Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.
Uz jautājumiem šonedēļ atbild naktskluba Coyote Fly vadītāja Madara Maulvurfa.
2013. gadā dzīvestila rallija Gumball 3000 jubilejas tūre veda pa Eiropu, piestājot arī Rīgā. Coyote Fly tika izvēlēts par oficiālo Gumball 3000 klubu Baltijā. «Aizraujoši izklaides pasākumi ir viena no Gumball vizītkartēm, un organizatori katrā valstī izvēlas ekskluzīvākos un augstākā līmeņa klubus un restorānus, tāpēc mums bija īpašs prieks, ka bija iespēja uzņemt pasaules līmeņa zvaigznes un miljonārus. Šis gan laikam uzskatāms par mūsu vissarežģītāko un darbietilpīgāko projektu, jo papildu kluba aktivitātēm, mums bija jānodrošina arī mašīnu izvietošana Rīgas ielās, kas prasīja iziet neskaitāmus birokrātiskos labirintus un diezgan lielas investīcijas,» stāsta M. Maulvurfa.
- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?
Man patīk dinamiskā darba vide un atmosfēra! Uzņēmums ir vērsts uz attīstību un izaugsmi, turklāt mums vēl ir tik daudz iespēju sevi pilnveidot un attīstīties. Kluba vadīšanā nekad neiestājas rutīna. Katru nedēļu notiekošie pasākumi atspoguļo komandas ieguldīto darbu, laiku un citus ieguldītos resursus. Šajā uzņēmumā viennozīmīgi ir lieliskākais un saliedētākais kolektīvs, ar kādu man ir nācies strādāt.
- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā? Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?
Pastāvošā birokrātija ir tik liela, ka bieži vien grūti sagaidīt elastīgu risinājumu no valsts iestādēm. Tas nozīmē arī to, ka mums viss ir jāizplāno ļoti tālu uz priekšu un spontānas idejas ir grūti realizēt. Izklaides nozare pati par sevi ir ļoti sarežģīta, konkurence ir liela mazā iedzīvotāju skaita dēļ. Pēdējā laikā saskaramies arī ar vēl vienu būtisku faktoru – izlutinātu auditoriju. Apmeklētāji ir pieraduši pie augsta līmeņa pasākumiem, bet par tiem maksāt nav gatavi, jo Rīgā valda stereotips par bezmaksas ieeju visos klubos, kas tikai pamazām sāk mainīties.
- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos. Kāpēc – jā vai nē?
Jā, esam sociāli aktīvi, izmantojot gan Facebook, gan Twitter, gan Draugiem, gan Instagram un Youtube. Tā ir lieliska iespēja komunicēt ar tiešo mērķauditoriju, iegūstot atgriezenisko saiti.
- Vai darbinieku trūkumu izjūtat?
Jā, izjūtam darbinieku trūkumu, turklāt ir arī bieža darbinieku maiņa, jo Latvijā bārmeņu un viesmīļu darbs tiek uzskatīts kā iespēja studiju laikā papildu piepelnīties un reti kurš darbinieks ar šo nozari nopietni saista savu nākotni.
- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?
Pirmkārt, nakts darba laiks, kas nebūt nav tik viegli kā izskatās. Mēs savā komandā meklējam ieinteresētu, uz attīstību vērstu personību, kā arī, protams, vēlama arī iepriekšēja darba pieredze viesmīlības jomā.
- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?
Katru sezonu izvirzām sev jaunus mērķus, iedvesmojoties no pasaules pieredzes, bet tāds skaidrāks un nedaudz tālāks mērķis, uz kuru pamazām arī virzāmies – Coyote Fly koncertzāle. Vēlamies piedāvāt arvien vairāk pasaulē zināmu mākslinieku koncertus.
- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?
Mana darba pieredze izklaides industrijā sākas no pašiem pamatiem, kas šobrīd man pilnīgi noteikti atvieglo daudzus procesus vadītājas amatā.
