Jaunākais izdevums

Vācija vēlas atbalstīt autobūves koncernu "Volkswagen" un palīdzēt novērst rūpnīcu slēgšanu, taču autoražotājam vairums savu problēmu būs jāatrisina pašu spēkiem, piektdien paziņoja valsts ekonomikas ministrs Roberts Hābeks.

"Volkswagen" septembra sākumā pavēstīja, ka uzņēmumam nepieciešama ievērojama restrukturizācija konkurētspējas saglabāšanai, un tas apsver iespēju pirmo reizi savā 87 gadus ilgušajā vēsturē valstī slēgt ražotnes.

"Lielākā daļa uzdevumu būs jārisina pašam "Volkswagen"," sacīja Hābeks, apmeklējot uzņēmuma rūpnīcu Emdenē.

Viņš atteicās komentēt medijos izskanējušo informāciju, ka uzņēmumā varētu būt apdraudēti vairāki tūkstoši darbavietu, norādot, ka viņš nevar iejaukties kompānijas politikā.

Taču politiķi varētu palīdzēt autobūves nozarei, meklējot veidus, kā raidīt pareizos "signālus tirgū", sacīja Hābeks, taču nenorādīja uz iespējamu valsts atbalstu "Volkswagen".

Ministrs jo sevišķi uzsvēra uz nepieciešamību palielināt pieprasījumu pēc elektriskajiem automobiļiem, viņam sakot, ka elektroauto ir nākotne.

Elektrisko automobiļu tirdzniecība Vācijā šogad būtiski samazinājusies, jo valdība atcēlusi subsīdijas šo videi draudzīgo spēkratu iegādei, radot triecienu autoražotājiem, kas veikuši ievērojamas investīcijas pārējā uz elektroauto ražošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Vai uzlādes infrastruktūra ir pietiekami laba, lai Baltijā varētu pāriet uz elektroauto?

Db.lv, 11.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā sabiedrībā ir aktualizējušās diskusijas un šaubas par elektrisko automobiļu nākotni. Vai nākotne patiešām ir elektriska un vai uzlādes infrastruktūra ir pietiekami laba, lai iegādātos elektroauto?

Šie un citi jautājumi tika aplūkoti Moller Baltic Import nesen rīkotajā vebinārā “Elektroauto uzlādes infrastruktūra Baltijas valstīs”.

Pāreja uz elektriskajiem transportlīdzekļiem Baltijā uzņem apgriezienus, sekojot pasaules tendencēm ilgtspējīgas mobilitātes jomā. Tomēr, lai gan Lietuvā, Latvijā un Igaunijā elektrisko transportlīdzekļu skaits strauji pieaug, šo transportlīdzekļu atbalstam nepieciešamā infrastruktūra ir tikusi kritizēta, jo elektroauto skaits ir pieaudzis straujāk, nekā publiskā uzlādes infrastruktūra. Autoražotāju un uzlādes infrastruktūras attīstītāju aktīvais darbs šo plaisu ir ievērojami mazinājis, padarot patērētājiem vieglāku izvēli par labu elektroauto iegādei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" otrdien paziņoja par plāniem Eiropas tirgū piedāvāt līdz šim lētāko pilnībā elektrisku automobili, ņemot vērā aizvien sīvāku Āzijas uzņēmumu konkurenci.

Jaunais modelis, kura cena veidos aptuveni 20 000 eiro un kas tiks prezentēts 2027.gadā, piedāvās "mazcenas elektrisko mobilitāti no Eiropas Eiropai," norādīja "Volkswagen" vadītājs Olivers Blūme.

Tāpat uzņēmums arī pavēstīja par plāniem jau līdz 2025.gada beigām prezentēt vairākus citus elektrisko automobiļu modeļus, kuru cena būs zem 25 000 eiro. Starp tiem paredzēti divi "Volkswagen" un "Cupra" zīmolu kompaktautomobiļi, kā arī divi "Volkswagen" un "Škoda" neliela izmēra apvidus automobiļi.

Šie visi četri modeļi tiks ražoti Spānijā.

