Citas ziņas

Spāņu viesnīcu tīkli pievienojas «TUI»

Aivars Mackevics [email protected], 02.12.2004

Jaunākais izdevums

West LB ir pārdevis savas Eiropas lielākā tūrisma koncerna TUI akciju daļas diviem spāņu viesnīcu tīkliem, kā arī citiem investoriem. Vispirms West LB piederošās 31,3% TUI akciju daļas iegādājās vācu banka Deutsche Bank ar rīkojumu tās tālāk pārdot. Apmēram 10% akciju daļu iegūs spāņu viesnīcu tīkls RIU, turpretī apmēram 7% akciju daļu iegādājās Grupo de Empresas Matutes viesnīcu grupa (pieder viesnīcu marka Fiesta Hotels) un Caja de Ahorros del Mediteraneo banka. Otra lielākā daļa, proti, 14% akciju daļas tiks pārdotas vairāksolīšanā institucionāliem investoriem ASV un Eiropā. Tas nozīmē, ka institucionālie investori, piemēram, kā akciju fondi piedāvās par noteiktu akciju skaitu savu piedāvājuma cenu. Šie piedāvājumu dati tiek uzkrāti un pēc tam ir kā bāze beigu cenas noteikšanai, kā arī akciju daudzumam, ko katrs interesents saņems. Par kopējo transakcijas finansu apjomu iesaistītās puses klusē, taču tiek minēts, ka West LB par vienu akciju ir saņēmis tieši 17 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Vakaros kļūst par spāņiem

Anda Asere, 16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar salsas, flamenko un citu spāniski runājošo valstu simbolu popularitāti arī Latvijā ir interese apgūt šo valodu un kultūru

«Pārsteidzošā kārtā interese par Spāniju, Latīņameriku un spāņu valodu ir nemainīgi augsta. Protams, mēs vēlētos, lai pie mums nāktu mācīties vēl divreiz vairāk studentu, bet interese ir vienlīdz liela. Ik pa laikam ir novērojamas svārstības saistībā ar konkurenci vai krīzi, bet kopumā pieprasījums ir augsts,» teic Marta Jēkule, spāņu mācību centra Centro Picasso vadītāja. Viņa neizpauž, cik cilvēku šogad uzsāks mācības, bet šobrīd izskatās, ka būs 20 līdz 25 grupas, katrā maksimums deviņi cilvēki. «Aptuveni paliekam pagājušā gada līmenī, varam būt apmierināti,» vērtē Marta.

Katram savi knifi

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tūroperatora TUI padomi pamet ES sankcijām pakļautais Krievijas miljardieris Mordašovs

LETA--AFP, 03.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas miljardieris Aleksejs Mordašovs atkāpies no Vācijas tūrisma operatora TUI, kuras franšīzes turētāja Baltijā ir SIA "TT Baltics", padomes locekļa amata, jo Eiropas Savienība (ES) pret viņu noteikusi sankcijas saistībā ar Maskavas īstenoto uzbrukumu Ukrainai.

Mordašovs, kuram pieder Krievijas otrā lielākā tēraudrūpniecības uzņēmuma "Severstaļ" akciju kontrolpakete, ir nozīmīgs TUI akcionārs, jo viņa netieši kontrolētajam uzņēmumam "Unifirm Ltd." pieder 34% TUI akciju. Vienlaikus, pēc "Firmas.lv" datiem, Mordašovs ir vienīgais "TT Baltics" patiesais labuma guvējs.

Papildināta - Severstaļ aptur eksportu uz ES valstīm 

Krievijas tērauda kompānija "Severstaļ" pilnībā pārtraukusi tērauda produkcijas eksportu uz Eiropas...

"ES sankciju nolūks ir nepieļaut, lai Mordašovs atbrīvojas no savām TUI akcijām" vai gūst peļņu no investīcijām šajā uzņēmumā," norādīts TUI paziņojumā.

Mordašovs TUI akcionārs ir 15 gadus. Piederošo akciju daļu viņš palielināja pērn, kad TUI īstenoja rekapitalizāciju, lai censtos atgūties no koronavīrusa pandēmijas izraisītās krīzes.

Tikmēr TUI mēģina distancēties no sankcijām, kas piemērotas Mordašovam.

"ES sankcijas attiecas uz Mordašovu kā personu, nevis uz "TUI AG", kurā viņš ir akcionārs. Tādējādi šīs sankcijas akcionāram neietekmē uzņēmumu, kurā viņam pieder akcijas," skaidro kompānija.

Jau ziņots, ka pirmdien, 28.februārī, līdz ar publicēšanu ES oficiālajā vēstnesī stājās spēkā sankcijas Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam pietuvinātiem oligarhiem un propagandistiem, kas noteiktas saistībā ar Krievijas agresiju pret Ukrainu. Starp šīm personām ir iekļauts arī Mordašovs.

Pirmdien publiskotajā paziņojumā Mordašovs apgalvoja, ka viņam neesot "pilnīgi nekādas saistības ar pašreizējās ģeopolitiskās spriedzes rašanos" un neesot saprotams, kāpēc ES viņam noteikusi sankcijas.

Vienlaikus, pēc "Kommersant" vēstītā, "Severstaļ" pilnībā pārtraukusi tērauda produkcijas eksportu uz ES valstīm. "Severstaļ" vadība šo informāciju komentēt atteikusies, taču norādījusi, ka uzņēmums aplūko dažādus variantus, lai pārorientētu Eiropas tirgum paredzēto produkciju uz citiem eksporta tirgiem, tostarp Āzijas, Ziemeļamerikas un Tuvo Austrumu valstīm.

Latvijā darbojas metālapstrādes un metālu vairumtirdzniecības uzņēmums "Severstal Distribution", kura 100% kapitāldaļu īpašniece ir "Severstaļ".

Atbilstoši informācijai uzņēmumu mājaslapā "Severstal Distribution" un arī "TT Baltics" ir konts bankā "Citadele".