Coyote Fly strādāt par bārmeni sāku 18 gadu vecumā, turklāt bez pieredzes. Izturējusi pārrunas, visu vasaru nomācījos bārmeņu kursos un rudenī sāku strādāt. Darbs man ļoti patika, padevās, turklāt es to varēju savienot ar savām mācībām Ekonomikas un Kultūras augstskolā, kur pabeidzu bakalaura programmu Kultūras vadība, vēlāk iestājos jau Latvijas Kultūras akadēmijā, pabeidzot maģistrantūras programmu Kultūras menedžmentā. Kad biju beigusi studijas, Coyote Fly strādāju gan kā bārmene, gan kā bāra un saimniecības nodaļas vadītāja. Tajā brīdī šķita, ka jāiet tālāk un jāmeklē citi izaicinājumi, bet tieši laikā nāca lielisks piedāvājums kļūt par Coyote Fly vadītāju. Protams, no šāda piedāvājuma nespēju atteikties!
- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?
Par nosaukuma rašanos nav precīzu datu, bet jaunais logo radās 2011. gadā, kad klubs no Vecrīgas telpām pārcēlās uz Tērbatas ielu, mainoties konceptam radās arī nepieciešamība pēc modernāka un klubam piemērotāka logo.
- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.
Bieži vien, no malas raugoties, šķiet, ka klubā strādā piecpadsmit cilvēki, bet, lai nodrošinātu uzņēmuma pamatvajadzības, domātu par attīstību un nākotnes projektiem, nodarbinām vairāk nekā 50 darbiniekus
- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?
Nesen devos līdzi draugiem uz dzīvnieku patversmi izvēlēties mājdzīvnieku, redzētais mani patiesi pārsteidza - gan pozitīvā ziņā, gan negatīvā. Biju tikai dzirdējusi par patversmes dzīvnieku lielo mīlestību pret cilvēkiem, kuri izvēlas viņus par saviem ģimenes mīluļiem, bet, esot tur, to redzēju arī pati savām acīm.
- Kurš ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?
Mans mīļākais ēdiens ir jūras veltes, kā arī pasta. Nespēju attiekties no itāļu ēdieniem. Ļoti pie sirds iet arī šrilankiešu karijs. Pati gan mājās reti gatavoju, bet par nelielu gurmānu sevi nebaidos dēvēt. Protams, pie laba ēdiena klāt ir jādzer labs vīns. Vīnu pasaules garšas ceļojumā esmu principā devusies nesen un vēl mācos atpazīt un baudīt šīs dažādās vīna garšas buķetes.
- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?
Mani iedvesmo spilgtas personības un cilvēki, kuri izceļas pūlī. Darba vidē sastopu dažādus cilvēkus, un ir brīnišķīgi ar viņiem iepazīties un aprunāties.
Tāpat ir arī ar filmām un grāmatām - tā kā lasīšana ir viens no maniem hobijiem, tad ik pa laikam atklāju kaut ko ļoti inspirējošu. Šobrīd pilnīgi noteikti esmu aizrāvusies ar mūsdienu mistiķa Ošo grāmatām.
- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?
Pēc darba vislabāk atpūšos savu draugu un ģimenes lokā. Patīk, ka ģimene un man mīļie cilvēki spēj mani relaksēt ar saviem jokiem un stāstiem.
Enerģiju viennozīmīgi smeļos sportā, skrienu, dejoju! Aktīvas pastaigas svaigā gaisā dara brīnumus!
- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.
Darba vidē ir piedzīvots ļoti daudz smieklīgu atgadījumu, bet viens no maniem vismīļākajiem stāstiem ir par vizināšos pa Coyote Fly telpām ar krosa moci.
Pēc motokrosa pasākuma, kad no rīta klubā gaismas jau tika iedegtas un apmeklētāji bija devušies prom, palicis bija tikai apkalpojošais personāls, dzima traka ideja.
Uz skatuves bija uzlikti divi krosa moči un izdomājām, ka apsargiem tie ir jānoceļ nost, to izdarījām, atradām starp savējiem vienu, kas ar močiem brauc (un, protams, nebija lietojis alkoholu) un likām vizināt meitenes pa kluba iekštelpām un Vērmaņdārza parku. Protams, jautrība bija ļoti liela un par to, cik tas ir neprātīgi, neviens neiedomājās, bet katrā ziņā - rīts bija ļoti izdevies!
- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.
Katru dienu svinēt kā svētkus, lai nav nožēlas par to, ka kāda diena ir nevērtīgi izdzīvota.
#5/10
Ar skandalozo DJ un producentu Sak Noel , kura 2011. gadā radītais hits «Loca People» kļuvis par absolūtu klubu grāvēju.
#9/10
Ar mūziķi Christian Burns, kurš pie mums viesojās vienā no Hennessy Artistry pasākumiem.