Transports un loģistika

Vairākas lidsabiedrības apdomā Tallinas maršruta atklāšanu; Air Berlin mērķē uz Rīgu

Gunta Kursiša,22.05.2012

Jaunākais izdevums

Turcijas aviokompānija Turkish Airlines pavēstījusi par maršruta Stambula - Tallina atklāšanu, turklāt tā nav vienīgā lidsabiedrība, kas apdomā lidojumu uz Tallinu uzsākšanu.

Lai arī sabiedriskajā telpā izskanējušās ziņas par to, ka Air Berlin plāno atklāt jaunu maršrutu Tallina – Berlīne, ir izrādījušās pāragras, tomēr Air Berlin pārstāvji norādījuši, ka šī iespēja nav izslēgta no viņu plāniem, tomēr vērtēta tiek arī Rīga, raksta BBN.

«Patlaban mēs analizējam situāciju Baltijas valstīs,» norādīja Air Berlin pārstāvis Štefans Demuts (Stefan Demuth). Viņš piebilda, ka lidsabiedrība jau ir sākusi sarunas par sadarbību ar airBaltic Rīgā un izskata maršruta atvēršanu uz Latvijas galvaspilsētas lidostu tās lielā tirgus dēļ.

Jau vēstīts, ka arī Spānijas lidsabiedrība Iberia jau izvēlējusies savam galamērķu sarakstam no Baltijas valstīm pievienot Rīgas lidostu. Db.lv jau ziņoja, ka Spānijas Iberia radījusi jaunu zemo cenu aviokompāniju Iberia Express. Iberia Express aptvers Spānijas pilsētas, ieskaitot Madridi, un tādas salas kā Ibiza, Fuerteventura un Lanzarote. Tāpat lidsabiedrības plānos ietilpst ar laiku uzsākt lidojumus arī uz Īriju, Itāliju Grieķiju, Latviju un Nīderlandi.

«Mēs uzskatām, ka Rīgā ir lielāks potenciāls. Tirgus ir lielāks un te ir vairāk pasažieru, arī, vērtējot no ģeogrāfiskā viedokļa, Rīga atrodas pa vidu visām trim Baltijas valstīm,» norādīja Lučia Ambroha (Lucia Ambroj), Iberia pārstāve. Viņa piebilda, ka Tallinas maršruts arī varētu būt kompānijas plānos, tomēr ne agrāk kā no 2013. gada.

Pati Tallinas lidosta ir lūkojusi pēc lidsabiedrības, kas varētu pasažierus pārvadāt no Āzijas, pamatā no Ķīnas, uz Tallinu, un Estonian Air varētu veikt šo pasažieru pārvadājumus Eiropā. Šis ir gana ambiciozs plāns, jo Somijas nacionālā aviokompānija Finnair jau veksmīgi veic šādus lidojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu investors Hanss Rūdolfs Vērls ir gatavs par 500 miljoniem eiro iegādāties grūtībās nonākušo Vācijas otro lielāko aviokompāniju Air Berlin.

«Mēs smagi strādājām, lai varētu izteikt šādu piedāvājumu, saņemot palīdzību ne tikai no ekspertiem, bet arī (..) no Air Berlin darbiniekiem, pasažieriem un biznesa partneriem,» sociālajā tīklā Facebook paziņoja Vērls, kurš 2003.gadā par simbolisku summu - vienu eiro- iegādājās no aviokompānijas British Airways uzņēmumu Deutsche BA, ko pēc tam pārdeva Air Berlin.

Vērlam piederošais uzņēmums Intro svētdien piedāvāja nekavējoties samaksāt par Air Berlin 50 miljonus eiro un pēc tam vēl 450 miljonu eiro, atkarībā no tā, kā aviokompānijai klāsies.

Vērls sacīja, ka Intro vēlas iegādāties Air Berlin kā vienotu veselumu, nevis iepirkt daļas, un aicināja arī citus potenciālos pircējus, tostarp Lufthansa, Condor un TUI pievienoties viņa centieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lufthansa par interesi iegādāties airBaltic: Nevaram to komentēt

Egons Mudulis,01.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Konsolidācija palīdz iegūt lielāku tirgus daļu vairākās valstīs, ļaujot mums nostiprināties tiešo pārvadājumu jomā.

Pārņem daļu no Air Berlin, vēlas pirkt Alitalia daļas, attīsta dažādas klases lidsabiedrības, diversificē floti un investē digitalizācijā

Tā sarunā ar Dienas Biznesu norāda Lufthansa grupas viceprezidents Dr. Štefans Kroicpaintners, kas ir atbildīgs par grupas pakalpojumu pārdošanu Eiropā, Vidējos Austrumos un Āfrikā, un grupas runasvīrs šajos reģionos Boriss Ogurskis.

