Lai sasniegtu ārzemju tirgus, degvielas piedevas AdBlue radītāja SIA CrossChem veido pārstāvniecības un ražotnes visā pasaulē, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«CrossChem mērķis ir būt globālam pasaules līmeņa ķīmisko preču ražotājam ar saknēm Latvijā. Mans mērķis ir šo uzņēmumu no privāta padarīt par publisku un ap 2020. gadu laist CrossChem akcijas publiskā apritē,» saka Ričards Andersons, SIA CrossChem valdes loceklis. Visticamāk, tas tiks darīts ārpus Latvijas – kādā no to valstu tirgiem, kur ir lielāka naudas aprite, piemēram, Honkongā. Pērn SIA CrossChem apgrozījums bija 5,8 miljoni eiro. Šogad plānotais apgrozījums ir aptuveni 7,5 miljoni eiro. Par kopējiem rezultātiem pasaulē vēl gan ir priekšlaikus spriest, bet R. Andersons paredz, ka grupas globālais apgrozījums šogad būs aptuveni 20 miljoni eiro.
R. Andersons stāsta – lai mašīna brauktu uz priekšu, tai vajadzīga enerģija, ko iegūst dažādos veidos un arī no fosila resursa. Enerģijas ieguves rezultātā rodas izmeši, ko AdBlue spēj neitralizēt – tas tiek iesmidzināts izplūdes sistēmā pirms katalizatora, kur, reaģējot ar NOx daļiņām, neitralizē un pārveido tās par gāzveida slāpekļa un ūdens tvaikiem. Šis produkts domāts iekšdedzes motoriem, kas darbojas ar dīzeļdegvielu un kas aprīkoti ar selektīvo katalītisko reducēšanas sistēmu (SCR).
SIA CrossChem konkurenti ir pasaules ķīmiskās rūpniecības milži, piemēram, Yara. «Ar AdBlue ir tā, ka tas ir salīdzinoši lēts produkts, kam racionāla loģistika ir samērā maza, aptuveni 300 km attālumā no ražošanas vietas. Mēs labi varam aizsniegt Tallinu un Viļņu, bet, lai sasniegtu tos klientus, kuri atrodas tālāk, ir jāmeklē dažādi radoši risinājumi,» saka R. Andersons. Tāpēc uzņēmums ir izvēlējies veidot savas ražotnes ārzemēs.
Visu rakstu Jau deviņas ražotnes pasaulē lasiet 5. decembra laikrakstā Dienas Bizness.