Turpmāk ziņas par valdes locekli, kurš ieguvis vai zaudējis darba ņēmēja statusu un par kuru no 1.janvāra būs jāveic sociālās apdrošināšanas iemaksas, Valsts ieņēmumu dienestā (VID) būs jāiesniedz līdz nākamā mēneša datumam, kas noteikts kā ikmēneša obligāto iemaksu veikšanas termiņš, informē Labklājības ministrija.
Normatīvie akti paredz, ka darba devējam katrs darba ņēmējs jeb persona, par kuru jāveic sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ir jāreģistrē VID, pirms viņš uzsāk darbu. No šā gada 1.janvāra sociālās apdrošināšanas iemaksas atsevišķos gadījumos jāveic arī par valdes locekļiem, kuri ir likuma «Par valsts sociālo apdrošināšanu» izpratnē darba ņēmēji. Tas nozīmē, ka arī par valdes locekļiem jāsniedz ziņas VID par darba ņēmēja statusa iegūšanu vai zaudēšanu.
Tomēr secināt, vai ir izpildījušies nosacījumi un valdes loceklis ir ieguvis darba ņēmēja statusu, un par viņu ir jāmaksā sociālās apdrošināšanas iemaksas no minimālās darba algas, iespējams tikai nākamajā mēnesī. Līdz ar to precizēta norma, nosakot, ka atsevišķos gadījumos ziņas par valdes locekli, kurš ieguvis vai zaudējis darba ņēmēja statusu, iesniedzamas līdz nākamā mēneša datumam, kas noteikts kā ikmēneša obligāto iemaksu veikšanas termiņš. Pārējos gadījumos ziņas par valdes locekli jāsniedz līdzšinējā kārtībā, un ziņas par darba ņēmēja statusa iegūšanu - stundu vai dienu pirms statusa iegūšanas atkarībā no ziņu iesniegšanas veida, un ziņas par darba ņēmēja statusa zaudēšanu – triju darba dienu laikā.
Šo paredz otrdien valdībā apstiprinātie grozījumi Ministru kabineta noteikumos par valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu veicēju reģistrāciju un ziņojumiem par valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un iedzīvotāju ienākuma nodokli.