Rīgā jums ir samērā maza tirgus daļa – 3,3% pērn. Kāda ir Lufthansa vieta pasaulē?

Esam lielākā aviācijas grupa pasaulē ar trīsdaļīgu stratēģiju. Pirmais pīlārs ir augstākās klases lidsabiedrības, otrs – aviolīnijas, kas veic tiešos savienojumus, un trešais – pakalpojumu kompānijas kā Lufthansa Technik, LSG, kas ir ēdināšanas kompānija, Lufthansa Cargo, kas veic kravu pārvadājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kad datu centru dzesē mamma daba. Air-to-air free cooling metode

Miks Stūrītis, www.citrus.lv, SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs,02.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vasaras nav visparedzamākās un vienmēr vispiemīlīgākās no laika apstākļu viedokļa, bet, kad runa ir par datu centru dzesēšanu, tad mūsu vēsais klimats ir gana pateicīgs. Ārējās vides temperatūras izmantošana jeb air-to-air free cooling ir tikai viens no datu centru dzesēšanas veidiem, bet šobrīd tas ir viens no inovatīvākajiem risinājumiem un piedzīvo savu zvaigžņu stundu gan Eiropā, gan Amerikā. Galvenā priekšrocība šim dzesēšanas veidam ir ārkārtīgi zemās lietošanas izmaksas, kas ļauj iegūt līdzekļu ekonomiju ilgtermiņā, turklāt šāds dzesēšanas veids ir viens no videi draudzīgākajiem.

Vispirms jau jāsaka, ka pastāv divas – un visai fundamentāli atšķirīgas – iespējas, kā šo metodi pielietot datu centru dzesēšanai. Viena no iespējām – ielaižot āra gaisu datu centra telpās, to dzesējot vai nedaudz uzsildot. Otrs variants – āra gaiss tiek laists caur siltummaini, kurā temperatūra tiek nodota no āra gaisa uz datu centra gaisu. Āra gaiss netiek novadīts uz datu centra telpu, bet tiek padots uz āru. No tā arī izriet nosaukums air-to-air free cooling, jo pārsvarā dzesēšanas procesā tiek izmantots tikai aukstais āra gaiss, kas ir par brīvu, kā zināms.

Pirmais air-to-air dzesēšanas veids šobrīd piedzīvo savu popularitātes vilni Eiropā un Amerikā, taču tā izmantošanai ir zināmi ierobežojumi. Viens no ierobežojumiem ir mitrums. Ir vietas, kur vidējais mitruma līmenis gadā ir ļoti augsts. Un nemaz nav tālu jāmeklē. Paveramies pa logu. Kas tad tur notiek? Slapjš sniegs, lietus, mitrums. Tādi apstākļi kā pie mums, Baltijas valstīs vai Skandināvijā, diktē savus noteikumus un saka – nē, mums neder air-to-air metode, kur datu centra telpās gaisu ielaiž no āra. Šādos klimatiskos apstākļos šis risinājums nav izmantojams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtībās nonākusī Vācijas otrā lielākā aviokompānija Air Berlin otrdien paziņoja, ka iesniedz tiesā maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways - vairs nenodrošinās finansiālu atbalstu.

Air Berlin norāda, ka pēc Etihad Airways finanšu palīdzības pārtraukšanas aviokompānija secinājusi, ka tai vairs nav iespējama pozitīva virzība uz priekšu.

Tikmēr Vācijas Ekonomikas un Transporta ministrijas nekavējoties izplatījušas paziņojumu, lai mazinātu ceļotāju bažas, pavēstot, ka valdība nodrošinās 150 miljonu eiro aizdevumu, lai aviokompānija pagaidām spētu nodrošināt lidojumus.

Savukārt Vācijas nacionālā lidsabiedrībai Lufthansa atsevišķā paziņojumā norādīja, ka ved sarunas ar Air Berlin par iespējām pārņemt daļu no Air Berlin grupas.

