Modeļu daudzveidības ziņā šoreiz Parīzes autoizstāde noteikti ir nominējama par 2014. gada nozīmīgāko autošovu. Starp citu, daudzi tur sastaptie eksponāti jau līdz šī gada nogalei ieradīsies arī Latvijā, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Francijas galvaspilsētas izstāde allaž ir atturīgāk centusies koķetēt ar smalkiem un futūriskiem konceptmodeļiem, kaut arī tie Parīzē bija pietiekoši lielā skaitā, tomēr lielākais uzsvars parasti tiek likts uz pragmatisku sērijveida modeļu jaunāko paaudžu debijām. Tā bija arī šoreiz. Pēc šo rindu autora novērojumiem Parīzes izstāde šogad bija īpaši dāsna ar jaunumiem, turklāt daži jaunpienācēji ir fundamentāli svarīgi gan pašam ražotājam, gan milzīgai pircēju auditorijai Eiropā.
Piemēram, Rietumeiropā tik populāro mazo klasi pārstāvēja Opel Corsa, Hyundai i20 un Škoda Fabia jaunie hečbeki. Turpretim čehu modelis pilnai laimei bija paķēris līdzi arī Fabia Combi universālu. Ikviena šī modeļa labāki vai sliktāki panākumi ietekmēs ražotāja maciņa biezumu.
Kompaktklasē rudens modeļu kolekcijās īpaši moderns virziens ir apaut labi zināmos auto ar gumijas zābakiem. Divi no šī žanra pārstāvjiem bija jaunie VW Golf Alltrack un Seat Leon X-Perience. Lielāki riteņi un klīrenss komplektā ar stilīgiem plastmasas sānu moldingiem ir veiksmīgs triks, kā kļūt atšķirīgam. Pieskaitot šim duetam klāt vēl vienu VW grupā ietilpstošo Škoda Octavia Scout, kas jau ir paspējis piezemēties arī Latvijas tirgū, pircējiem drīzumā būs par ko padomāt un salīdzināt.
Plašāku aprakstu skatiet galerijā, un visu rakstu Ikdienišķo modeļu salūts Parīzē lasiet ceturtdienas, 9. oktobra, laikrakstā Dienas Bizness (6.-7. lpp)!
#1/20
Audi TT Sportback konceptmodelis ir viens no izstādes spožākajām pirmizrādēm. Tas ir tautas sporta auto kategorijai pieskaitāms spēkrats ar četrām sēdvietām un piecām durvīm. Divu litru TFSI 400 ZS jaudīgs benzīnmotors kombinācijā ar jauno S–tronic transmisiju un quattro pilnpiedziņu rada sajūtu, ka šis skaistulis tikai izstādes laikā ir uzvilcis konceptmodeļa izkārtni. Taču patiesībā ir tā, ka līdz sērijveida auto būs jāpaciešas krietni ilgāk.
#3/20
Autoindustrija nav retums piemēru, kad kāda pamatmodeļa atvasinājums saturiski izrādās iekārojamāks un saturīgāks par pašu ciltstēvu. Tā ir noticis ar itāļu-amerikāņu autoražotāju laulībā rezultātā tapušo Fiat 500 X. Salīdzinājumā ar pilsētas blusiņu Fiat 500, šis ir krietni dūšīgāks braucamrīks, kurš vairs negriezīs ceļu nevienam. Atlētiskais dizains un tehniskais saturs, tostarp pilnpiedziņa, kas nākusi no radinieka Jeep Renegade sola, ka šis Fiat droši jutīsies ne tikai uz lauku ceļa, bet arī tur, kur Fiat 500 nekad mūža nav bijis.
#4/20
Lielākais ļaunums nāk gaismā, izpaužoties cilvēka tieksmei visu salīdzināt. Kopumā jaunajam Ford Mondeo nav ne vainas, tas joprojām ir aristokrāstiki ērts pieciem pasažieriem un milzīgam saiņu un somu vezumam. Taču Mondeo salona iekārtojums, apdares materiālu kvalitāte un izpildījums pat pret izstādes stendā blakus stāvošo Ford Focus izskatās jau novecojis un vecmodīgs. Sāpīgi ir piekāpties savam radiniekam, bet vēl sāpīgāk, ka sīkstākie konkurenti, savā atīstībā ir aizsteigušies vēl tālāk.
#5/20
Viens no uzlabotā Honda CR- V nozīmīgākajiem jaunumiem ir tas, ka pilnpiedziņas modelis tiks aprīkots ar jauno 1,6 litru dīzeli, kam jauda sasniegs 160 ZS, bet griezes moments aizstiepsies līdz 350 ņūtonmetriem. Pats galvenais, ka šim spēka agregātam no nākamā gada pavasara tiks piejaucēts Honda pašu spēkiem radītais pilnīgi jaunais deviņpakāpju automāts.
#6/20
Hyundai stendā pašā attālākajā stūrī pamanījām vieglo pasažieru modeļu plejādei nepiederošo Hyundai H 350 komerctransporta prototipu. Izrādās, ka speciāli Eiropas tirgum radītais komercauto paredzamā nākotnē papildināšot Hyundai tirgotāju modeļu klāstu. Pagaidām par auto ir diezgan skopa informācija, vien zināms, ka līdzīgi citi šis klases saimnieciskie modeļi tiks piedāvāti trijos dažādos izpildījumos, proti, komercfurgons, pasažieru autobuss un komercauto ar kravas kasti.