"Volkswagen" veicis milzīgas investīcijas elektrisko automobiļu ražošanas palielināšanai. Taču uzņēmums šajā segmentā uzrādījis lēnu progresu, ņemot vērā vāju pieprasījumu un aizvien sīvāku konkurenci no ārvalstu, jo sevišķi Ķīnas ražotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadītājam uzņēmuma veiksmes stāstā ir liela nozīme, taču vēl būtiskāka ir vadības komandas loma, uzskata Ilze Grase-Ķibilde, bijusī Møller Baltic Import izpilddirektore.

Cik spēcīga ir vadības komanda, tik spēcīgs ir arī uzņēmums, jo mēs nevaram likt visas kārtis uz vienu cilvēku. Svarīgi apzināties, ka neviens no mums nav supercilvēks - mēs visi pieņemam gan pareizus, gan kļūdainus lēmumus, tāpēc ir būtiski darbavietā radīt tādu vidi, kurā nevienam no mums nav jābaidās atzīt savas kļūdas vai palabot citam citu, domā I.Grase-Ķibilde. Tādā veidā tiek radīts spēcīgs komandas kodols, kurā mēs viens otru atbalstām un kopā dodamies nosprausto mērķu virzienā. Es pati esmu dalītās līderības piekritēja, kas nozīmē, ka es uzticos savai vadības komandai un man viņu viedoklis ir svarīgs, atzīst I.Grase-Ķibilde.

Augustā tapa zināms, ka pēc 12 gadu darba jūs esat nolēmusi atstāt Møller Baltic Import izpilddirektores amatu, lai turpinātu karjeru vienā no pasaules vadošajiem automobiļu ražotājiem Audi. Kas bijuši jūsu nozīmīgākie ieguvumi Møller Baltic Import, un kā tie ir palīdzējuši jūsu profesionālās karjeras veidošanā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn pavasarī auto dīleru tīkls “Moller Auto” Latvijā uzsāka piedāvāt auto abonēšanas pakalpojumu “Moller Go”, kopš tā brīža pieprasījumam pēc šiem pakalpojumiem katru mēnesi augot par aptuveni 20%.

Šobrīd “Moller Go” autoparku veido gan jaunas, gan mazlietotas automašīnas, un šī gada aprīlī abonēšanai pieejamo auto klāsts pirmo reizi papildināts ar siltajā sezonā pieprasītu automašīnas modeli - kabrioletu “Volkswagen T-Roc Cabriolet”. Augot pieprasījumam un mainoties cilvēku paradumiem, “Moller Auto” šogad plāno ieviest “Moller Go” arī Lietuvā un Igaunijā.

Vērtējot “Moller Go” pirmā gada darbības rezultātus, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā Izīda Gerkena, stāsta: “Lai gan Latvijā auto abonēšana ir samērā jauns mobilitātes risinājums, soli pa solim to sāk izmantot arvien lielāka daļa cilvēku, īpaši tie iedzīvotāji, kuri vēlas ikdienā izmantot augstvērtīgu, modernu automašīnu bez ilgtermiņa saistībām. Šobrīd pieprasītākās automašīnas, kuras vairāk izvēlas abonēt privātpersonas, ir racionāli auto modeļi, kā “Volkswagen T-Cross” un “Volkswagen Taigo”. Savukārt biznesa klientu vidū pēdējos mēnešos audzis pieprasījums pēc premium klases auto, piemēram, “Audi e-tron GT”.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

"Dīzeļgeitas" lietā Continental samaksājis 100 miljonu eiro naudassodu

LETA--AFP, 25.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas riepu un automašīnu komplektējošo detaļu ražotājs "Continental" ceturtdien paziņoja, ka piekritis samaksāt 100 miljonu eiro naudassodu, lai izbeigtu pret to sākto tiesvedību saistībā ar tā dēvēto dīzeļgeitas skandālu.

Naudassods tika piemērots par nolaidīgu uzraudzības pienākumu pārkāpšanu saistībā ar dzinēja vadības bloku un dzinēja vadības bloku programmatūras piegādi, norāda "Continental".

"Continental" tika ierauts dīzeļgeitas skandālā, jo bija detaļu piegādāts Vācijas autobūves koncernam "Volkswagen".

2015.gada septembrī "Volkswagen" izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem tā ražoto automašīnu aprīkotas ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu mērījumu falsificēšanas programmatūra.