Bankas "Citadele" valdes loceklis atbilstības jautājumos Uldis Upenieks iepriekš informēja, ka, sniedzot finanšu pakalpojumus, banka pilnībā ievēro starptautiskās, nacionālās un ASV Ārvalstu aktīvu kontroles biroja (OFAC) sankcijas normatīvos noteiktajā kārtībā.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka banka nevar komentēt konkrēta klienta attiecības ar banku.

"Nodrošinot atbalstu un finanšu pakalpojumus mūsu klientiem Baltijā, mēs rūpīgi sekojam līdzi situācijas attīstībai Ukrainā, sankciju aktualitātēm un rīkojamies saskaņā ar atbildīgo iestāžu norādījumiem," piebilda Upenieks.

"Severstal Distribution" konsolidētais apgrozījums 2020.gadā bija 719,556 miljoni eiro, kas ir par 2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt grupas peļņa pieauga par 45,5% un bija 29,1 miljons eiro. Savukārt pati "Severstal Distribution" 2020.gadā strādāja ar 719,556 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,9% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 17,9% un bija 28,811 miljoni eiro.

Vienlaikus "TT Baltics" 2020.gadā strādāja ar 8,101 miljona eiro apgrozījumu, kas ir 4,6 reizes mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi palielinājās par 5,8% un bija 2,204 miljoni eiro.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pirms 2020.gada "TT Baltics" strauji attīstījās, bet 2020.gadā uzņēmuma darbību negatīvi ietekmēja Covid-19 pandēmija. "TT Baltics" samazināts darbinieku skaits un citi izdevumi, kā arī saņemti maksājumu samaksas termiņu pagarinājumi. 2020.gadā uzņēmumā strādāja 20 darbinieku, kas ir par 10 darbiniekiem mazāk nekā gadu iepriekš.

"TT Baltics" darbību Baltijā sāka 2018.gada rudenī. Kompānija "TT Baltics" reģistrēta 2018.gada jūnijā, un tās pamatkapitāls ir 282 800 eiro. Uzņēmums pieder Krievijā reģistrētajai "KN-Holding", bet tās patiesais labuma guvējs ir Mordašovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas tūrisma operatora TUI zaudējumi aprīlī-jūnijā, kas ir uzņēmuma finanšu gada trešais ceturksnis, bijuši 1,5 miljardi eiro pretēji 49 miljonu eiro peļņai šajā pašā ceturksnī pērn, liecina kompānijas ceturtdien publiskotais pārskats.

Koronavīrusa pandēmijas dēļ šajā ceturksnī TUI bijis spiests atcelt gandrīz visas rezervācijas.

Salīdzinot ar pagājušā gada aprīli-jūniju, šogad šajos trīs mēnešos TUI ieņēmumi samazinājušies par 98,5% līdz 72 miljoniem eiro, un tas nozīmē, ka ieņēmumi nav seguši uzņēmuma darbības izdevumus.

Pēc pandēmijas dēļ noteikto ceļošanas ierobežojumu mazināšanas TUI pieņēmis 1,7 miljonus rezervāciju.

Jau vēstīts, ka trešdien TUI paziņoja, ka saņems no valsts vēl 1,05 miljardu eiro aizdevumu, kas kompānijai palīdzēs pārdzīvot kooronavīrusa pandēmijas izraisīto krīzi.

Šis būs jau otrais Vācijas valsts aizdevums TUI. Pirmais aizdevums 1,8 miljardu eiro apmērā tika apstiprināts aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijā plāno ienākt pasaulē lielākā tūrisma un izklaides kompānija TUI

LETA, 23.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā plāno ienākt pasaulē lielākā tūrisma un izklaides kompānija TUI, svētdien vēstīja LNT Ziņas.

Raidījums šai informācijai guvis apstiprinājumu kompānijas galvenajā birojā Vācijā. Plašāki komentāri gan tikšot sniegti vien pēc dažām nedēļām.

TUI darbības izvēršana Latvijā, pēc ekspertu teiktā, ir ļoti labas ziņas ceļotājiem, jo pavērtos iespējas par draudzīgākām cenām nokļūt tālos un eksotiskos galamērķos.

TUI grupai bez ceļojumu aģentūrām pieder arī sešas aviokompānijas ar apmēram 150 lidmašīnu floti, kā arī kruīza kuģu līnijas un vairāk nekā 300 viesnīcas un kūrorti visā pasaulē.

Tūrisma nozares eksperti atzīst, - ja TUI Latvijā darbosies kā pilnvērtīga tūrisma kompānija un savus čarterus veiks no lidostas Rīga, tas kardināli mainīšot konkurenci tūrisma biznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Spāņu valodas centrs palīdz latviešiem nomest kautrības bruņas

Anda Asere, 09.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņu kultūras centrā Séneca Latvijas iedzīvotāji ne vien apgūst spāņu valodu un kultūru, bet arī trenējas nomest kautrības bruņas.

«Esam auguši, esam paplašinājuši savu kulturālo aktivitāšu piedāvājumu. Tagad pasniedzam arī gastronomijas meistarklases, ir kino pulciņš un šogad sākām sadarboties ar partneriem Valensijā – piedāvājam apgūt spāņu valodu tur. Pieprasījums bija liels, mūsu studenti vasarā grib braukt atvaļinājumā un turpināt mācīties vai arī apgūt intensīvo valodas apmācības kursu Spānijā. Vajadzēja atrast uzticamu uzņēmumu. Ir labas un ir sliktas skolas, mēs nevaram riskēt ar savu vārdu, sūtot cilvēkus uz skolu ar nekvalitatīvu piedāvājumu. Ja iesakām vietu, kur mūsu studentiem nepatiks, riskējam ar reputāciju. Atrast partneri nebija viegli,» stāsta Fransisko Havjers Fernandess Kruzs (Francisco Javier Fernández Cruz), spāņu kultūras centra Séneca īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» mārketings izvēlas alfabētu

