Jaunais Peugeot kompaktklases universālis 308 SW ir pilnīgi citāds nekā 308. sērijas piecdurvju hečbeks.
Par spīti tam, ka abi modeļi tehniski un arī vizuāli ir teju identiski izstrādājumi, tiem ir tik kardināli atšķirīgi dzīves uzskati, it kā katram no tiem būtu savs bioloģiskais tēvs. Jaunais franču kompaktklases universālis brauks un stūrēsies ne tik pārliecinoši un droši kā piecdurvju hečbeks, toties varēs padižoties ar iespaidīga izmēra salonu gan pasažieriem, gan līdzpaņemtajām mantām.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Vispirms jāsāk ar to, ka ļoti sen Peugeot zīmolam nav bijis tik mūsdienīga un saimnieciska modeļa, kāds ir jaunais 308 SW. Zem elegantās un proporcionālās auto virsbūves paslēpts pavisam citāds auto nekā 308. piecdurvju hečbeks. Jau no ārpuses ir skaidri noprotams, ka universālis ir kārtīgi pieaudzējis savus apkārtmērus, ko samērā viegli atļauj paveikt jaunā koncerna PSA modulārā platforma. Pēc papīriem 308 SW garums sasniegs 4,58 metrus, bet riteņu bāze būs par iespaidīgiem 11(!) centimetriem garāka nekā piecdurvju hečbekam. Līdz ar to tie autoentuziasti, kuri pamatoti pārmeta, ka 308. hečbekā otrajā rindā vietas ir ļoti maz, turklāt arī iekļūšana un izkļūšana pa aizmugurējām durvīm ir gaužām neērta, to vairs nevarēs pārmest jaunākajam radiniekam ar universāla pēcpusi. Aizmugurējo durvju atvēršanas leņķis 308 SW ir ievērojami lielāks un vietas uz aizmugurējā sēdekļa pat gara auguma pasažieriem būs gana daudz. Protams, līdz limuzīna ērtībām ir tālu, jo kā gan citādi Peugeot inženieriem zem 308 SW čaulas izdotos paslēpt 610 litru lielu bagāžas nodalījumu, ko vajadzības gadījumā var palielināt līdz 1660 litriem. Līdz ar to 308 SW atšķirībā no 308 hečbeka teicami iekļaujas ģimeņu auto kategorijā, kurām ir vitāli svarīgs ne tikai auto izskats un motorizācijas programmas daudzveidība, bet arī kārtīgs bagāžnieks, lai tajā varētu satūcīt kaudzi dažādu mantu un priekšmetu. Atbilstoši daudzveidīgajam motoru klāstam un aprīkojuma variācijām 308 SW cenas diapazons svārstīsies, sākot no 15 619 eiro līdz 26 459 eiro.
Gaitas īpašības un vadāmība
Jāatzīst, ka Peugeot kompaktklases universālis nav bez grēka. Vislielākās iebildes ir par auto vadāmību un stabilitāti. Šo rindu autora rīcībā uz dažām dienām nonāca lepni aprīkots 308 SW modelis, turklāt komplektā ar glaunāko 150 ZS divu litru dīzeli un sešpakāpju automātu. Dīzeļmotora un pārnesumkārbas sadarbība ir tuvu ideālam. Savlaicīga un plūdena pārslēgšanās pie dažādiem motora apgriezieniem, kas rezultējas ar taupīgu attieksmi pret degvielas krājumiem. Varbūt tas nebūs tehniskajā pasē ierakstītais 4,1 l vidējais patēriņš uz 100 kilometriem, taču pilnīgi droši varēs iekļauties robežās no 5 līdz 5,3 litriem. Vienīgais, kas nedaudz skumdina, ir 308 SW stabilitātes trūkums gan taisnvirzienā, gan līkumu sasaistēs. Visuzskatāmāk to varēs konstatēt pie ārpuspilsētas atļautajiem ātrumiem. Iespējams, pie vainas ir 308 SW pagarinātā pēcpuse, kas uz mūsu ceļiem grīļojas un šūpojas kā jūrā izmesta zvejnieka laiviņa. Diemžēl stabilitātes stiprināšanai nav pieticis ar 308 SW palielināto riteņu bāzi. Visticamāk, franču inženieriem vajadzēja izpildīt kaut ko līdzīgu, ko izdarīja Honda inženieri, radot jauno Honda Civic universālu. Lai Civic universāla pēcpuse ar milzīgo 624 litru bagāžnieku, īpaši pie lielākiem ātrumiem nedzīvotu atsevišķu dzīvi no paša auto, japāņi aizmugurējā piekarē uzstādīja adaptīvos amortizatorus.
Varētu vēlēties
Vadāmības un stabilitātes baltie plankumi grauj pozitīvo 308 SW tēlu, bet pilnīgi iespējams, ka mūsu grambainie ceļi turpina veidot greizu priekšstatu par Peugeot automobiļiem.
Verdikts
Peugeot 308 SW ir veicis milzīgu attīstības lēcienu, taču finiša taisnē kaut kas atkal ir pietrūcis, lai paveikto darbu varētu novērtēt ar izcilības godarakstu.