Air Berlin iepriekšējos divos gados kopumā cietusi zaudējumus 1,2 miljardu eiro apmērā, un aviokompānijas dzīvotspēja balstījās uz Etihad Airways nodrošinātajiem finanšu līdzekļiem. Etihad Airways pieder 29% Air Berlin akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Arī Air Berlin nākas ķerties pie atlaišanām un reorganizācijām

Jānis Rancāns,16.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas otra lielākā aviokompānija Air Berlin atlaidīs aptuveni 10% no saviem 9,3 tūkstošiem darbinieku, lai tādējādi nodrošinātu savu konkurētspēju piesātinātajā tirgū un cīnītos ar augsto degvielas un sliktā ekonomikas stāvokļa Eiropā izraisītajām sekām.

Atlaižot darbiniekus Air Berlin līdz gada beigām cer ietaupīt 400 miljonus eiro. Tāpat lidsabiedrība iecerējusi samazināt savā īpašumā esošo lidmašīnu skaitu no 158 līdz 142 gaisa kuģiem. Laikraksts The Wall Street Journal pieļauj, ka Air Berlin varētu atteikties arī no atsevišķiem maršrutiem, lai samazinātu zaudējumu apjomus. Lidsabiedrība ar zaudējumiem strādājusi jau kopš 2007. gada.

2011. gadu Air Berlin noslēdza ar 271,8 miljonus eiro lieliem zaudējumiem, kas bija vairāk nekā dubultkārtīgs zaudējumu pieaugums salīdzinot ar gadu iepriekš. Tikmēr aizvadīto gadu Air Berlin izdevies noslēgt ar 119,8 miljonus eiro lieliem zaudējumiem, liecina Bloomberg aptaujāto analītiķu prognozes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts.

Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts. Uzdevums nav vienkāršs, par ko varētu liecināt tas, ka ministrs vairs nerunā par stratēģiskā investora piesaisti, bet, iespējams, uz valdību virzīs finanšu investora piedāvājumu.

Daudzi igauņi un lietuvieši mūs apskauž par Air Baltic un Rīgas kā Baltijas avio nozares centru, tomēr uzņēmuma uzturēšana ir prasījusi lielus valsts līdzekļus, jo īpaši pēc B. Flika atstātā «mantojuma», ar kura sekām uzņēmums cīnās vēl šodien.

Valsts pēdējo sešu gadu laikā uzņēmumā Air Baltic ir ieguldījusi apmēram 220 miljonus eiro: no 2010. līdz 2012. gadam tika veiktas ap 140 miljonu eiro valsts investīcijas, ieskaitot LVRTC iegādātās 0% obligācijas un divus kapitalizētus valsts aizdevumus, bet 2015. gada nogalē valsts ieguldīja vēl 80 miljonus eiro kopā ar Vācijas investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas lielākās aviokompānijas Lufthansa vadītājs Karstens Špors izteicies, ka cer no grūtībās nonākušās Vācijas otras lielākās lidsabiedrības Air Berlin iegādāties līdz 78 lidmašīnām.

Galvenā prioritāte ir stabilizēt statusu attiecībā uz 38 lidmašīnām, kuras Lufthansa jau šobrīd nomā no Air Berlin, žurnālistiem trešdienas vakarā norādīja Špors.

Papildus tam «mēs vēlamies iegūt vēl 20 līdz 40 lidmašīnas zemo cenu struktūrvienībai Eurowings, panākot to ar dabisku pieaugumu vai ar iegādēm no Air Berlin,» skaidroja Špors.

Viņš uzskata, ka tas būtu maksimālais lidaparātu skaits, ko konkurences regulatori būtu gatvi pieņemt.

Jau ziņots, ka Air Berlin augusta sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways - vairs nenodrošina finansiālu atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļas nogalē Berlīnē tika atvērts nu jau otrais Paviljona pop-up projekts - Po Berlin (Paviljons Berlin), kas ir pirmais konceptveikals ārpus Latvijas robežām, kurš fokusējas uz latviešu dizaineru darbiem, informē konceptveikala Paviljons līdzīpašniece Elīza Ceske-Feldmane.

Gūstot pieredzi Berlīnē pagājušajā gadā, ir apstiprinājies Berlīnes tirgus potenciāls, kurā ir daudz patērētāju ar spilgtām personībām un vēlmi izvēlēties dizaineru apģērbu. Šajā gadā Po Berlin mērķis ir audzēt zīmola atpazīstamību Berlines tirgū, piedāvājot alternatīvu Berlīnē jau pieejamajām dizaina precēm. Po Berlin atšķiras ar unikālu produktu selekciju kā arī demokrātiskāku cenu segmentu nekā tas ir vietējā dizaina precēm lidzīgā kvalitātē.

