Nākamā gada sākumā rūpnīca Amo Plant plāno papildus uzsākt sērijveida VDL Citea 12 metru zemās grīdas pilsētas autobusu ražošanu.
Uzņēmums norāda, ka VDL Citea autobusiem ir ērts pasažieru salons, lieliska vadāmība un stabilitāte uz ceļa, ergonomiska vadītāja darba vieta un degvielas ekonomija. VDL Citea autobusi auto izstādē Hannoverē ieguvuši titulu Gada Autobuss 2011. Autobusi tiek izlaisti arī hibrīdversijā.
Kā Db.lv pastāstīja Amo Plant ārējo sakaru direktors Igors Graurs, pašlaik nav plānots ražot autobusu hibrīdversiju. Tomēr, ja būs pieprasījums, uzņēmums apsvēršot arī hibrīda versijas izgatavošanu. I. Graurs arī norādīja, ka pašlaik Latvijā neesot vēl nepieciešamās infrastruktūras.
Amo Plant ārējo sakaru direktors stāstīja, ka patlaban neesot vēl veikti aprēķini cik daudz vajadzēs papildus investēt Citea autobusu ražošanā, tomēr norādīja, ka tas būs «mazliet».
«Pirmie VDL Citea autobusi parādījās 2007. gadā, un ātri ieguva popularitāti visā pasaulē. 2010. gada beigās VDL Citea autobusus uzlaboja - jauns interjers, dzinēji ir kļuvuši daudz ekonomiskāki un piemērotāki ziemeļeiropas klimatiskajiem un satiksmes apstākļiem,» skaidro uzņēmums.
Amo Plant norāda, ka šo autobusu ražošanas uzsākšana būs nopietns solis elektroautobusu ražošanas attīstības jomā. «Ar lepnumu varam teikt, ka pirmais solis tika sperts jau tālajā 1974. gadā, kad tieši Latvijā, RAF rūpnīcā tika izlaisti pirmie elektro mikroautobusi,» atzīst uzņēmums.
Savukārt līdz šā gada augustam Jelgavas Autobusu parks (JAP) saņems vēl desmit jaunus Jelgavā ražotus Ambassador tipa zemās grīdas autobusus, kuri aprīkoti ar gaisa kondicionēšanas iekārtu un pielāgoti personu ar īpašajām vajadzībām pārvadāšanai.
Pirmos Ambassador autobusus JAP saņēma 2010. gada septembrī un līdz jūlija beigām JAP rīcībā būs jau 25 Ambassador tipa autobusi. Jaunie Ambassador autobusi tiek gan ražoti, gan apkalpoti rūpnīcā Amo Plant, kas esot līdzekļu un laika ekonomija, kā arī papildus drošība pārvadātājam, uzsver uzņēmums.
Amo Plant ir dibināts 2005. gadā, un uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība (92,6%), AS Amo Zil (4,4%), Jelgavas dome (2,7%) un AS Ferrus (0,3%). Kopējais investīciju apjoms Amo Plant ražotnē patlaban ir virs 30 miljoniem eiro (21 miljons latu). Rūpnīcā šobrīd strādā 79 darbinieki. Galvenais ražošanas process - pilsētas un reģionālo autobusu Ambassador montāža.
Patlaban tiekot izskatīts jautājums par Krievijas lielākās bankas Sberbank iesaistīšanos Krievijas autobūves attīstībā. Šajā projektā nozīmīga loma paredzēta arī Latvijas uzņēmumam Amo Plant, norāda uzņēmums.