Nozares lielākie uzņēmumi nodrošina konkurences priekšrocības, nepārtraukti investējo, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
E-komercijas dinamiku Latvijā apstiprina ne tikai kopējie statistikas dati, kas rāda, ka 2011. gadā mazumtirdzniecības apgrozījums interneta veikalos vai pa pastu bija vidēji seši miljoni eiro mēnesī, šogad – jau 15 miljoni eiro mēnesī, bet arī lielāko internetveikalu finanšu rezultāti. Piemēram, interneta veikala 220.lv īpašnieka apgrozījums 2001. gadā bija 4,3 miljoni eiro, 1a.lv īpašnieka – 5,6 miljoni eiro, pērn attiecīgi – 25,5 un 23,0 miljoni eiro. Protams, daļai uzņēmumu tirdzniecība internetā ir to pamatbizness, savukārt lielai daļai interneta mājas lapa ir tikai vēl viens kanāls, kurā virzīt un pārdot savas preces. Pat mazumtirdzniecības smagsvaram Maxima ir sava tirdzniecības vieta internetā.
Lai arī ir skaidrs, ka tirdzniecība internetā turpinās augt, vienlaikus jāteic, ka konkurence nišā ir ļoti sīva un pieaugoši finanšu rezultāti nav garantēti jebkuram tirgonim internetā. «Arvien vairāk notiek internetveikalu noslāņošanās, izstumjot no tirgus vājākos, kas nav gatavi nodrošināt to kvalitāti, pie kuras lielie spēlētāji būs pieradinājuši klientu,» uzskata internetveikala 1a.lv vadītājs un līdzīpašnieks Mareks Zuika. Tā viena no lielākajiem interneta veikalu preču meklētājiem Kurpirkt.lv statistika rāda, ka 2016. gada pirmajos 10 mēnešos reģistrēti 247 jauni interneta veikali, 2015. gada pirmajos 10 mēnešos – 241 jauns interneta veikals, kas apliecina, ka interese par darbošanos nozarē ir stabila.
Visu rakstu E-komercijā izaugsme turpināsies lasiet ceturtdienas, 1.decembra laikrakstā Dienas Bizness!