«Pagājušajā gadā sākām stāstīt Berlīnei savu stāstu par Latvijas dizaina identitāti,» stātsta E. Ceske- Feldmane. «Mūsu zīmoli ar katru gadu attīstās arvien straujāk un kļūst starptautiski arvien konkurētspējīgāki, tāpēc arī pārdošanas iespējas ar katru gadu paplašinās,».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

EK apstiprina Vācijas valdības 150 miljonu eiro aizdevuma piešķiršanu Air Berlin

LETA,05.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) pirmdien apstiprinājusi Vācijas valdības ieceri piešķirt grūtībās nonākušajai Vācijas otrajai lielākajai aviokompānijai Air Berlin 150 miljonu eiro aizdevumu, lai ļautu tai apkalpot pasažierus, kamēr lidsabiedrībai tiek meklēts pircējs.

Šis aizdevums ļaus mierīgi likvidēt maksātnespējīgo Air Berlin, neietekmējot konkurenci vienotajā tirgū, skaidro EK.

Komisija norāda, ka Vācijas valdība 15.augustā to informējusi par ieceri piešķirt aviokompānijai 150 miljonu eiro aizdevumu, ņemot vērā Air Berlin maksātnespēju.

EK vēsta, ka šī aizdevuma mērķis ir turpmākajos mēnešos nodrošināt iespēju Air Berlin apkalpot pasažierus, kamēr vienlaikus tiek veiktas pārrunas par lidsabiedrības aktīvu pārdošanu.

Jau ziņots, ka Air Berlin augusta sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways - vairs nenodrošinās finansiālu atbalstu.Tikmēr Vācijas Ekonomikas un Transporta ministrijas nekavējoties izplatīja paziņojumu, lai mazinātu ceļotāju bažas, pavēstot, ka valdība nodrošinās 150 miljonu eiro aizdevumu, lai aviokompānija pagaidām spētu nodrošināt lidojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Air Berlin pārrunas par aviokompānijas daļu pārdošanu turpinās ar Lufthansa un EasyJet

LETA,26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtībās nonākušā Vācijas otra lielākā lidsabiedrība Air Berlin pirmdien apstiprināja, ka veic pārrunas ar Vācijas lielāko aviokompāniju Lufthansa un Lielbritānijas EasyJet, lai pārdotu daļas no sava biznesa.

Pārrunas ar Lufthansa un EasyJet tagad turpināsies līdz 12.oktobrim, pēc padomes sanāksmes norādīja Air Berlin.

Tehniskā informācija attiecībā uz lidsabiedrības likvidēšanu tiks izstrādāta tuvāko nedēļu laikā un jebkura gala vienošanās būs jāapstiprina Eiropas regulatoriem.

EasyJet ir izrādījusi interesi tikai saistībā ar pasažieru aviokompānijas daļu iegādi, bet Lufthansa izteiktais piedāvājums aptver struktūrvienību LGW un Austrijas lidsabiedrību Niki, kā arī daļas no Air Berlin.

Jau ziņots, ka Air Berlin augusta sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways - vairs nenodrošina finansiālu atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air šogad no Rīgas lidostas plāno pārvadāt 348 000 pasažieru, šodien žurnālistiem sacīja Wizz Air komercdirektors Ģerģs Abrāns.

Pagājušajā gadā Wizz Air no Rīgas pārvadāja 230 000 pasažieru.

Sākotnēji Wizz Air Rīgas lidostā atklājis bāzi ar vienu jaunu Airbus A320 lidmašīnu un vienlaikus sāks lidojumus četros jaunos maršrutos.

Jaunie maršruti būs no Rīgas uz Barselonu Spānijā, Donkasteru Šēfildu Lielbritānijā, Dortmundi Vācijā un Parīzi (Bovē) Francijā, kā arī Wizz Air palielinās reisu biežumu uz Londonu (Lutonu) Lielbritānijā un Oslo (Torpu) Norvēģijā. Cenas būs, sākot no 14,99 eiro.

Abrāns sacīja, ka šī Wizz Air ir jau 17.bāze. «Līdztekus papildus radītajām ceļošanas iespējām Latvijas tirgū esam arī izveidojuši Latvijā vairākas jaunas darbavietas gan Wizz Air, gan arī pie saviem biznesa partneriem,» sacīja Abrāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Latvijā bāzētā aviokompānija Primera Air bankrotēja, jo auga par ātru

Egons Mudulis/Zane Atlāce - Bistere,02.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nozares eksperti kā iemeslu Latvijā bāzētās zemo cenu aviokompānijas Primera Air bankrotam min ilgtspējas trūkumu izvēlētajā attīstības modelī.