#8/20
Jaguar XE drīzumā jākļūst par vācu Audi A4, BMW 3. sērijas vai Mercedes C klases sedanu biedu, jo britu markas marketologu ambīcijas ir satriekt pīšļos līdzšinējo lietu kārtību. Tehniski britu jaunpienācēja rīcībā ir visi atribūti, lai to pierādītu. Atvieglināta virsbūve, moderna balstiekārta, jauni motori, tostarp pašu spēkiem radītie četrcilindru dīzeļi un deviņpakāpju automāts - tas viss ir Jaguar XE tehniskajā pasē. Vienīgi dizainiski auto ir iznācis emocionāli nedrošs un bikls. Viss jau it kā ir savās vietās, taču auto nav vajadzīgā šarma, lai aizrautu Jaguar entuziastus. Viņiem nepietiek tikai ar labu auto. Viņiem vajag izcilu auto ar neatkārtojamu un autentisku dizainu. Arī tas, ka salonā ir iezagušas dažas robustas komplektējošās detaļas no Landrover apcirkņiem Jaguar vizītkartei nepiestāv.
#10/20
Lamborghini Asterion LPI910-4 elegantais prototips ir itāļu t.s. plug-in tipa hībrīdauto, kam summārā jauda sasniegs 910 ZS. To nodrošinās V10 5.2 litru atmosfēriskais benzīnmotors un trīs jaudīgi elektromotori. Auto līdz 100 km/h lielam ātrumam aizšausies šis trijās sekundēs, bet maksimālais ātrums sasniegs 320 km/h. Ja būs vēlēšanās, tad līdz 125 km/h lielam ātrumam būs iespēja braukt izmantojot tikai elektrību.
#11/20
Planētas Zeme iecienītākais rodsters Mazda MX-5 arī ir sagaidījis pēcnācēju. Ceturtās paaudzes rodsters ir nometis 100 kilogramu liekā svara, bet saglabājis ideālo 50:50 izsvarojumu. Dzelžaini ieturot dizaina tradīcijas japāņu Ginesa rekorda grāmatas slavenība ir ticis pie gareniski ievietotajiem un speciāli pielāgotajiem Mazda Skyactive – G benzīnmotoriem, kā arī jaunas sešpakāpju manuālās un automātiskās pārnesumkārbas. Vienīgais nav skaidrs vai šis auto atceļos arī līdz Latvijai - vismaz pagaidām oficiālu apstiprinājumu tam nav.
#13/20
Lai stiprinātu Nissan Pulsar hečbeka pozīcijas, kurš tikko parādījies tirgū, miesassarga funkcijas un vienlaikus Pulsar atpazīstamības stiprināšanai japāņu ražotājs ir pacenties uzbūvēt krietni vien iekārojamāku izstrādājumu. Pulsar Nismo izskatā nav vietas pelēcībai, nedz no ārpuses, nedz no iekšpuses. Arī gaitā, komplektā ar 1,6 litru turbomotoru, kas attīsta 250 ZS lielu jaudu, tas nebūs nekāds sausiņš. Pagaidām tas vēl ir prototips, taču japāņi jau ziņo, ka nav aiz kalniem arī Nismo R modifikācija, kam būšot vēl par 30 ZS lielāka jauda.
#14/20
Opel Corsa vienmēr ir bijis lāga auto. Tāds būs arī jaunais censonis. Pēc būtības salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi klāt nācis mazākā brāļa Opel Adam purngala dizains ar jaunu optiku, bet motortelpā nonākuši jauni motori. Priekš Opel vitāli svarīgs auto, kurš ar labiem panākumiem tiek tirgots Vecajā Eiropā. Starp citu, 2014. gada septembrī Vācijā šobrīd aktuālais Opel Corsa guva principiālu uzvaru pārdošanas ziņā apsteidzot mūžseno konkurentu VW Polo.
#16/20
Toyota CH-R konceptmodeli varētu nosaukt par visu laiku emocionālāko japāņu ražotāja prototipu. Nav šaubu, ka agrāk vai vēlāk tas kāps uz konveijera lentes. Ja, no šī protopipa tiks saglabāta kaut vai daļa individualitātes un spozmes, tam ir visas cerības transformēties par lielisku sērijveida modeli, par kuru vairs neviens nevarēs teikt, ka Toyota ir garlaicīgs auto.
#17/20
Lai astotās paaudzes VW Passat debija kļūtu vēl spožāka, uz Parīzi līdzās ierastajiem modeļiem vācieši atveda pirmo plug-in tipa hibrīdu Passat GTE, kas tiks ražots gan sedana, gan universāla izskatā. Videi draudzīgā auto benzīna un elektromotora summārā jauda sasniegs 218 ZS, atļaujot attālumus līdz 50 km/h veikt izmantojot tikai elektrību.
#19/20
VW Golf Alltrack varbūt netika pieskaitīts pie izstādes svarīgākajām pirmizrādēm, taču šī Golf modifikācija pareizas cenas pozicionējuma gadījumā var iegūt dzirdīgas ausis ne tikai Rietumeiropā, bet arī Baltijā. Ērts un daudzpusīgi pielietojams auto mūsdienās ir zelta vērtē. Lielāki riteņi, palielināts virsbūves attālums līdz ceļa virsmai, un izskatīgi plastmasas moldingi ir zināma recepte daudziem ražotājiem, taču ne mazāk svarīgs ir labs izpildījums.
#20/20
Uz pārējo Parīzes zvaigžņu fona salīdzinoši nepamanāma bija modernizētā Audi A6 limuzīna debija, taču zinot cik pieprasīts pašmāju biznesa aprindās ir šis auto, tad nav šaubu, ka atsvaidzinātā optika, Matrix LED gaismas tehnika, enerģiskāki un vienlaikus taupīgāki motori, modernizētā S- tronic pārnesumkārbu un vēl citi labumi nepaliks nepamanīti. Līdz gada nogalei A6 modelis būs klāt arī Latvijā.