Latvijā cieņā ir tradicionālie čipsi ar krējuma un sīpolu, siera un bekona garšu, bet eksporta tirgos novērtē arī ne tik tradicionālas garšas, tostarp etiķa, masalas, vasabi
Eksports veido 41% no čipsu ražotāja SIA Pērnes L apgrozījuma un uzņēmums savu produkciju realizē vairāk nekā 25 valstīs, tostarp Eiropā, Brazīlijā, ASV, Indijā, Saūda Arābijā, Apvienotajos Arābu Emirātos, Ķīnā, Taivānā, Krievijā. Tā mērķis ir palielināt eksportu līdz 90%. «Latvijas tirgus neaug. Esam priecīgi, ja saglabājam noietu iepriekšējā gada līmenī, jo mūsu klients turpina aizbraukt – astoņdesmitgadīga omīte nav mūsu klients. Ja vari noturēt iepriekšējā gada līmeni, tas ir bingo,» saka Laimonis Radziņš, SIA Pērnes L īpašnieks.
Uzņēmums startē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un Ekonomikas ministrijas organizētā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2017 kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā.
Uzņēmums ražo čipsus ar 15 dažādām garšām – gan tradicionālos diļļu, gan ar etiķi un vasabi. Piemēram, Anglijā cieņā ir čipsi ar etiķa garšu, Indijā un Apvienotajos Arābu Emirātos – ar masala garšvielām, Vācijā – ar papriku, bet Āzijas tirgos – ar vasabi, stāsta Kristaps Radziņš, SIA Pērnes L eksporta vadītājs.
Klasiskie čipsi iekrīt eļļā un vairākas minūtes cepas. Pērnes L gadījumā čipsu masa tiek cepta tikai desmit sekundes, uzsver L. Radziņš. Tuvākie uzņēmuma konkurenti ir Baltkrievijā un Krievijā, vēl neliels ražotājs ir Igaunijā.
Uzņēmums ražo čipsus gan ar savu zīmolu, gan ar privātām preču zīmēm.
Visu rakstu Ar Latvijas čipsiem našķojas arī Indijā lasiet 5. decembra laikrakstā Dienas Bizness.