Rīgas piena kombināta un AS Valmieras piens apvienotais koncerns Food Union atjaunoto produktu grupā Rasa ieguldījis 11,2 miljonus latu un plāno iekarot 5% siera, 8% sviesta un 20 % krēmsiera tirgus daļas Krievijā.
Paredzēts, ka Rasa produktu grupas apjoms sasniegs 20 % no kopējā Rīgas piena kombināta produktu portfeļa Latvijas tirgū. Šobrīd tas veido 15 % apjomu. Food Union uzskata, ka mērķis ir ambiciozs, ņemot vērā, ka šie produkti startē vidējā cenu segmentā. Rasa krēmsieru un sviestu ražos pilnīgi jaunas iekārtas – vācu Westfalia un amerikāņu SPX. Savukārt pienu kefīru, paniņas un saldo krējumu, jogurtu un sierus ražos jau esošās ražošanas iekārtas. Food Union plāno ražot sviestu dažādos iepakojumos – arī hokeja ripas izskatā, kā ovālu, cilindrveida un citas formas, Db uzzināja uzņēmumā.
Food Union ģenerāldirektors un valdes priekšsēdētājs Sergejs Beshmeļņickis «Rasa produktu grupa noslēdz lielāko investīciju programmu kopš abu uzņēmumu apvienošanas. Ražošanas iekārtās, mārketingā un eksporta sekmēšanā Krievijā ieguldīti vairāk nekā 16 miljoni eiro jeb 11,2 miljoni latu. Tuvāko gadu prioritāte ir izveidot spēcīgu vietējo platformu un iekarot vismaz 5% tirgus daļu siera, 8% tirgus daļu sviesta un 20 % krēmsiera segmentos Krievijā,» norādīja S. Beshmeļņickis.
Viņš arī atzina, ka izvirzītās ambīcijas īstenot nebūs vienkārši, jo Krievijas tirgus ir piesātināts. «Kopējais Krievijas siera tirgus ir 800 tūkstoši tonnu jeb 5 miljardi ASV dolāru gadā, no kā 50% ir imports. Sviesta tirgus - 400 000 tonnu jeb 2 miljardi dolāru, no kā imports ir 40%. Savukārt krēmsiera tirgum ir liels potenciāls – tā apjoms ir 10 tūkstoši tonnu un mūsu mēŗķis ir ambiciozs – sasniegt 20 % tirgus,» norādīja uzņēmējs.
Tikmēr ar atjaunoto zīmolu Rasa Latvijas tirgū tiks piedāvāts ne tikai siers un sviests, bet arī piens, kefīrs, biezpiens, saldais krējums, jogurts, paniņas un krēmsiers.ir pusdien
Krievijas tirgum paredzēti produkti, kas parāda Latvijas kolorītu, piemēram, sieri ar nosaukumu Latgales, Ādaži, Sigulda. Zīmols RASA var kļūt par ikonu arī citu valstu tirgos, pauda Food Union stratēģiskā mārketinga vadītājs Oļegs Berijevs. RASA produktu grupas palaišana noslēdz lielāko investīciju programmu pēc RPK un Valmieras piena apvienošanas zem Food Union nosaukuma.
Jau ziņots, ka Konkurences padome 9.maijā atļāva AS Rīgas piena kombināts un AS Valmieras piens apvienošanos vienotā koncernā Food Union, piemērojot vairākus nosacījumus, kas ļaus aizsargāt zemnieku, kā arī mazāko tirgotāju intereses. Noteikumi ir saistoši līdz 2015.gada 31.martam, savukārt apvienošanās jāpabeidz pusgada laikā.
Apvienotajā Food Union uzņēmumā patlaban ir aptuveni 700 darbinieki, bet uzņēmuma apgrozījums pārsniedz 100 miljonus eiro (70 miljonus latu) gadā. Food Union ražotnes iepērk pienu no vairāk nekā 400 Latvijas zemnieku saimniecībām un piena ražotājiem.
#5/14
No kreisās: Oļegs Berijevs, Food Union stratēģiskā mārketinga vadītājs, Inese Eglīte, Food Union mārketinga direktore Baltijas valstīs un Sergejs Beshmeļņickis, Food Union ģenerāldirektors un valdes priekšsēdētājs.