Vēlme savu un meitiņas garderobi papildināt ar skaistiem aksesuāriem izvēršas par biznesu , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Apmēram astoņus gadus Dace Upīte strādāja mārketinga jomā, taču, esot meitiņas gaidībās, viņu pārņēmis ligzdas vīšanas sindroms – bērna istabu vēlējusies papildināt ar rožainiem aizkariem un gultas veļu, skaistu baldahīnu.
«Devos uz šūšanas kursiem, lai apgūtu nepieciešamās prasmes. Jau māmiņas statusā man radās iedvesma savā apģērbā tik ierastos melnos un baltos krāsu toņus aizstāt ar kaut ko dzīvespriecīgāku, jo prieks bija visapkārt. Vēlējos iegādāties krāsainu cepuri, bet veikalā sev tīkamu neatradu. Jāšuj pašai! Tā ir labākā biznesa ideja – kur ir kāds trūkums, tur to var aizpildīt,» stāsta Tru:de zīmola idejas autore Dace. Vēlme šūt viņu esot tirdījusi jau bērnībā, tad reizēm piesēdusies pie vecmammas šujmašīnas un naski pāršuvusi mammas jaunības dienu kleitas. Pēc tam, protams, esot saņemts brāziens.
Leģendārā šallīte
Vēlme darināt sev un meitiņai skaistus aksesuārus pārņēma Daces domas aizvien vairāk. «Uzšuvu sev krāsainu riņķa šalli, kuru nu dēvēju par leģendāru. Aizgāju pie manikīres, kura izteica komplimentu un, uzklausot stāstu, ka to esmu šuvusi pati, taujāja, vai arī viņai varot tādu uzšūt. Tad sāka zvanīt citas sievietes, kas bija redzējušas manikīres šalli un arī sev vēlējās tādas,» smejot stāsta Dace. Ar laiku Tru:de sortiments paplašināts: cepurītēm un šallītēm pievienojās galvas rotas, tauriņi puišiem un vīriešiem, t.s. harēma bikses, legingi, svārki gan lielām, gan mazām dāmām u.c. Zīmola nosaukums atvasināts no meitiņas vārda – Ģertrūde. Savukārt ideja, ka aksesuāri varētu būt saskaņoti visai ģimenei, nākusi nejauši. «Pirmā fotosesija bija ar manu meitiņu, kurai galvā uzlikām vienādas violetas cepurītes un šalles. Ģertrūdei pat nebija īstas šalles, tāpē apliku vienkāršu auduma gabalu. Ieliku bildi sociālajā tīklā. Tas bija izrāviens. Mammas šis salikums ļoti uzrunāja, un daudzas sazinājās ar mani, lai pasūtītu saskaņotus aksesuāru komplektus,» stāsta jaunā uzņēmēja. Šis esot sirds darbs un apziņa, ka tiek šūdinātas lietas vecākiem un viņu bērniem, sniedzot gandarījumu, ir dzinulis ar degsmi strādāt kaut naktīs.
Pieprasījums pēc Daces darinātajām lietām ir cieši saistīts ar sezonu. Rudenī vairāk tiekot pasūtītas cepures un šalles, bet, iestājoties aukstākam laikam, Dace sākusi darināt arī flīsa cepures. Savukārt, gatavojoties valsts svētkiem, nelielajā mājas darbnīcā tiek cakinātas dažādas galvas rotas, cepures un šalles, kurās ietverti tautiski elementi, izvēlēts latvisks krāsu salikums. «Visi pasūtījumi ir individuāli. Neko masveidā neražoju, bet uzklausu katra klienta vēlmes par to, kādas krāsas un akcenti būtu tīkamākie, un tad ļauju vaļu radošai fantāzijai. Cilvēki vēlas pasūtīt arī individuāli šūtus apģērbus, piemēram, topus. Izpildu arī šādas vēlmes, bet ne bieži un daudz, jo, kamēr strādāju viena, ir grūti visu paspēt,» viņa turpina.
Virtuālās mājas
Tru:de mājvieta esot lapa Facebook.com, kam seko vairāk nekā 2000 cilvēku. Iegūtā pieredze mārketingā Dacei palīdz būt pamanītai sociālajos tīklos. «Katru dienu esmu aktīva sociālajā vidē. Papildinu foto galeriju ar darbiņiem, kurus esmu uzšuvusi. Mājās aksesuāri nekrājas. Visu, ko uzšuju, uzreiz sūtu klientam,» viņa skaidro. Darba netrūkstot, jo katru dienu esot vismaz viens pasūtījums. Bieži vien tie sabirst kuplākā skaitā. Dace vienmēr prasa klientu atsauksmes. Negatīvu atsauksmju neesot daudz, tomēr ir gadījies arī pa kādai kļūdai. Tad tās noteikti vajag labot.
Visu rakstu Ligzdas vīšanas sindroms rosina biznesam lasiet 24. novembra laikrakstā Dienas Bizness.