«Par daudz izaugsmes, ko nespēja pacelt. Īstermiņā zaudējums Latvijas ekonomikai, bet pieredze rāda, ka vieta tukša nepaliek,» par kārtējo upuri gaisa pārvadājumu jomā, kur valda asa konkurence, norāda aviācijas eksperts Tālis Linkaits. Viņš arī atzīmējis, ka pērn Latvijā bazētajā kompānijā bija 113 darbinieki, 95 milj. eiro apgrozījums, bet 1,5 milj. eiro samaksāti nodokļos.

Par lēmumu uzsākt bankrota procedūru Primera Air paziņoja jau pirmdien.1.oktobrī pilotiem un stjuartiem adresētajā kompānijas lidojumu vadītāja izsūtītajā epastā. Tajā kā viens no iemesliem šādam iznākumam minētas augstās izmaksas. Proti, jauno Airbus lidmašīnu piegāžu aizkavēšanās likusi lidaparātus nomāt, izmaksām kļūstot pārāk augstām. Savukār Airbus piegāžu kavēšanās saistīta ar problēmām dzinēju ražošanā, vēstīja Bloomberg. Primera vairāku mēnešu ilgie centieni sameklēt ilgtermiņa finansējumu nevainagojās panākumiem, līdz ar ko tai nav bijusi cita izvēle, kā vien uzsākt bankrota procedūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air samazinās lidojumu un darbinieku skaitu, galveno uzmanību pievēršot Igaunijai nozīmīgiem maršrutiem, pavēstījis lidsabiedrības uzraudzības padomes priekšsēdētājs Erki Rāsuke.

«Tas nozīmē, ka Estonian Air atteiksies no zaudējumus nesošām līnijām un koncentrēs savu uzmanību uz galveno, Igaunijai nozīmīgu virzienu apkalpošanu,» E. Rāsukes teikto preses konferencē citē kaimiņvalsts raidorganizācija ERR. E. Rāsuke arī norādīja, ka vispirms kompānija atteiksies no lidojumiem uz Tartu, Helsinkiem un Joensū Somijā.

Tāpat viņš arī pastāstīja, ka lidsabiedrības darbības sašaurināšana nozīmēs arī lidmašīnu un darbinieku skaita samazināšanu. Tomēr patlaban viņš atturējās nosaukt konkrētus skaitļus, jo šādus lēmumus neesot iespējams pieņemt vienas nakts laikā. «Saskaņā ar iepriekšējo stratēģiju veiktā jaunu maršrutu ieviešana un lidmašīnu pirkšanas zaudējumus tikai palielināja. Pēdējo sešu septiņu nedēļu laikā Estonian Air padome secināja, ka iepriekšējo stratēģiju nedrīkst turpināt,» sacīja E. Rāsuke.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānijas Ryanair vadītājs Maikls O’Līrijs trešdien pavēstīja, ka viņa vadītā lidsabiedrība neizteiks iegādes piedāvājumu grūtībās nonākušajai Vācijas otrajai lielākajai aviosabiedrībai Air Berlin.

Vienlaikus O’Līrijs izteicis kritiku Vācijas valdībai, kas, pēc viņa uzskatiem, dara visu iespējamo, lai labumu šajā situācijā gūtu nacionālā lidsabiedrība Lufthansa.

Vairākas aviokompānijas šobrīd veic pārrunas par iespējamu Air Berlin aktīvu iegādi pēc tam, kad lidsabiedrība šā mēneša sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu.

Preses konferencē Berlīnē O’Līrijs norādīja, ka Ryanair šajā procesā piedalīsies vien tad, ja tas būs godīgs un atklāts.

Viņš uzskata, ka Vācijas valdība un vēl divas Vācijas aviokompānijas sadarbojas, lai ļautu Lufthansa pārņemt Air Berlin, tādējādi pārkāpjot konkurences noteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Air Berlin veic pārrunas par lidmašīnu pārvietošanu uz jaunu aviokompāniju

LETA,05.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar zaudējumiem strādājošā Vācijas aviokompānija Air Berlin trešdien paziņoja, ka pārrunās iespējas pārvietot daļu no tās lidmašīnu flotes uz jaunu grupu, ko izveidos Vācijas tūrisma gigants TUI un Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways.

Air Berlin apspriedīs iespējas nodot 35 lidmašīnas, tostarp 14, kuras jau tiek nomātas no TUI struktūrvienības TUIfly, jaunai aviokompānijai, kuru izveidos TUI un Etihad Airways, norāda lidsabiedrība.