Pēc tam līdzīgos skandālos tika ierauti arī vairāki citi Eiropas autobūves uzņēmumi.

Prokuratūra Hannoverē bija vērsusies pret "Continental" bijušo spēka piedziņas ražošanas struktūrvienību, kas 2021.gadā tika atdalīta atsevišķā uzņēmumā, izveidojot "Vitesco".

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai nākotni auto nozarē noteiks lietoti auto?

Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, 03.05.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no spilgtākajām pēdējo gadu tendencēm auto nozarē vērojama lietotu auto segmentā, kur mērķtiecīgi nozīmīgu spēlētāju lomu ieņēmuši tieši auto dīleri. Paredzu, ka arī šogad šai segmentā izaugsme būs, līdz ar to likumsakarīgs jautājums, kas būs galvenais nozares virzītājspēks jau tuvākajā laikā? Vai tiešām pieprasījums pēc lietotiem auto pārspēs jaunos?

Saskaņā ar “Fleet Europe” pērnā gada datiem Vācijā lietoto auto darījumu apjoms pieauga par 6,9%, Itālijā par 6,6% un Spānijā par 2,6%. Tikmēr tirgus pētījums “Data Bridge Market Research” paredz, ka Eiropas lietoto auto tirgus vērtība līdz 2030. gadam augs par 6,4%. Par to, ka lietotu auto bizness piedzīvo būtisku uzplaukumu, liecina arī “Moller Auto” lietotu auto pārdošanas apjomi Baltijā, kas pērn pieauga par 26%, salīdzinot ar 2022. gadu. Arī šogad paredzu šī segmenta izaugsmi līdzvērtīgā apjomā.

Jāņem gan vērā, ka tā dēvētā lietotu auto tirgus niša ir izaicinājumu pilna. Pirmkārt, tā ir ikdienas konkurence ar pelēko tirgu, tam pretī liekot kvalitāti un uzticamību. Lai pircējiem piedāvātu kvalitatīvu produktu šai segmentā, ir jāatbilst vismaz trīs nosacījumiem - jābūt atbilstošām noliktavām, kvalitatīvam, augsti profesionālam auto servisam, kā arī jāspēj piedāvāt plašs auto zīmolu klāsts. Spējot nodrošināt iepriekš minētos aspektus, viennozīmīgi - jābūt arī finanšu nodrošinājumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos trīs mēnešos Latvijā iegādāts par 61% vairāk jaunu hibrīdauto nekā šajā pašā laikā pirms gada, aģentūru LETA informēja "Citadele Leasing" pārstāvji, atsaucoties uz kompānijas apkopoto informāciju.

Pirmajā ceturksnī audzis ne tikai pieprasījums pēc hibrīdauto, bet arī automašīnām, kas aprīkotas ar gāzes dzinēju - tās iegādātas par 33% vairāk nekā pirms gada. Kopējais darījumu skaits jauno auto tirgū piedzīvojis kritumu 9% apmērā.

Biežāk pirktāko zīmolu topā pirmās piecas pozīcijas ieņem "Toyota", "Volkswagen", "Škoda", "Dacia" un "Renault" automašīnas. "Toyota", "Volkswagen" un "Škoda" ir trīs populārākie auto ražotāji gan privātpersonu, gan juridisko personu segmentā.

Pirmajā ceturksnī privātpersonas visbiežāk iegādājušās tādus auto modeļus kā "Toyota Rav4", "Toyota Yaris Cross" un "Toyota Corolla". Tikmēr juridiskās personas aktīvāk iegādājušās "Toyota Hillux", "Toyota Corolla" un "Renault Master".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

ASV mikroshēmu ražotājs Onsemi Čehijas rūpnīcā investēs divus miljardus dolāru

LETA--AFP, 20.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV mikroshēmu ražošanas uzņēmums "Onsemi" rūpnīcas paplašināšanā Čehijā investēs līdz diviem miljardiem dolāru, šīm kļūstot par lielākajām investīcijām valsts mūsdienu vēsturē, trešdien paziņoja valsts rūpniecības un tirdzniecības ministrs Jozefs Sīkela.

