Iedzīvotāju līdzmaksājums par sabiedrisko mediju izmantošanu varētu būt 3 Ls. mēnesī; reklāmas tirgus pamests netiks.
Valdībai būs jāizšķiras, vai dot akceptu jauna Latvijas sabiedriskā medija izveidei, kas paredz piecu gadu laikā izveidot vadošu mediju Latvijā, apvienojot Latvijas Televīzijas (LTV), Latvijas Radio (LR) un interneta platformas.
Prezentējot jaunā medija koncepciju, Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) pārstāvji norādīja, ka jaunais medijs reklāmas tirgu nepametīs.
Jauno Latvijas sabiedriskā medija koncepciju šonedēļ apstiprināja NEPLP. Iebildumi iepriekš tika izteikti no Tieslietu ministrijas un Finanšu ministrijas puses, DB pastāstīja NEPLP priekšsēdētājs Ainārs Dimants, atzīmējot, ka šobrīd koncepcija tiks izsūtīta visām iesaistītajām pusēm un pēc tam sekos valdības lēmums.
Sākotnēji ir paredzēts, ka jaunā medija papildu nepieciešamās izmaksas varētu segt ar iedzīvotāju nodokli 0,3 – 0,4% apmērā, bet pēc tam attiecīgo papildu finansējuma piesaistes sistēmu nomainītu medija nodevas jeb nodokļa ieviešana. Tā Latvijā varētu būt 3 Ls mēnesī, ko maksātu ekonomiski aktīvie iedzīvotāji. Jāpiezīmē, ka vēl pērnā gada septembrī publiskajā telpā tika apspriests, ka iedzīvotāju līdzmaksājums varētu būt no 0,5 līdz 1 Ls mēnesī.
Sākotnēji tika apskatīta ideja, ka jaunais medijs varētu atrasties Vecrīgā, bet izpētes laikā sapratām, ka tas ir dārgs risinājums, skaidroja jaunā sabiedriskā medija izveides koncepcijas detalizācijas izstrādes projekta vadītājs un LTV pagaidu administratora pienākumu izpildītājs Gints Miķelsons. Šobrīd kā ieteicamais variants tiek prezentēta esošās TV Zaķusaslas ēkas rekonstrukcija. Savukārt LR ēka Vecrīgā kalpos kā studiju telpas jaunā medija vajadzībām.
Piecu gadu laikā kopējās nepieciešamās investīcijas plānotas 42 milj. Ls apmērā. Aptuveni pusi no izmaksām paredzēts segt no reklāmu ieņēmumiem, bet 22 milj. Ls apmērā tiktu piesaistīti līdzekļi no valsts budžeta un ES līdzfinansējuma programmām.
Plašāk lasiet laikrakstā Dienas Bizness.
#5/12
Šobrīd ir pēdējais brīdis pārmaiņām sabiedriskajā medijā, piemēram, Somijā sabiedriskais medijs tika izveidots pirms desmit gadiem, atzīmē Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes priekšsēdētājs Ainārs Dimants.
#8/12
Latvijas Raidorganizāciju apvienības izpilddirektore Gunta Līdaka.