Šī plāna realizācija gan ir atkarīga no veiksmīgām pārrunām un regulatoru apstiprinājuma.

Atsevišķā paziņojumā Etihad Airways pavēstīja, ka jaunā aviosabiedrība apkalpos visaptverošu maršrutu tīklu no Vācijas, Austrijas un Šveices.

Air Berlin akcionārs Etihad Airways pēdējos gados palīdzējis ar regulārām investīcijām uzturēt Vācijas aviokompānijas darbību.

Air Berlin pirms mēneša paziņoja par restrukturizācijas plānu, kas paredz samazināt tās lidmašīnu skaitu un likvidēt 1200 darbavietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Turpinot stratēģiju, Estonian Air sāks sadarbību ar Air France

Gunta Kursiša,19.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air sāks sadarboties ar franču Air France.

Air France un Estonian Air sadarbības lidojumi sāksies šā gada 16. jūlijā, un Igaunijas lidsabiedrība veiks lidojumus pirmdienās, otrdienās, ceturtdienās, piektdienās un svētdienās.

«Sadarbības dibināšana ar vienu no pasaules lielākajām lidsabiedrībām ir nozīmīgs solis Estonian Air darbības attīstībā un saskan ar lidsabiedrības stratēģiju,» paziņojumā norāda Estonian Air pārstāvis Rauno Parrass (Rauno Parras).

Air France savukārt pauž, ka noslēgtā sadarbība aviokompānijai pavērs attīstības iespējas «Estonian Air tirgū».

Vienvirziena biļetes cena maršrutā Parīze-Tallina maksās sākot no 82,9 eiro (ieskaitot nodokļus), bet no Tallinas uz Parīzi – sākot no 59,9 eiro (ieskaitot nodokļus), pērkot Estonian Air mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Papildināta - Estonian Air, iespējams, vajadzēs papildus finansējumu; samazinās reisu skaitu no Rīgas

Jānis Rancāns,23.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air cieš nopietnas grūtības tāpēc šā gada nogalē vai arī nākamā gada sākumā, lidsabiedrībai būs nepieciešams papildus finanšu ieguldījums, atsaucoties uz laikrakstu Eesti Päevaleht, vēsta kaimiņvalsts raidsabiedrība ERR.

Laikraksts aprēķinājis, ka kompānija neesot sasniegusi jaunā vadītāja Tero Taskilas prognozēto apgrozījumu un lidsabiedrību joprojām nomoka zaudējumi. Aizvadītajā gadā Estonian Air zaudējumi bijuši augstākie lidsabiedrības vēsturē – 17,3 miljoni eiro. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, tie auguši 6,6 reizes.

Lidsabiedrības zaudējumi aizvadītajā gadā un šā gada pirmajā pusē varot sasniegt tik pat lielu summu, kādu Igaunijas valdība jau iepriekš ieguldījusi Estonian Air, lai to atbalstītu. Līdz šim Igaunija lidsabiedrībai piešķīrusi 30 miljonus eiro.

Kā Db.lv noskaidroja Rīgas lidostā, tad Igaunijas lidsabiedrība iecerējusi samazināt reisu skaitu no Rīgas. Pašlaik Estonian Air no un uz Rīgu lido 17 reizes nedēļā. Lidojumus starp abām galvaspilsētām Estonian Air, pēc vairāk nekā desmit gadu pārtraukuma, atsāka martā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptuveni 1400 grūtībās nonākušās Vācijas otras lielākās lidsabiedrības «Air Berlin» darbinieki drīzumā varētu zaudēt darbu, daļu no viņiem atlaižot jau šī mēneša beigās, liecina arodbiedrības rīcībās nonākuši dokumenti.

Lielu daļu darbvietu paredzēts likvidēt starp lidsabiedrības lidostās strādājošajiem un administrācijas darbiniekiem, kuru darba līguma termiņš beidzas šā mēneša beigās vai 2018.gada februārī.

Tāpat informācija liecina, ka «Air Berlin» drīzumā varētu pārtraukt pakalpojumu sniegšanu, lidojumus turpinot vien tās struktūrvienībai «Niki».

Jau ziņots, ka «Air Berlin» augusta sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība «Etihad Airways» - vairs nenodrošina finansiālu atbalstu.

Tikmēr «Air Berlin» pārrunas par aviokompānijas daļu pārdošanu šobrīd turpina ar Vācijas lielāko aviokompāniju «Lufthansa» un Lielbritānijas «EasyJet».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība izlēmusi aizdot nacionālajai lidsabiedrībai Estonian Air 8,3 miljonus eiro, lai ļautu saglabāt aviokompānijai tās maršrutu tīklu, informē BBN.

