Rīgas ostā atvesta turbīna un ģenerators, kas šīs nedēļas laikā tikšot nogādāti uz rekonstruējamo TEC-2 Rīgas rajona Aconē, Db.lv informēja a/s Latvenergo pārstāvis Andris Siksnis. Gāzes turbīna transportēta no Francijas kopā ar ģeneratoru, kas ražots ASV.
Turbīnas un ģeneratora transportēšanu organizē Holandes kompānija ALE Lastra, šo darbu pārrauga Spānijas kompānijas Iberdrola, kas saskaņā ar a/s Latvenergo noslēgto līgumu ir jauna kombinētā cikla energobloka izbūvēšanas ģenerāluzņēmējs Rīgas 2. termoelektrocentrālē (TEC-2).
ALE Lastra apakšuzņēmēji ir firmas SIA Universālais transports un SIA ASPTR, kas nodrošina kravas transportēšanu pa Daugavu, un SIA Latsped - pa sauszemi.
Rīgas TEC-2 uzstādīs GE Energy gāzes turbīnu, tā transportēta no Francijas (gāzes turbīnas montāža veikta Belfordā) kopā ar ģeneratoru, kas ražots ASV.
Turbīnas un ģeneratora svara (aptuveni 300 tonnu katrs) un izmēru (augstumā 6 metri, platumā 5 metri) dēļ transportēšana no ostas uz Rīgas TEC-2 ir sarežģīta un tiek plānota jau vairākus mēnešus. Ja laika apstākļi būs labvēlīgi, turbīnu un ģeneratoru uz diviem dažādiem plostiem transportēs pa Daugavu no ostas līdz piestātnei Ķengaragā laikā no 25. līdz 26. janvārim. Darbu varot apgrūtināt augstais ūdens līmenis upē.
Apakšuzņēmējs SIA Universālais transports rūpēsies par to, lai lielgabarīta kravas barža droši tiktu nogādāta ar stūmēju-velkoni līdz piestātnei Maskavas ielā 266. Ņemot vērā turbīnas un ģeneratora izmērus un svaru, krasta un piestātnes stiprināšanu izkraušanas vietā saskaņā ar ģeodēzisko izpēti veica SIA ASPTR. Tādējādi ir nostiprināts Daugavas krasts, pēc transportēšanas to sakārtošot iepriekšējā, uzlabotā stāvoklī.
Transportēšanu pa sauszemi no piestātnes līdz TEC-2 organizēs SIA Latsped. Smagā krava tiks pārvietota ar ātrumu 5 km stundā, gādājot par ielu seguma aizsardzību. Lai netraucētu pilsētas satiksmei, plānots, ka turbīnu transportēs naktī no 26. uz 27. janvāri, bet ģeneratoru - no 28. uz 29. janvāri. Kravai, šķērsojot tramvaja vai vilciena satiksmes līniju, nepieciešams no sprieguma atvienot tramvaja un vilciena vadus, tāpēc kravas pārvietošanu no piestātnes var sākt tikai pēc pusnakts. No piestātnes līdz TEC-2 ir aptuveni 10 kilometri, kravas pārvešanai nepieciešamas aptuveni 6 stundas. Transportēšanas diena un laiks var mainīties, jo to var ietekmēt laika apstākļi.
Rīgas TEC-2 (Rīgas otrās termoelektrocentrāles) rekonstrukcija uzsākta 2006. gada sākumā, lai paaugstinātu enerģijas ražošanas efektivitāti un samazinātu izmešu daudzumu atmosfērā. TEC-2 būvniecība izmaksās 177 miljonus eiro un jaunā energobloka apkalpošana - 95 miljonus eiro. 2008. gadā Rīgas TEC-2 būs modernākā elektroenerģijas un siltuma stacija Baltijas reģionā, kas ievērojami palielinās Latvijas energo neatkarību un nodrošinās kvalitatīvu enerģijas piegādi mūsu klientiem.
Pēc rekonstrukcijas TEC-2 elektriskā jauda pieaugs no esošajiem 330 MW uz aptuveni 600 MW, nepalielinot esošo siltuma jaudu. Efektīvāk izmantojot kurināmo, jaunais energobloks uz vienu siltuma vienību saražos trīs reizes vairāk elektroenerģijas, reizē līdz minimumam samazinot stacijas kaitīgo ietekmi uz vidi.