Vairums Dienvidkorejas un Indijas autoražotāju oktobrī paziņojuši par ievērojamu tirdzniecības apjomu pieaugumu, tikmēr, piemēram, Japānā, autoražotājiem iet grūti, raksta Reuters.
Tā, piemēram, Hyundai Motors un Kia Motors paziņojuši, ka oktobrī to pārdošanas apjomi salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn palielinājušies par attiecīgi 10,4% un 29%. Kopumā tas tikai apstiprina pieņēmumu, ka Dienvidkorejas autoražotājiem iet labi un tie turpinās ziņot par saimnieciskas darbības rezultātiem, kas pārspēj prognozes. «Pašlaik lietas nevar būt labākas arī Korejas autoražotāju akcijām. No tiem salīdzinot ar Japānas autoražotājiem tiek gaidīta austāka peļņa, turklāt to akciju novērtējumi ir zemāki,» norāda Macquarie Securities analītiķi.
Arī Indijas autoražotāji nevarētu sūdzēties. Valsts lielākie atoražotāji Maruti Suzuki, Tata Motors un Mahindra & Mahindra's pārdošanas apjomi oktobrī pieauguši par attiecīgi 39%, 21% un 34%. Kopumā Indijas autoražotāji (Society of Indian Automobile Manufacturers) paredz, ka automobiļu rūpniecība līdz fiskālā gada beigām (kas noslēdzas martā) augs par 18 līdz 20%.
Tajā pašā laikā, piemēram, Japānā autoražotāji turpina pārdzīvot grūtības. Jaunu mašīnu tirdzniecība oktobrī salīdzinājumā ar attiecīgo laika posmu pērn sarukusi par 23,2% (oktobris bija pirmais mēnesis, kad vairs nedarbojās Japānas valdības atlaides jaunu mašīnu iegādei, lai aizvietotu mašīnas, kas ir vecākas par 13 gadiem). Strauju pārdošanas apjomu kritumu piedzīvojuši praktiski visi vadošie Japānas autoražotāji. Tā Nissan pārdošanas apjomi oktobrī sarukuši par 30,6%, Honda – par 29,9%, Mazda – par 52,5, Toyota - par 24,7.