Tāpat nolemts, ka, līdz 2013. gada 1. janvārim Igaunijas Ekonomikas ministrija prezentēs valsts lūgumu pēc atbalsta Eiropas Komisijā.

Līdz nākamā gada 28. februārim ministrijai būs jāprezentē valdībai Estonian Air restrukturizācijas plāns.

Līdzekļi aviokompānijas vajadzībām tiks ņemti no rezervju fonda.

Tajā pašā laikā, kamēr valdība lēmusi aviokompānijai piešķirt miljonus, lidsabiedrība slēgusi jaunu vienošanos ar Estonian Air Salona apkalpes apvienību (Estonian Air Cabin Crew Union, ESSA), kas būs spēkā līdz 2013. gada beigām. Vienošanās skar darba un atpūtas laika sadalījumu, sociālās garantijas, darba apstākļus, atalgojumu un aviokompānijas un arodbiedrības attiecības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2021. gada 1. oktobra pasažieru pārvadājumi uz komerciāliem principiem tiks ieviesti arī maršrutā Rīga–Salaspils un Rīga–Olaine, tādējādi valsts pasažieru pārvadājumus ar autobusiem šajos maršrutos turpmāk vairs nedotēs.

Patlaban maršruta Rīga–Salaspils atļaujai ir pieteikusies SIA “Galss buss”, bet maršruta Rīga–Olaine – AS “Nordeka”. Ņemot vērā, ka maršruta Rīga–Jaunķemeri un Rīga–Sloka atļaujas saņemšanai līdz šim neviens pārvadātājs nav pieteicies, izmaiņas tajos šobrīd netiks veiktas.

SIA “Galss buss” savienojumā starp Rīgu un Salaspili nodrošinās 69 reisus. Reisu saraksts pieejams šeit. Saskaņā ar Autotransporta direkcijas rīcībā esošo informāciju biļetes cena no Rīgas līdz Salaspilij varētu būt 1,80 eiro.

Savienojumā starp Rīgu un Olaini AS “Nordeka” izpildīs 90 reisus. Reisu saraksts pieejams šeit. Saskaņā ar Autotransporta direkcijas rīcībā esošo informāciju biļetes cena varētu būt aptuveni divi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air atteiksies no pasūtītajām lidmašīnām

Jānis Rancāns,20.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air atteikusies no divām iepriekš pasūtītajām, bet vēl nesaņemtajām Embraer E190 lidmašīnām, kas, saskaņā ar jauniem apstākļiem aviokompānijai vairs nav vajadzīgas.

Kaimiņvalsts aviokompānija atklājusi arī, ka samaksājusi soda naudu par līguma laušanu, tomēr nav nosaukusi tās apmērus, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR. Marta sākumā Estonian Air valdes priekšsēdētājs Erki Rāsuke izteicās, ka, lai pārtrauktu dažādu iepriekš noslēgtu līgumu darbību, lidsabiedrība paredzējusi tērēt aptuveni astoņus miljonus eiro no valdības piešķirtā kredīta.

Februārī Igaunijas valdība pieņēma lēmumu Estonian Air piešķirt papildus kredītu 16,6 miljonu eiro apmērā. Iepriekš Igaunijas valdība problēmu nomocītajai lidsabiedrībai bija piešķīrusi aizdevumu 8,3 miljonu eiro apmērā. Kopumā Igaunija plānot lidsabiedrībai piešķirt 37 miljonus eiro. Igaunijas veikto Estonian Air glābšanu izmeklē Eiropas Komisija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Wizz Air pērk 11 Airbus lidmašīnas ar Ķīnas līzinga kompānijas palīdzību

Dienas Bizness,26.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air noslēgusi pirmo līzinga līgumu ar CCB Financial Leasing par 11 Airbus lidmašīnām A321ceo1 un šis ir līdz šim lielākais aviokompānijas līzinga līgums, informē uzņēmumā.

Šo lidmašīnu piegāde Wizz Air ir paredzēta 2016. un 2017.gadā.

Šis līgums turpina paplašināt Wizz Air un Ķīnas finansistu sadarbību, norāda Wizz Air vadītājs Jožefs Vāradi.

Savukārt CCB Financial Leasing prezidents Vans Cjans izteicis gandarījumu «par tik svarīgu klientu, kāds ir Wizz Air». Ķīnas Celtniecības bankas internacionalizācijas stratēģijas ietvaros CCB Financial Leasing turpināšot paplašināt klātbūtni pasaules aviācijas līzinga tirgū, izmantojot savu Īrijas platformu.