Aivars Mackevics [email protected], 11.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI sākot ar marta mēnesi ir uzsācis apjomīgu mārketinga kampaņu „Ceļošanas ABC”, kuras uzdevums ir parādīt gala klientam šī koncerna daudzveidīgo piedāvājumu. Iepriekšējā periodā liels uzsvars mārketingā tika likts uz koncerna zīmola popularizēšanu kā atvaļinājuma laimes zīmi - kvalitāte, suverenitāte un paļaušanās. Pagājušajā gadā (2005) TUI mārketinga rīcībā bija 28 miljoni eiro, taču vidēji koncerns līdz šim ir tērējis 10 miljonus eiro gadā. Līdz šīm TUI galvenā mārketinga stratēģija bija akcentēt pludmales tūrismu, taču tagad ir vēlme spēcīgāk iezīmēt arī citus piedāvājumus. „Ceļošanas ABC” ir bilžu mozaīka, kurā pēc alfabēta principa tiek atainotas TUI koncerna piedāvājuma iespējas. Šī mārketinga ideja ar alfabētu piedāvā ļoti plašas tēmu variācijas. Katrs alfabēta burts tiek ielikts attiecīgajā bildē, kura prezentē kādu no ceļošanas iespējām. Kombināciju variācijas liek saprast klientam, ka TUI piedāvā ceļojumus, kurus tūrists koncerna mājas lapā var veidot pats no dažādiem piedāvājumiem. Agrākajos laikos bija populāri standartizētie ceļojumi, taču tagad aizvien biežāk tūristi paši kombinē savu ceļojumu. TUI mārketinga vadītājs Andreas Faahs atzīmē žurnālam Touristik Report (Vācija), ka TUI mārketings ir sadalīts sekojošās nodaļās: zīmola menedžments, stratēģiskā mārketinga plānošana un klientu vērtību mārketings (katalogu produkcija un plašu saziņas līdzekļu menedžments).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Top jaunas viesnīcas; Rīgas tirgus tuvu piesātinājumam

Lāsma Vaivare, 07.05.2014

Vaļņu ielā 49 iepretim Rīgas autoostai top jau sestā viesnīca, kas strādās arWelton zīmolu.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc iepriekšējo gadu aktīvajiem nekustamā īpašuma darījumiem Rīgā tiek rekonstruētas, būvētas un atvērtas jaunas viesnīcas; eksperti lēš – tirgus ir tuvu piesātinājumam.

Bez pašreizējiem viesnīcu projektiem Rīgā, kas jau ir vai tūlīt tiks pabeigti, vēl tiek plānoti vairāki jauni; kad tie būs pabeigti, tirgus būs piesātināts, norāda nekustamo īpašumu kompānijas Newsec Latvija direktors Valdis Mitenbergs. Ja investors šobrīd sāktu apsvērt viesnīcas projekta īstenošanu Rīgā – iegādātos īpašumu, sāktu projektēt –, iespējams, būtu jau nokavēts.

Ja nepalielināsies tūristu skaits, konkurence viesnīcu biznesā būtiski saasināsies, pauž Latvijas viesnīcu un restorānu asociācijas izpilddirektore Santa Graikste. Viņasprāt, pie esošās viesnīcu noslodzes, kas pēc asociācijas datiem pērn bija ap 48%, nav īstas vajadzības pēc jaunu viesnīcu būvniecības. Vienlaikus šobrīd tirgū vērojamā aktivitāte, rekonstruējot un no jauna būvējot viesnīcas, ir sakritība, nevis apzināts plāns. «Viesnīcas izveide nav īstermiņa projekts,» viņa norāda, stāstot, ka, piemēram, vēsturiskas ēkas pārveide par viesnīcu var būt ļoti laikietilpīga, kas liek pagarināt būvniecības termiņus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien notiks Satiksmes ministrijas un Ārlietu ministrijas saskaņoti avioreisi, lai no Ēģiptes varētu atgriezties Latvijas valstspiederīgie, kuri devušies ceļojumā ar sankcijām pakļautā tūroperatora SIA "TT Baltics" organizēto lidojumu, informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji.

"TT Baltics" ir TUI franšīzes turētājs Baltijā, un tas ir pakļauts sankciju ierobežojumiem un nevar nodrošināt klientu atgriešanos Latvijā.

Atbilstoši Eiropas Padomes regulai par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas agresiju Ukrainā no šā gada 28.februāra Latvijas gaisa telpu aizliegts izmantot visiem gaisa kuģiem, kas ir tiešā vai netiešā Krievijas pilsoņu kontrolē neatkarīgi no valsts, kurā gaisa kuģis ir reģistrēts.

Minētās sankcijas attiecas arī uz avio čarterreisiem, ko šā gada martā plānoja veikt tūroperators "TUI Baltic".

Pašlaik tiek plānoti četri avio reisi.

Šajās brīvdienās no Ēģiptes kūrortpilsētām Hurgadas un Šarmelšeihas Latvijā tiks nogādāti 349 valstspiederīgie, tostarp 65 bērni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iznācis pirmais latviešu literatūras klasikas darba tulkojums spāņu valodā – Andreja Pumpura eposs «Lāčplēsis», kas ir bilingvāla latviešu-spāņu eposa publikācija, kura papildināta ar komentāriem par eposa kā žanra attīstību un varoņa tēla – Lāčplēša – klātbūtni latviešu kultūrā.

Izdevējs ir Latvijas Universitātes Akadēmiskais apgāds.

