Turpmāk mazākā limuzīna gods Mercedes modeļu hiearhijā tiks atvēlēts Mercedes CLA sedanam, kurš izaudzis no A klases hečbeka. Svarīgi piebilst, ka tas vairs nebūs klasiskās, bet gan priekšpiedziņas limuzīns
Ar katru nākamo jauno modeli Mercedes modeļu klāsts kļūst jauneklīgāks un dzīvespriecīgāks. Ņemot piemēru no A klases hečbeka, kas no bagātu pensionāru un jauno māmiņu sapņu auto ir transformējies par azartisku un stilīgu braucamrīku, arī jaunais sedans CLA tieksies iepatikties jauniem un enerģiskiem cilvēkiem.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Jaunu kompaktklases premium hečbeku pirkšana pie mums nav cieņā. Cita lieta, ja auto ir apbružājies uz pašmāju vai Rietumeiropas ceļiem un pēc trijiem vai pieciem gadiem nonācis otrreizējā tirgū. Sākotnēji šaušalīgā cena ir sarukusi līdz saprotamiem cipariem, un tad auto kļūst vilinošs pirkums plašākai pircēju auditorijai. Ar premium kompaktklases sedaniem pagaidām ir citādi. Vispirms – to nav daudz, jo nesen dibinātajā klubiņā bez Mercedes CLA var pieskaitīt vienīgi Audi jaunizcepto A3 Limousine. Tie tāpat kā hečbeki ir tikpat sasodīti dārgi, taču sedana virsbūves koncepcija emocionāli ļauj sajusties kā maza limuzīna īpašniekam, turklāt aukstajos ziemas mēnešos tā ir arī praktiska. Nenoliedzami, ka ļoti svarīgs ir laiks, kad auto ir parādījies tirgū. Piemēram, lai kā to negribētu atzīt Audi marketologi, simpātiskā Audi A3 sedana iznāciens savos ierakumos ir pārvilcis daļu Audi A4 tīkotāju, jo šābrīža A4 modelis jau ir paspējis novecot un vairs nav svaigākais un atraktīvākais piedāvājums savā klasē, savukārt līdz jaunākās paaudzes Audi A4 sedana debijai vēl ir jāpaciešas.
Citādi ir ar Mercedes CLA. Pēc saviem tehniskajiem dotumiem tas ir progresīvs auto ar modernu dizainu, taču ir viens būtisks sīkums, proti, paralēli jaunajam priekšpiedziņas sedanam ar lielu pompozitāti ir ieradies jaunais C klases sedans. Jaunā C klase ir viens no pēdējo gadu spilgtākajiem modeļiem, kur Mercedes dizaineri un inženieri pilnā krāšņumā ir nodemonstrējuši, kādam ir jābūt īstam Mercedes. Līdz ar to, CLA iznāciens nav tik efektīgs un žilbinošs, kā to vēlētos pats modelis. Lai vai kā, t.s. downsizing mode iet plašumā un ir valstis, kur CLA ir uzņemts ar lielām ovācijām, izkonkurējot pat C klasi. Pie mums, visticamāk, nedz CLA, nedz arī jaunais C klases sedans nebūs plaši pieprasīti auto. Tāda nu ir tā mūsu tirgus specifika, ka Mercedes S klases limuzīnus pie mums pērk vairāk nekā jau pieminēto C klases sedanu. Arī CLA sedans drīzāk ir trīsstaru markas modeļu klāsta papildinājums, ko novērtēs ļoti šaurs pircēju loks, kaut vai tikai tāpēc, ka tas būs dārgs pirkums, proti, bāzes modelis maksās 29 300 eiro, bet nokomplektējot pēc sirds un patikas, cena var smiedamies uzlēkt līdz 40 tūkst. eiro.
Salonā
To, ka CLA ir izaudzis no A klases hečbeka, varēs pateikt ne tikai pēc auto purngala, bet arī ielūkojoties salonā. Te ir viss uz mata tieši tāpat kā A klases sedanā. Lai izbaudītu braucienu, priekšējos sēdekļos noteikti varēs atrast ideālo sēdpozīciju, taču, lai nokļūtu uz otrās rindas beņķiem, vajadzēs īpašu fizisko sagatavotību un lokanību. Godīgi sakot, indivīdiem, kuru augums ir 1,85 m un vairāk, pie CLA aizmugurējām durvīm neieteiktu klauvēt. Viena lieta ir ielocīties zem kupejas stilā veidotā zemā jumta, bet otra – sēdēt otrās rindas krēslos, kad galva atduras griestos. 470 litru lielais bagāžnieks nav nedz liels, nedz mazs. Vienīgā bēda, ka tas ir šaurs un neparocīgs, lai tajā ieliktu un izņemtu lielākas somas vai saiņus. Līdz ar to varētu teikt, ka CLA savā ziņā ir egoistisks auto un galvenokārt rūpēsies par priekšējās rindas pasažieriem.
Motori
Spēka agregātu sarakstā CLA ir branga izvēle, sākot no pieticīgajām CLA 180 un CLA 200 benzīnversijām, kuru pamatā ir 1,6 litru turbomotors attiecīgi ar 122 un 156 ZS lielu jaudu. Ja nav vēlmes sapīties ar 360 ZS jaudīgo CLA 45 AMG, bet iztērēt nedaudz mazāku kaudzīti naudas, tad var palikt pie CLA 250 modeļa. 211 ZS un 350 ņūtonmetru lielā grieze, ko garantēs divu litru turbomotors, ir pietiekoši iespaidīgi rādītāji mazajam ķiparam. Jāpiebilst, ka abas jaudīgākās benzīnversijas priekšpiedziņas vietā draudzēsies tikai ar pilnpiedziņu. Turpretim smagās degvielas cienītāju uzmanības centrā būs CLA 180 CDI ar askētiskāko 109 ZS dīzeli, bet tiem, kam ar to ir par maz, vajadzēs raudzīties CLA 200 CDI vai CLA 220 CDI virzienā. Abos gadījumos motortelpā ieraudzīsim 2,1 l dīzeli. Jaudīgākajam dīzelim tiks saražoti 170 ZS, bet deforsētajā versijā motora jauda tiks nospiesta līdz 136 ZS. Visi motori jau standartā ir apgādāti ar start/stop sistēmu un tiek komplektēti ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, ko izlases kārtībā var aizstāt ar septiņu pakāpju robotizēto 7GTRONIC pārnesumkārbu. Gaitā Mercedes CLA ir maķenīt labāks par A klases hečbeku, ko var pierakstīt sedana virsbūves labākam izsvarojumam. Uz gluda seguma auto brauc un stūrējas labi, taču grubuļaini ceļi un asas bedres CLA balstiekārtai nepatīk. Pārāk ilga uzturēšanās uz nelīdzena seguma ceļiem var nokaitināt auto, bet pēc tam – arī pašu autovadītāju.
Varētu vēlēties
Mazam auto viss ir mazs un kompakts. Vienīgi atpakaļskata spoguļi gan varēji būt lielāki. Robotizētā 7GTRONIC pārnesumkārba minstinās un ir lēnīga, uzsākot braucienu.
Verdikts
Īpašs auto īpašiem cilvēkiem, kuri stilu un piederību premium klasei vērtē augstāk par praktiskām vērtībām.