Šis līgums atbilstot Wizz Air pārdošanas ar atpakaļ saņemšanu nomā uzņēmējdarbības modelim, kad uzņēmums tieši vienojas un noslēdz līgumu ar Airbus par jaunām lidmašīnām un pēc tam noslēdz līgumu ar iznomātāju par pārdošanu ar atpakaļ saņemšanu nomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sasniegt biznesa plānā nospraustos mērķus Igaunijas nacionālajai aviokompānijai Estonian Air pagaidām nav bijis pa spēkam. Kompānijas vadība sola uzlabot tās rādītājus otrajā pusgadā. Kopš Estonian Air vadību pērnā gada vasarā pārņēma bijušais airBaltic komercdirektors Tero Taskila, Igaunijas aviokompānija izvirzījusi sev daudz ambiciozākus mērķus nekā līdz tam un kļuvusi reģiona aviācijā daudz pamanāmāka.

Īstenojot līdzīgu taktiku kā iepriekš airBaltic, Estonian Air īsā laikā kļuva par visstraujāk augošo aviokompāniju Eiropā, šā gada otrajā ceturksnī pārvadājot par 90% pasažieru vairāk nekā iepriekš šajā periodā, bet šā gada jūnijā Estonian Air pirmo reizi vēsturē mēneša laikā pārvadāja vairāk nekā 100 tūkst. pasažieru. Arī vietu piepildījums pret 2011. gadu pieauga par 10% līdz 78%. Straujā izaugsme vairākiem nozares ekspertiem ļāva jūsmot par «jauno reģiona airBaltic», kamēr citi palika skeptiski, sakot, ka Estonian Air ar pārāk lielajām ambīcijām pasažieru skaita pieaudzēšanā uz lētu biļešu rēķina finansiāli noasiņo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtībās nonākušajai Vācijas otrajai lielākajai lidsabiedrībai «Air Berlin» jāpārtrauc visu lidojumu veikšana līdz oktobra beigām, pirmdien paziņoja aviokompānija.

«Cik mēs zinām, tad lidojumu veikšana vairs nebūs iespējama, vēlākais, pēc 28.oktobra, ņemot vērā maksātnespējas noteikumus,» darbiniekiem nosūtītā vēstulē norāda lidsabiedrības vadītājs Tomass Vinkelmans.

«Air Berlin» augusta sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība «Etihad Airways» - vairs nenodrošina finansiālu atbalstu.

Aviokompānija spējusi turpināt darbību, pateicoties ārkārtas aizdevumam no Vācijas valdības.

Savukārt «Air Berlin» struktūrvienības «Niki» un LGW pašas nav bankrotējušas un spēs turpināt lidojumus arī pēc oktobra beigām.

Tikmēr «Air Berlin» pārrunas par aviokompānijas daļu pārdošanu šobrīd turpina ar Vācijas lielāko aviokompāniju «Lufthansa» un Lielbritānijas «EasyJet».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ceļojumiem izvēlas aviotransportu

Aļona Zandere,17.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo aviobiļešu cenu dēļ izteikti lielākā daļa tūristu izvēlas aviolidojumus; arī Latvijā pārvietošanās lidojot pieaug

Aviolidojumu nozīme attiecībā uz Latvijas ārējo tūrismu arvien pieaug. Kaut gan ekskursijas ar autobusiem vai braucieni ar kruīza kuģiem bauda uzticīgo klientu pieprasījumu, teju visi tūrisma operatori lielākoties piedāvā tādas ceļojumu paketes, kurās paredzēti pārlidojumi ar lidmašīnu.

Ceļojumu biroja Jēkaba ceļojumi direktore Ilze Alksne DB stāsta, ka apmēram 80% uzņēmuma klientu izvēlas tādu ceļojumu maršrutus, kuros iekļauti arī aviopārvadājumi. Varētu pieļaut, ka iemesls ir zemās aviobiļešu cenas, tomēr I. Alksne to neapstiprina: «Tā īsti nevaram runāt par aviobiļešu cenu kritumu, jo aviobiļetes ir lētas tikai tad, ja tās tiek nopirktas laicīgi. Ja izvēlas lidojumu pēc dažām dienām, tad cenas parasti nav zemas. Zemākas cenas vēl ir novērojamas virzienos, kur nav īsti sezona un tūristi brauc mazāk.»

Komentāri

Pievienot komentāru