"Šīs investīcijas ne tikai atbalstīs mūsu ekonomiku, bet arī būtiski stiprinās mūsu pozīcijas pusvadītāju tirgū," ierakstā sociālās saziņas vietnē "X" norāda Sīkela.

Tāpat viņš skaidro, ka šīs investīcijas atbalstīs Čehijas autoražošanas nozari, jo "Onsemi" ražotie pusvadītāji tiktu izmantotu elektrisko automobiļu ražošanā.

Automašīnas Čehijā ražo trīs uzņēmumi - Vācijas autobūves koncernā "Volkswagen" ietilpstošais Čehijas automašīnu ražotājs "Škoda", Dienvidkorejas uzņēmums "Hyundai" un Japānas autobūves kompānija "Toyota".

"Onsemi" pasaulē nodarbina 33 000 cilvēku, tostarp 2200 trīs Čehijas rūpnīcās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī pēdējos mēnešos sabiedrības uzmanību piesaistījušas vairākas traģiskas auto avārijas uz Latvijas ceļiem, gada griezumā satiksmes negadījumu skaits nav pieaudzis un brīvprātīgās apdrošināšanas jeb KASKO lietās izmaksātā vidējā atlīdzības summa pat bijusi mazāka nekā iepriekšējos divos gados.

Automašīnas biežāk tiek bojātas, nobraucot no ceļa vai nespējot izvairīties no meža dzīvniekiem, kas pēkšņi izskrējuši uz braucamās daļas, nevis frontālās sadursmēs, liecina apdrošināšanas akciju sabiedrība “BTA Baltic Insurance Company” (BTA) apkopotie dati.

Aktīvajā braukšanas mēnesī jūnijā BTA saņemto KASKO atlīdzības pieteikumu skaits pat bija mazāks nekā 2022. vai 2023. gadā. Arī pirmajā pusgadā izmaksātā atlīdzības vidējā summa par vienu apdrošināšanas lietu bijusi zemāka nekā abos iepriekšējos gados. No tā var secināt, ka ceļu satiksmes drošības situācija šogad kopumā nav radikāli pasliktinājusies.

Satiksmes negadījumos visbiežāk iekļūst autovadītāju vidū iecienītākās transporta līdzekļu markas. 14% no visiem apdrošināšanas gadījumiem iesaistītas Volkswagen automašīnas, pa 8% Volvo un Toyota, 7% BMW un 6% Audi. To var pavisam viegli izskaidrot ar faktu, ka šo marku auto uz ceļiem ir krietni vairāk nekā mazāk populāro. Mazliet pieaudzis cietušo Opel un Ford īpatsvars, bet samazinājies negadījumos iekļuvušo Mercedes skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Møller Baltic Import (MBI), Volkswagen automobiļu importētājs Baltijā un Audi automobiļu importētājs Latvijā un Lietuvā, informē, ka šā gada 16. augustā darba attiecības noslēgusi izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Jauns izpilddirektors tiks izraudzīts tuvāko mēnešu laikā. Līdz tam MBI turpinās savu darbību Møller Baltic Import valdes priekšsēdētāja Tūres Nilsena Brēna (Tore Nilsen Breen) vadībā.

Ilze Grase-Ķibilde pārcelsies uz Vāciju, lai turpinātu karjeru pie viena no pasaules vadošajiem automobiļu ražotājiem. Sīkāka informācija par viņas amatu tiks publiskota drīzumā.

“Gatavojoties uzsākt šo aizraujošo jauno karjeras posmu, es ar milzīgu pateicību atskatos uz savu darbu Møller Baltic Import. Pēdējā desmitgade sniegusi ievērojamu pieredzi, kas bija piepildīta ar izaugsmi, izaicinājumiem un nenovērtējamām mācībām. Esmu ļoti pateicīga savai uzticīgajai komandai par smago darbu, atbalstu un kopīgo apņemšanos sasniegt ambiciozus mērķus. Kopā mēs esam veidojuši vidi, kurā uzticēšanās un sadarbība ir bijusi mūsu panākumu pamatā, ļaujot mums gūt nozīmīgus panākumus,” saka Ilze Grase-Ķibilde. “Man ir bijis gods strādāt kopā ar tik talantīgiem cilvēkiem, kuri pastāvīgi pārvar inovāciju un veiktspējas robežas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nereti uzņēmēji ir spiesti atteikties no pasūtījumiem un ražot mazāk, jo nav darbaspēka, bet darbaspēks ir. Problēmu var atrisināt īsā laika posmā, un to palīdzēs izdarīt personāla nomas uzņēmums Agence, tikai ir jāpieņem ideja par darbaspēka nomu kopumā. To intervijā Dienas Biznesam atklāj personāla nomas uzņēmuma Agence valdes priekšsēdētājs Rolands Einštāls un personāla attīstības vadītāja Rute Baltruka.