Eposa tulkotājs Migels Anhels Peress Sančess ir gandarīts par paveikto: «Šis tulkojums ir pirmais latviešu literatūras klasikas darba tulkojums spāņu valodā. Ar tā publikāciju ceru kaut nedaudz līdzsvarot līdz šim valdošo situāciju, ko varētu raksturot šādi: kamēr spāņu valodā rakstošo autoru darbi Baltijas valstīs bauda patiesu cieņu un interesi, spāņu valodā runājošiem lasītājiem un kritiķiem tikpat kā nav zināšanu par latviešu literatūru. Nedomāju, ka šo līdzsvara trūkumu varētu skaidrot ar neproporcionālo lasītāju skaitu katrā valodā vai atšķirīgo laika nogriezni katras literatūras tradīcijā, spāņu tūkstošgadīgajai tradīcijai pretstatot divos simtos gadu mērāmo latviešu literatūras tradīciju, jo pat mazāku nāciju literatūra, kā, piemēram, īslandiešu vai albāņu, pēdējos gados var lepoties ar ievērojamu tulkojumu skaitu spāņu valodā. Te drīzāk varētu norādīt uz vēsturiski veidojušos intereses trūkumu par Baltijas valstu pasauli, par kuru uzzinām tikai 19. gadsimta beigās, pateicoties Anhela Ganiveta (Ángel Ganivet) rakstiem. Mūsdienās tulkojumu skaitu ietekmē arī izdevējdarbības nozares nepārtrauktās svārstības, mēģinot pielāgoties aktuālajām tendencēm. Ja ar šī tulkojuma palīdzību būs izdevies sniegt ieguldījumu abu kultūru savstarpējo attiecību uzlabošanā un palielināt to interesi vienai par otru, tulkojuma autors būs vairāk nekā apmierināts ar panākto.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā notiks pasaules mēroga viesnīcu industrijas pasākumi

Aivars Mackevics [email protected], 02.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 3. un 4.jūnijā pasaules viesnīcu uzmanība būs pievērsta Latvijai, jo Rīgā notiks Starptautiskās Viesnīcu un restorānu asociācijas un Nacionālo asociāciju izpildinstitūciju tikšanās, kā arī Latvijā pirmā viesnīcu un restorānu industrijai veltītā konference „Pasaules viesnīcu biznesa attīstība”. Pasākumus rīko Latvijas viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) un organizēšanu atbalsta arī Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA). Starptautiskā Viesnīcu un restorānu asociācija (IHRA) ir vienīgā globālā organizācija, kas pārstāv viesmīlības industriju pasaulē. Tās biedri ir nacionālās viesnīcu un restorānu asociācijas visā pasaulē un starptautiskās nacionālās viesnīcu un restorānu ķēdes, kopumā pārstāvot aptuveni 300 tūkstošus viesnīcu un 8 miljonus restorānu. 3.jūnijā IHRA augstākās amatpersonas un starptautiski atpazīstamu viesnīcu ķēžu līderi kopīgi apspriedīs pasaules tūrisma un jo īpaši viesmīlības industrijas tendences, un, kā uzsver TAVA direktors Uldis Vītoliņš, šī tikšanas ir ļoti būtisks notikums Latvijas tēla atpazīstamības un tūrisma nozares attīstības veicināšanā. 4.jūnijā norisināsies starptautiskā viesnīcu industrijas konference „Pasaules viesnīcu biznesa attīstība”. Konferences organizētāju mērķis ir veicināt Latvijas viesnīcu biznesa attīstību, iepazīstinot viesnīcu īpašniekus un vadītājus ar jaunākajām pasaules viesmīlības industrijas attīstības tendencēm, kā arī aktuāliem mārketinga, menedžmenta un sadarbības jautājumiem. Konferencē kā prioritāras izvirzītas tādas tēmas kā Latvijas un pasaules tūrisma un viesmīlības industrijas attīstības tendences, drošības loma viesnīcas izvēles procesā, kūrortviesnīcu mārketinga pasākumu organizēšana, kā arī starptautisku viesnīcu ķēžu politika attiecībā uz Baltijas valstīm. Konferences „Pasaules viesnīcu biznesa attīstība” lektori ir pieredzes bagāti viesnīcu un restorānu nozares pārstāvji, starptautisku viesnīcu ķēžu un citu valstu viesnīcu un restorānu asociāciju līderi no ASV, Francijas, Izraēlas un Jordānijas. Konferenci atklās un ar priekšlasījumu uzstādies arī Starptautiskās Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Džons Bells. LVRA organizētos pasākumus bez Tūrisma attīstības valsts aģentūras atbalsta arī viesnīcas Reval Hotel Rīdzene un Hotel de Rome, kā arī „Emīla Gustava šokolāde” un SIA „Mobil Plus”. Avots: TAVA

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Viesnīcu biznesa profesionāļi tiekas starptautiskā konferencē Rīgā

Aivars Mackevics [email protected], 07.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 4. jūnijā viesnīcā Reval Hotel Rīdzene, lai runātu par viesnīcu biznesa attīstības tendencēm, bija pulcējušies viesnīcu biznesa speciālisti no visas pasaules. Atklājot konferenci "Pasaules viesnīcu biznesa attīstība", dalībniekus uzrunāja Starptautiskās viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Džons Bells, Latvijas Republikas Ekonomikas ministrijas Tūrisma departamenta direktore Aira Andriksone un Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Jānis Jenzis. Par Latvijas tūrisma attīstības plāniem un mārketinga aktivitātēm informēja Latvijas Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktors Uldis Vītoliņš. Izraēlas Viesnīcu asociācijas ģenerāldirektors Abrahams Rozentāls savā lekcijā uzsvēra, ka drošības kritērijus viesnīcu uzņēmējdarbībā ir jāietver kā pašsaprotamu elementu. Drošības pasākumus viesnīcā ieteicams veikt neuzkrītoši, jo uzsvērtas rūpes par drošību var raisīt viesos diskomfortu un aizdomas. A. Rozentāls arī dalījās pārdomās par viesnīcu klasifikācijas problemātiku. Pašreizējā situācijā grūti iedomāties vienotas viesnīcu klasifikācijas ieviešanu visā pasaulē. Iespējams, varētu veidot klasifikācijas sistēmas atbilstoši reģioniem, piemēram, Eiropu iedalot Dienvidu, Ziemeļu, Centrālajā Eiropā, taču A. Rozentāls uzsvēra, ka viesnīcu iedalīšana atbilstoši klasēm ir ļoti problemātiska, jo daudzkārt viesnīcas galveno pievilcību un augsto klasi nosaka kāds īpašs “knifs”, dizaina un servisa nianses, un mazākā mērā atbilstība standartiem. Izraēlas Viesnīcu asociācijas ģenerāldirektors pauda viedokli, ka drīzumā par noteicošo faktoru viesnīcu izvēlē varētu kļūt nevis zvaigžņu skaits, bet viesnīcas e-prezentācija, proti, informācija viesnīcas interneta mājas lapā. Amerikas Viesnīcu un tūrisma mītņu asociācijas prezidents Džo Makinernejs (Joe McInerney) savā uzrunā iezīmēja pasaules tūrisma industrijas attīstības galvenos aspektus. Tūrisma un viesmīlības industrijas apjomi pasaulē turpina pieaugt, tādēļ Amerikas Viesnīcu un tūrisma mītņu asociācijas prezidents iesaka jau caur atbilstošām izglītības programmām motivēt jaunus cilvēkus strādāt tūrisma un viesmīlības biznesā. Amerikas Viesnīcu un tūrisma mītņu asociācijas paspārnē darbojas Amerikas Viesnīcu un tūrisma mītņu Izglītības fonds, kas gadā nodrošina stipendijas pus miljona ASV dolāru apmērā un vidēji 180 000 ASV dolāru gadā atvēl pētījumiem. Amerikas Viesnīcu un tūrisma mītņu asociācija pastāv jau 95 gadus. Makinernejs uzsvēra, ka Latvijas lidsabiedrību airBaltic šobrīd var uzskatīt par vienu no stiprākajām zemo izmaksu lidsabiedrībām Eiropā. Amerikas Viesnīcu un tūrisma mītņu asociācijas prezidents Latvijai ieteica izvēlēties konkrētus mārketinga virzienus starptautiskajā tūrisma tirgū. Šobrīd ir īpaši piemērots laiks valsts tēla veidošanai, jo par Latviju pasaulē vēl nav izveidojušies izteikti stereotipi. Baltijas valstīm, kam ir daudz kopīga ar Skandināviju vai Lielbritāniju, jāpievērš uzmanība tam, kā līdzīgās tūrisma pievilcības pasniegt neparastā veidā caur pārdomātu ceļojumu pakešu veidošanu. Makinernejs iesaka akcentēt uzmanību uz luksusa klases ceļotājiem un tā saukto “X” paaudzi – ceļotājiem vecumā no 20 līdz 40 gadiem. HOTREC (Hotels, Restaurants & Cafes in Europe) izpilddirektore M. Sequaris argumentēja viesnīcu un restorānu biznesa lobēšanas nepieciešamību un iespējas Eiropas Savienības līmenī tādos jautājumos kā zemāka PVN noteikšana, sociālo jautājumu risināšana attiecībā uz viesmīlības nozares specifiku (darbs svētdienās, svētku dienās, naktīs), pārtikas drošības standarti, naktsmītņu klasifikācijas standarti, autortiesības attiecībā uz viesnīcās un restorānos atskaņoto mūziku, smēķēšanas ierobežojumi ēdināšanas uzņēmumos un naktsmītnēs. Pieredzē par SPA viesnīcu ekspluatācijas un produkta pārdošanas niansēm Eiropā dalījās Accor Thalassa (Vichy, Francija) direktors Aivars Provejs, velkot paralēles arī starp Jūrmalas un Vichy kūrorta attīstības problemātiku. Kā dažas no galvenajām SPA biznesa aktualitāt

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vācijas tūroperators gatavojas tam, ka Grieķija pametīs eirozonu

Gunta Kursiša, 08.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas tūroperators Tui lūdzis Grieķijas viesnīcu īpašnekiem slēgt jaunus līgumus, kuros runāts par veidu, kā kompānijas norēķināsies, ja Grieķija pametīs eirozonu un sāks izmantot jaunu valūtu, vēsta BBC.

Tūroperatora Tui runasvīrs apstiprināja šo kompānijas soli gan Vācijas laikrakstam Bild, gan medijam BBC.

Vēstulē Tui norādīja, ka tai ir tiesības maksāt jebkurā valūtā, kas attiecīgajā laika posmā tiks lietota.

«Ja eiro vairs turpmāk nebūs Grieķijas valūta, tad Tui drīkstēs samaksāt vajadzīgo naudas summu jaunajā valūtā,» norādīts vēstulē. Tajā runāts arī par valūtas maiņas kursu, kam jābūt likumīgi noteiktam.

Savukārt Andreas Andreadis, Grieķijas Tūristu padomes prezidents, norādīja, ka Tui nevar piespiest viesnīcu īpašnieku parakstīt šādu līgumu.

Pērn uz Grieķiju ceļojumos devās vairāk nekā divi miljoni vāciešu, kas veidoja lielāko daļu ārvalstu viesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Organizē konferenci „Pasaules viesnīcu biznesa attīstība”

Andris Zeļenkovs [email protected], 30.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2005. gada 4. jūnijā, viesnīcā „Reval Hotel Rīdzene” notiks Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas organizētā, Latvijā pirmā viesnīcu un restorānu industrijai veltītā konference „Pasaules viesnīcu biznesa attīstība” Konferences mērķis – veicināt Latvijas viesnīcu biznesa attīstību, iepazīstinot viesnīcu īpašniekus un vadītājus ar aktuālākajām tendencēm pasaules viesnīcu un restorānu industrijā. Konferencē, kā prioritāras, izvirzītas sekojošas tēmas: - Latvijas tūrisma industrijas attīstības tendences; - pasaules tūrisma industrijas attīstības tendences (viesnīcas, tūrisma firmas, aviokompānijas); - viesnīcu attīstības tendences; - drošības loma viesnīcas izvēles procesā; - kā organizēt kūrortviesnīcas mārketingu un pārdošanu un gūt papildus ienākumus, izmantojot viesnīcas rīcībā esošos resursus - starptautisku viesnīcu ķēžu politika attiecībā uz Baltijas valstīm, u.c. Konferences „Pasaules viesnīcu biznesa attīstība” lektori ir pieredzes bagāti viesnīcu un restorānu nozares pārstāvji, starptautisku viesnīcu ķēžu un citu valstu viesnīcu un restorānu asociāciju līderi no Amerikas Savienotajām valstīm, Francijas, Izraēlas un Jordānijas. Konferenci atklās un ar priekšlasījumu uzstāties arī Starptautiskās Viesnīcu un restorānu asociācijas /IH&RA/ prezidents – Džons Bells /John Bell/. Konferences noslēgumā notiks konferences dalībnieku – lektoru un klausītāju diskusija. Konferences darba valoda – latviešu un angļu (tiks nodrošināts tulkojums). Konferenci „Pasaules viesnīcu biznesa attīstība”, LVRA organizē sadarbībā ar Tūrisma Attīstības valsts aģentūru, viesnīcu „Reval Hotel Rīdzene”, viesnīcu „Hotel de Rome", SIA „Mobil Plus”, tūrisma aģentūru „VIA Hansa” un „Emīla Gustava šokolāde”. Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija ir sabiedriska organizācija, kas apvieno viesnīcas, viesu mājas, moteļus un to restorānus, profesionālai sadarbībai, ar mērķi, uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, sakārtot Latvijas viesnīcu tirgu un pārstāvēt Latvijas viesnīcu un restorānu biznesu pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notiks pasaules viesnīcu biznesam veltīta konference

Vineta Vizule [email protected], 03.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

3. un 4.jūnijā pasaules viesnīcu uzmanība būs pievērsta Latvijai, jo Rīgā notiks Starptautiskās Viesnīcu un restorānu asociācijas (IHRA) un Nacionālo asociāciju izpildinstitūciju tikšanās, kā arī Latvijā pirmā viesnīcu un restorānu industrijai veltītā konference "Pasaules viesnīcu biznesa attīstība". Pasākumus rīko Latvijas viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) un atbalsta Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA). 3. jūnijā IHRA augstākās amatpersonas un starptautiski atpazīstamu viesnīcu ķēžu līderi kopīgi apspriedīs pasaules tūrisma un jo īpaši viesmīlības industrijas tendences, un, kā uzsver TAVA direktors Uldis Vītoliņš, šī tikšanas ir ļoti būtisks notikums Latvijas tēla atpazīstamības un tūrisma nozares attīstības veicināšanā. 4. jūnijā norisināsies starptautiskā viesnīcu industrijas konference Pasaules viesnīcu biznesa attīstība. Konferences organizētāju mērķis ir veicināt Latvijas viesnīcu biznesa attīstību, iepazīstinot viesnīcu īpašniekus un vadītājus ar jaunākajām pasaules viesmīlības industrijas attīstības tendencēm, kā arī aktuāliem mārketinga, menedžmenta un sadarbības jautājumiem. Konferencē kā prioritāras izvirzītas tādas tēmas kā Latvijas un pasaules tūrisma un viesmīlības industrijas attīstības tendences, drošības loma viesnīcas izvēles procesā, kūrortviesnīcu mārketinga pasākumu organizēšana, kā arī starptautisku viesnīcu ķēžu politika attiecībā uz Baltijas valstīm. Konferences lektori ir pieredzes bagāti viesnīcu un restorānu nozares pārstāvji, starptautisku viesnīcu ķēžu un citu valstu viesnīcu un restorānu asociāciju līderi no ASV, Francijas, Izraēlas un Jordānijas. Konferenci atklās un ar priekšlasījumu uzstādies arī Starptautiskās Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Džons Bells. Starptautiskā Viesnīcu un restorānu asociācija (IHRA) ir vienīgā globālā organizācija, kas pārstāv viesmīlības industriju pasaulē. Tās biedri ir nacionālās viesnīcu un restorānu asociācijas visā pasaulē un starptautiskās nacionālās viesnīcu un restorānu ķēdes, kopumā pārstāvot aptuveni 300 tūkstošus viesnīcu un 8 miljonus restorānu. Avots:TAVA

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» dod jaunu nosaukumu nīderlandiešu lidsabiedrībai «Exel»

Aivars Mackevics [email protected], 18.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI pārņemot nīderlandiešu lidsabiedrību Exel, uzreiz arī nomainīja tās nosaukumu. Tagad TUI jauno sastāvdaļu sauc par Arkefly. Sākotnēji flote sastāvēs no četrām 767-300 Boeing lidmašīnām. TUI AG ir iespēja iegādāties šīs 4 lidmašīnas. Arkefly kļūs par TUI Airline Organisation neatņemamu sastāvdaļu. 21. aprīlī Arkefly pirmo reizi pacelsies gaisā un lidos galvenokārt garajos maršrutos. Kopumā aptuveni 50% TUI Nederland pasažieri lido ar jauno lidsabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lielbritānijas «TUI» tiks pārstrukturalizēts

Aivars Mackevics [email protected], 08.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TUI Ziemeļeiropas galvenais vadītājs Pīters Rotsvels (Peter Rothwell) Lielbritānijas TUI kompānijai ir izstrādājis jaunu virzības un restrukturizācijas programmu, kuras mērķis ir palielināt konkurētspēju Lielbritānijā, ko savukārt plāno panākt ar efektīvāku produktu un noieta veicināšanas struktūru. Jaunā programma skara ceļojumu aģentūru Thomson, ceļojumu biroju ķēdi Lunn Poly un lidsabiedrību Britannia. Pārstrukturizēšanos plānots paveikt vēl līdz gada beigām, kā rezultātā tiks samazinātas arī 8% darba vietas. Kā atzīst Rotsvels, tad atpūtnieki ir mainījuši pirkšanas un ceļojumu izvēles taktiku, kas pieprasa efektīvākas struktūras izveidi. Tagad TUI ir tirgus līderis tiešajām rezervācijām, ko ir nepieciešams saglabāt un attīstīt tālāk.” Jaunā programma paredz Specialist Holidays Group, kas apvieno specializētos piedāvājumus, tiks pārveidota no jauna, tāpat aizvien tiks samazināts ceļojumu biroju tīkls Lielbritānijā. Visas lidmašīnas darbosies zemo izmaksu lidsabiedrības Thomsonfly pakļautībā, bet Britannia kā vārds tiks atmests pavisam. Kā arī tiek plānots ieviest “Dynamic Packaging” tirgošanā caur internetu. TUI arī cer, ka vēl 2004. gadam ieplānotais TUI koncerna tūrisma apgrozījums necietīs no koncerna pārstrukturizācijas Lielbritānijā. Tiek pat plānots, ka tas pat palielināšoties par vismaz 70%. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā Sadales tīkli grasās jau otro gadu beigt ar vairāku miljonu latu zaudējumiem, vienīgā izeja ir tarifu celšana. Tāda ir a/s Sadales tīkli (ST) mātes uzņēmuma a/s Latvenergo Db sniegtā informācija. No tās izriet, ka ST 2007. gadu noslēgusi ar 9.6 milj. Ls zaudējumiem, bet 2008. gadu gatavojas beigt ar 4.4 milj. Ls zaudējumiem, raksta laikraksts Dienas bizness.

ST elektropārvades līnijas stiepjas 120 tūkst. km garumā, no tām 20% šķērso mežainas teritorijas, kas regulāri izraisa problēmas vētras laikā, ko uzskatāmi pierādīja šī gada novembra sniega vētra, kas bez elektrības atstāja ap 25 tūkst. elektrības lietotāju. Lai operatīvi novērstu vētras sekas un maksimāli īsā laikā klientiem atjaunotu elektroenerģijas piegādi, a/s Sadales tīkli personāls strādāja ārpus darba laika - ir uzskaitītas 4208 virsstundas. Aptuvenās vētras seku likvidācijas darbu izmaksas š.g. 10 mēnešos ir vairāk kā 400 000 Ls, bet 23. novembra vētras darbu likvidācijas izmaksas tiek lēstas ~ 300 000 Ls (neskaitot personāla izmaksas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Elizabetes ielā Rīgā plāno atvērt Radisson RED zīmola viesnīcu

LETA, 13.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā viesnīcu grupa The Rezidor Hotel Group līdz 2020.gadam Rīgā plānot atvērt jaunu Radisson RED zīmola viesnīcu, informēja viesnīcu grupas pārstāvji.

Aģentūra LETA šā gada martā jau vēstīja, ka nākamo trīs gadu laikā viesnīcu grupa Carlson Rezidor Hotel Group plāno Rīgā atvērt vēl vienu no tās pārstāvēto zīmolu - Quorvus Collection, Radisson RED vai Prizeotel viesnīcām.

Jaunā viesnīca ar 220 numuriņiem būs pirmā Radisson RED zīmola viesnīca Latvijā, kas ir viesnīcu grupas Carlson Rezidor Hotel Group jaunais dzīvesstila zīmols tā sauktās millenials paaudzes ceļotājiem. Radisson RED viesnīca Rīgā tiks atvērta sadarbībā ar nekustamo īpašumu pārvaldītāju Astor Group.

The Rezidor Hotel Group izpilddirektora vietnieks un galvenais attīstības speciālists Elijs Junjes norāda, ka Rīgā gaidāmā Radisson Red zīmola viesnīca pastiprinās viesnīcu grupas klātbūtni tirgū un tās dominējošo pozīciju Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Spāņu «NH Hotels» investēs Meksikā

Aivars Mackevics [email protected], 29.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņu viesnīcu ķēde NH Hotels paziņojusi, ka nākamo četru gadu laikā Meksikā plāno investēt vairāk kā 34,55 miljonus eiro. 2001.gadā NH Hotels iegādājās Meksikas viesnīcu ķēdi Krystal. Vienas šīs ķēdes 302 numuru plašās viesnīcas atjaunošana spāņu kompānijai izmaksāja gandrīz 5 miljonus eiro. Patreiz kompānijai NH Hotels Meksikā pieder 14 viesnīcas ar 3000 numuriem un tas uzņēmumam nodrošina valsts ceturtā lielākā viesnīcu operatora statusu. Nākamo divu gadu laikā NH Hotels Meksikā plāno īstenot trīs jaunus projektus, proti, atvērt 107 numuru lielu viesnīcu Mehiko pilsētas centrā, 128 istabu lielu viesnīcu Pueblas vēsturiskajā centrā, kā arī 135 numuru lielu viesnīcu netālu no Santafē. Ja projekti tiks veiksmīgi īstenoti, līdz 2008.gadam NH Hotels viesnīcu ķēdes istabu numuru skaits Meksikā jau būs 5000, bet kompānijas kopējie ieguldījumi Meksikas tirgus apgūšanā pārsniegs 119 miljonus eiro. NH Hotels ir viens no lielākajiem viesnīcu operatoriem Eiropā. 2003.gadā kompānijas pārdošanas ieņēmumi sastādīja 870 miljonus eiro, no kuriem 40% nodrošināja spāņu ceļotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Skandināvijas viesnīcu ķēde Choice sāk darbību Baltijā

Ingrīda Drazdovska, 29.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmā Latvijas prezidenta Jāņa Čakstes dzimtas turpinātāji, sadarbojoties ar lielāko viesnīcu ķēdi Skandināvijā AS Choice Hotels Scandinavia, izveidojuši kopuzņēmumu SIA Choice Hotels Baltics.

Tā mērķis ir Baltijas valstīs izveidot un Choice viesnīcu tīklam pievienot virkni viesnīcu. Jau šobrīd Rīgā un Tallinā darbojas pa vienai Choice ķēdes viesnīcai. Savukārt turpmāko trīs gadu laikā plānots izveidot vēl deviņas Choice ķēdes viesnīcas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Čakstes ģimene Rīgā vada viesnīcu Clarion Collection Hotel Valdemars, kas Choice viesnīcu ķēdei pievienojās 2009. gada sākumā. Pēc viņu iniciatīvas izveidots kopuzņēmums ar lielāko viesnīcu ķēdi Skandināvijā, lai arī Igaunijā, Latvijā un Lietuvā izveidotu virkni Choice viesnīcu.

SIA Choice Hotels Baltics darbības stratēģija ir vērsta uz sadarbības līgumu slēgšanu ar jau esošajām viesnīcām un to pievienošanu Choice viesnīcu ķēdei. Jaunizveidotā uzņēmuma izpilddirektors ir Kārlis Čakste (Karl Mikael Čakste).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI Hotels & Resorts» viesnīcas atrodas pasaules labāko vidū

Aivars Mackevics [email protected], 23.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TUI Hotels & Resorts ir ierindots 13 vietā pēc amerikāņu viesnīcu žurnāla “Hotels” izveidotā pasaules “Top 300” viesnīcu saraksta. Noteicošais lielums uzņēmumu pozicionēšanai ir viesnīcu istabu skaits. TUI Hotels & Resorts ir spējis uzlabot savu pozīciju neskatoties uz naktsmītņu uzņēmumiem, kuri galvenokārt apkalpo biznesa un atpūtas viesnīcas, vairāk koncentrējoties uz atpūtas viesnīcu piedāvājumu. Arī nākotnē pieturēsies pie šī “kursa”. Uzņēmums plāno paplašināt savu darbību Turcijā, Ēģiptē, Karību jūras valstīs, Meksikā, Grieķijā, Bulgārijā un Horvātijā. Jāatzīmē, ka pie TUI Hotels & Resorts produktiem tiek pieskaitītas Riu, Robinson, Grupotel, Magic Life, Grecotel, Iberotel, Dorfhotel viesnīcas, kā arī Nordotel un Atlantica Hotels. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» vēlas Lielbritānijā samazināt darbinieku skaitu

Aivars Mackevics [email protected], 03.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI vēlas līdz 2006. gada beigām Lielbritānijā ietaupīt 100 miljonus eiro, samazinot strādājošo skaitu, proti, nepagarinot ar personām pastāvošos līgumus, par tieši 200 darbavietām. Gandrīz 150 darba vietas skars telefonu centrāles (call center) darbiniekus, kuru darbavietas tagad tika pārceltas uz Indiju. Pēc TUI datiem, kopš 2001. gada ir ietaupīti jau 500 miljoni eiro, tagad uzņēmums vēlas šo skaitli palielināt vēl par 100 miljoniem eiro. Liela nozīme šajā taupības procesā būs koncernam piederošajām lidsabiedrībām, kur izmaksas tiks samazinātas uzlabojot flotes menedžmentu. Tāpat tiek plānots ietaupīt iepirkuma procesos, taču tiks ievērojami uzlabota uzņēmuma interneta prezentācija. Līdz 2008. gadam TUI vēlas ~35-40% uzņēmuma apgrozījuma tūrismā panākt caur internetu. TUI koncerna strādājošo skaits pasaulē: 2000.gads - 79 959 2004.gads - 57 716

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Eiropas lielākā tūroperatora īpašnieki zaudējumos

, 25.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas kompānija TUI Group, kurai pieder Eiropā lielākais tūroperators TUI, 2008. gadā strādājusi ar 121.3 miljonu eiro lieliem zaudējumiem, kas radušies saistībā ar kompānijas First Choice Holidays integrēšanu TUI Group.

TUI gan norāda, ka, apvienojoties ar First Choice Holidays, sniegs kompānijai iespēju gadā ietaupīt teju 200 miljonus eiro.

Kompānijas apgrozījums pērn bija 25 miljardi eiro, kas ir par 14% vairāk nekā 2007. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» izveido «TUI Sport»

Aivars Mackevics [email protected], 20.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI ir nodibinājis jaunu nozari TUI Sport, kas nākošgad piedāvās visaptverošus pakalpojumus saistībā ar Vācijā notiekošo futbola pasaules čempionātu. Jaunās sabiedrības galvenā mītne atradīsies Frankfurtē. Pakalpojumos ietilps lidojumu rezervēšana, ceļojumu piedāvājumi, aptverošas pasākumu programmas, viesu aprūpe lidostās un stadionos, kā arī citi pakalpojumi. Papildus informācija: www.tui-sports.de

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas galvaspilsētas Romas varas iestādes ir noteikušas aizliegumu tūristiem sēdēt uz Spāņu kāpnēm, kas ir viens no populārākajiem tūrisma objektiem Romas vēsturiskajā centrā.

Ziņu aģentūras AFP fotogrāfs ziņoja, ka policisti otrdien ar svilpēm lika cilvēkiem, kas bija piesēduši uz Spāņu kāpnēm, piecelties un tās atstāt.

No marmora veidotās Spāņu kāpnes ir viens no Romas arhitektūras brīnumiem. Tā ilgu laiku bija populāra vieta, kur nogurušiem tūristiem apstāties un pavērot apkārtni, vienlaikus nobaudot kādu sviestmaizi vai saldējuma kokteili.

Mēģinot novērst tūristu nevīžību pret kultūras mantojumu, Romas pašvaldība šovasar pieņēma jaunus noteikumus, kas aizliedz jebkādu «apmešanos» vai «sēdēšanu» uz vēstures pieminekļiem, tai skaitā Spāņu kāpnēm un to pakājē esošās strūklakas.

Naudassods līdz 400 eiro var tikt piespriests par jebkādu pārkāpumu – sēdēšanu, atrašanos šajā vietā bez krekla, peldēšanos strūklakā vai čemodānu ar ritenīšiem vilkšanu pa vēsturiskajām kāpnēm.

Komentāri

Pievienot komentāru