Cīnoties ar atbilstoša darbaspēku trūkumu Latvijā, New Rosme gatavojas palielināt ražošanas jaudas Baltkrievijā.
Pēdējo trīs gadu laikā pārdošanas apjoms ir audzis par apmēram 20% gadā. Aptuveni ceturto daļu no apgrozījuma veido uzņēmuma sniegtie šūšanas pakalpojumi – gan akcionāram Swegmark, gan citiem pasūtītājiem. Pieaugušas arī investīcijas uzņēmuma attīstībā – no 123 tūkst. latu pērn līdz 230 tūkst. latu šogad, informē SIA New Rosme valdes loceklis Edgars Štelmahers.
Pašlaik uzņēmumā ar pilnu slodzi vienā maiņā strādā četri cehi Latvijā un viens Baltkrievijā. Baltkrievijā ražošanas jaudas plānots palielināt, savukārt Latvijā izaugsmi ierobežo darbaspēka trūkums. «Pirmkārt, Latvijā netiek sagatavoti veļas šuvēji. Otrkārt, tas ir gana monotons un skrupulozs darbs, kad jauniešiem neliekas īpaši pievilcīgs,» saka uzņēmuma vadītājs, piebilstot, ka, lai attīstītos, drīzāk jāskatās uz ražošanas izvietošanu Ķīnā.
Galvenie gatavās produkcijas realizācijas tirgi ir NVS valstis, īpaši Krievija, bet kopumā eksports aptver 34 valstis. Ieiet Rietumu tirgos Latvijas uzņēmumiem ir grūti, atzīst E. Štelmahers. «Francijā mūsu produkciju ir gatavi pirkt tad, ja tai ir Ķīnas cenas, ko mēs nevaram nodrošināt. Tādas pašas ir katalogu tirgotāju prasības. Ieiet šajos tirgos varētu tikai ar spēcīgām investīcijām zīmolā.»
Pēdējos gados New Rosme aizvien vairāk domā arī par iekšējo tirgu – ja kādreiz vienīgā vieta, kur varēja iegādāties fabrikas ražojumus, bija uzņēmuma veikaliņš turpat blakus ražotnei Hanzas ielā, kura vienīgā reklāma bija «no mutes mutē», tad pērn ir atvērti jau pieci New Rosme veikali – Rīgā, Siguldā, Bauskā un Daugavpilī. Pašlaik New Rosme īpatsvars Latvijas tirgū ir ap 10%. Tuvākajā nākotnē plānots atvērt jaunus veikalos ārpus Latvijas – gan savus, gan franšīzes.