Uzreiz vērsim pie ragiem – kādēļ, pēc jūsu domām, ir situācija, ka uzņēmumi padodas un nespēj atrast darbiniekus ražošanas nodrošināšanai vajadzīgajā apjomā, tostarp atsakoties no jauniem pasūtījumiem?

Rolands Einštāls: Šobrīd darba tirgū praktiski nav informācijas par personāla nomas iespējām, un, pat ja uzņēmēji zina par šādu iespēju, tā netiek ņemta vērā kā nopietna. Nav jau Latvijā pārāk daudz šo personāla nomas uzņēmumu, kuri nodarbojas tieši ar vietējā tirgus apkalpošanu. Neslēpšu, arī mūsu uzņēmumam ir sadarbības partneri Dānijā un mēs piedāvājam iespējas darbiniekiem braukt strādāt uz šo valsti. Fakts ir, ka cilvēki grib strādāt tepat, viņi ir, un ir uzņēmumi, kuriem ir nepieciešami cilvēki, turklāt algu, dzīvošanas izmaksu un pārtikas cenu atšķirības kopumā nav tik nozīmīgas, lai izvēlētos darbu ārzemēs kā vienīgo iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar auto dīleru tīkla “Moller Auto” jaunā “Audi” centra atklāšanu šī gada sākumā Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē, uzņēmuma līdzšinējais dīleru salons Rīgā, Sergeja Eizenšteina ielā, pārtapis par Latvijā jauna koncepta lietotu auto centru “Moller Auto Outlet”.

Tas ir pirmais mazlietotu auto centrs Latvijā, kurā daļa lietotu auto apskatāmi salona iekštelpās, nodrošinot tādu pašu klientu pieredzi kā iegādājoties jaunu auto. Papildus tam, Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka, mūsdienās pieaugot ilgtspējīgu izvēļu nozīmei un lietotu auto kvalitātei, arī to iegādes process ir transformējies.

“Moller Auto Outlet” kopējā telpu platība, kurā pieejams mazlietotu auto piedāvājums, ir 750 m2, savukārt āra zonas platība, kas arī tiek izmantota automašīnu izvietošanai tirdzniecībai - aptuveni 1300 m2. “Moller Auto Outlet” kopumā apskatei ir pieejami aptuveni 60 dažādu zīmolu auto, tostarp “Volkswagen”, “Audi”, “Škoda”, “Nissan”, “Subaru”, “Toyota”, “Volvo”, “Hyundai”, “Renault”, “Peugeot”, “BMW”, “Seat Ateca”, “Citroen” un “Cupra” zīmolu spēkrati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums "Toyota Motor Corp." pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās martā, strādājis ar 4,94 triljonu jenu (29,6 miljardi eiro) tīro peļņu, un tas ir visu laiku augstākais līmenis autoražotāja vēsturē, teikts trešdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas kāpumu veicinājis rekordaugsts pārdoto automobiļu skaits.

"Toyota" biznesa gadā pārdoto automašīnu skaits pieaudzis par 5% un sasniedzis 11,1 miljonu vienību, tam pirmo reizi pārsniedzot desmit miljonu vienību robežu.

Turklāt uzņēmuma ienākumi biznesa gadā palielinājušies līdz 45,1 triljonam jenu, kas arī ir rekordaugsts līmenis.

Kā ziņots, "Toyota" pagājušajā kalendārajā gadā pārdeva rekordlielu skaitu automobiļu un nosargāja pasaulē lielākā autoražotāja titulu, jo tā tirdzniecības apjoms ceturto gadu pēc kārtas pārsniedza Vācijas konkurenta "Volkswagen" pārdošanas apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru