Biznesa apjomu samazināšanās uzņēmēju vērtējumā nesusi arī pozitīvas nianses – viņi atzīst, ka apkalpošanas līmenis ir uzlabojies.
To SEB bankas un Data serviss veiktajā uzņēmēju aptauja apliecināja 56% aptaujāto Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu vadītāju.
Šāda tendence skaidrojama ar to, ka, samazinoties darījumu un arī klientu skaitam, uzņēmēji daudz rūpīgāk strādā ar esošajiem klientiem, veltot vairāk laika esošo klientu apkalpošanai, norādīja SEB bankas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Agnese Gribuste.
Novērtējot darba dienas garumu, 69% uzņēmēju atzīst, ka salīdzinājumā ar 2008. gadu tas nav mainījies. Toties 20% aptaujāto norāda, ka darba diena kļuvusi īsāka, savukārt 6% norāda, ka darba diena šobrīd ir garāka par 8 stundām. Aptauja apliecina, ka 68% mazo un vidējo uzņēmumu vadītāju vairāk laika šobrīd velta tirgus izpētei un pircēju meklēšanai. Tikai nedaudz vairāk kā 1% uzņēmēju atbild, ka mazāk laika velta tirgus izpētei un jaunu klientu meklēšanai.
Vērtējot darbaspēka tirgu, kā arī savu darbinieku uzvedību, 31% uzņēmēju atzīst, ka šobrīd ir vieglāk sameklēt kvalificētus darbiniekus, nekā tas bija 2008. gada laikā, savukārt 20% norāda, ka darbinieki kļuvuši mazāk prasīgi attiecībā uz atalgojumu. 20% uzņēmumu vadītāju norāda, ka darbinieki ir kļuvuši nervozāki, savukārt 9% norāda, ka šajā jomā nekas nav mainījies.
SEB grupas mazo un vidējo uzņēmumu aptauja tika veikta 2009. gada martā un aprīlī. Aptaujai tika izmantota telefoninterviju metode. Pētījumā izmantoti 500 intervijās savāktie dati.