Pamatīgu izbīli piedzīvojuši Siguldas gaisa trošu vagoniņa pasažieri, kuri devušies pāri Gaujas senlejai - sestdienas vakarā vagoniņš, kurā atradās vairāk nekā 10 cilvēki, pamatīgi sasvēries, vēsta telekanāls LNT.
Negadījums noticis reisā no Krimuldas uz Siguldu ap plkst.18 vakarā. Pēc tam, kad Krimuldas pusē vagoniņā bija iekāpuši pasažieri, durvis bija aiztaisītas un troses motors esot sācies griezties, lai dotos ceļā pār senleju virs Gaujas. Tajā brīdī vagons sasvēries par 45 grādiem.
Krimuldas puses stacijā nav apkalpojošā personāla, kas varētu steigties palīgā, tāpēc pasažieri rīkojušies uz savu galvu. Kamēr vagoniņā iekšā esošā operatore ieteikusi nekustēties, cilvēki bijuši tik nobijušies, ka dauzīja laukā gan logu, gan spieda vaļā durvis. Tas arī izdevies, un ļaudis izkļuvuši no vagona. Puse izkļuvusi ārā pa atspiestajām durvīm, puse - pa logu.
Pēc negadījuma Latvijas Gumijlēcēju klubs, kuram pieder gaisa trošu ceļš, nenodrošināja pasažieriem citu transportu nokļūt atpakaļ Siguldā, tāpēc cilvēki kājām gājuši līdz Turaidai un tad ar satiksmes autobusu braukuši līdz Siguldai.
Vēl pirms izmeklēšanas rezultātiem vagoniņš atkal tika atvērst pasažieriem. Siguldas gaisa trošu ceļš ir iekļauts Latvijas bīstamo iekārtu sarakstā, kas prasa sevišķi rūpīgu uzraudzību.
LGK Atrakcijas Mārketinga speciāliste Baiba Īvāne informē, ka operators nav fiksējis gaisā brīvi stāvošā vagoniņa aizsarggumijas aizķeršanos aiz iekāpšanas platformas. Uzsākot kustību, vagoniņš lēni sasvērās, pavirzoties par 1 metru. Konstatētais tehniskais iemesls ir nepilnības vadības programmatūrā, vagoniņu paceļot 20 cm augstāk, kas radīja varbūtību vagoniņa aizsarggumijai aizķerties aiz iekāpšanas platformas. Kļūda procedūrā esot novērtsta.
Uzņēmumā atzīmē, ka gaisa trošu ceļam tiek nodrošinātas regulāras pārbaudes, ko veic pēc starptautiskajiem TUV standartiem un pēdējā pārbaude esot veikta šī gada 22. augustā.
Pasažieriem arī esot atgriezta nauda par braucienu, un atpūrniekus, kas to nav saņēmuši, LGK Atrakcijas aicina vērsties uzņēmumā pēc kompensācijas.
Kompānija nolēmusi arī veikt papildus instruktāžas vagoniņa pavadonēm un tehniskajiem darbiniekiem, lai uzlabotu klientu apkalpošanu, un šādas situācijas neatkārtotos.
Pievienotas pēdējās četras rindkopas