Jaunākais izdevums

Lai gan adīto cepuru sezona ir teju beigusies, siltās galvassegas katru ziemu ir viens no interesantākajiem aksesuāriem. «Man patīk skaistums pasaulē,» saka Greta Knits idejas autore Greta Žilinska, kura cer ar saviem adījumiem to vairot.

Ideja par adītām cepurēm Gretai radās pirms diviem gadiem: «Tas bija eņģeļa pieskāriens, spārna vēziens manā virzienā. Tas notika negaidīti, bija pēcpusdiena, es gāju no darba uz mājām un izdomāju, ka man jāieiet dzijas veikalā, jānopērk dzija un adatas. Nezinu kāpēc, es tā arī izdarīju. Pēc tam es aizgāju uz mājām un nolēmu uzadīt cepuri. Tā bija vasara, man pat nebija vajadzība pēc cepures, bet vienkārši gribējās pamēģināt.»

Neskatoties uz to, Greta izjutusi arī robu cepuru nišā: «Es mēģināju sev atrast cepuri Rīgas veikalos un nekur nevarēju atrast tādu, kādu es vēlējos - darinātu ar rokām, speciāli man, ar manām krāsu izvēlēm.»

Greta Knits šobrīd ir ideja, ko Greta gribētu attīstīt un pilnveidot. «Tā ir mana ideja tālākam biznesam un šis gads ir bijis kā izmēģinājums - vai cilvēkiem ir interese un cik liela tā ir,» stāsta Greta, piebilstot, ka cilvēki interesējas arī par šallēm un cimdiem, kas būtu pieskaņotas cepurēm.

«Daudzi cilvēki prasa komplektā šalli vai cimdus, bet laika ziņā es to vienkārši nevaru paspēt,» norāda Greta. Viņas radītās cepures ir individuālas katram cilvēkam - pasūtītājam ir jānorāda savs galvas apkārtmērs un jāizvēlas krāsu salikums. «Es negribēju taisīt 100 vienādas cepures. Es gribēju, lai cilvēki jūt, ka katra cepure ir īpaša.»

Lai gan Greta Knits galvenā mērķauditorija ir sievietes vecumā no 19 - 28 gadiem, tās nēsā arī vīrieši. Greta stāsta, ka vīrieši izvēlas tumšākas krāsas un viņiem ne īpaši patīk kažokādas bumbulīši. Tāpat bieži vien cepures pasūtot visa ģimene.

Idejas cepuru dizainam Gretai rodas neplānoti: «Es eju pa ielu un skatos uz cepurēm. Tad man arī pašai rodas idejas. Citreiz es izdomāju, ka gribu konkrēti tādu cepuri, tad sākumā uztaisu sev.» Viņa ir arī savu cepuru modele, jo uzskata, ka ir svarīgi redzēt, kā cepure izskatās uz galvas un kamēr viss vēl ir idejas līmenī, viņa pati var cepures prezentēt.

Dzija, adatas, kažokādas bumbulīši un shēma - tās ir lietas, kas nepieciešamas cepures radīšanai. «Shēma ir visgrūtākais posms. Man sākumā bija grūtības ar valdziņu skaita pielāgošanu konkrētam cilvēka galvas apkārtmēram. Ar katru dziju, adot noteiktu skaitu valdziņu, sanāk cits izmērs - tas ir atkarīgs no dzijas biezuma, adatu izmēra,» saka Greta.

Adīt Greta iemācījās skolā, mājturības stundās: «Es atceros to, ka man tas ļoti labi padevās, man tiešām ļoti patīk adīt, bet skolā es nebiju adījusi cepuri. Es biju adījusi cimdus, šalli, arī zeķes. Es zinu, ka citām meitenēm tajā vecumā tas īsti nepatika.» Viņa atzīst, ka informācija par adīšanu atrodama viegli, gan internetā, gan grāmatās un pie mājturības skolotājiem.

«Interesanti ir tas, ka ļoti liela daļa cilvēku ir izbrīnīti, ka es pati adu. Daudzi domā, ka es esmu tikai Greta Knits seja vai vārds. Īstenībā aiz tā visa esmu tikai un vienīgi es,» stāsta Greta. «Tas ir no A līdz Z manis pašas izdomāts un radīts. Man nav bijusi palīdzība no citiem.»

Dienā Greta var noadīt apmēram četras cepures, bet pirms Ziemassvētkiem uzstādīts rekords - 10 cepures dienā: «Tad es aizgāju gulēt pusseptiņos no rīta. Tas bija dienu pirms Ziemassvētkiem, pati nebiju sapratusi, ka nepaspēšu tik daudz izdarīt.»

Greta īpašu uzmanību pievērš cepurīšu noformējumam. Katram sūtījumam tiek pievienota kartiņa, uz kuras ir cilvēka vārds, un maza šokolādīte: «Es iepakoju cepurītes klientiem tā, kā man pašai būtu patīkami tās saņemt. Cilvēki to tiešām novērtē. Šobrīd es to nedaru naudas dēļ, tas ir vaļasprieks, no sirds tas, ko es cilvēkiem gribu sniegt.»

Cepures ir sezonāla prece un Greta saka: «No vienas puses tas ir labi, jo vasarā tu vari sagatavoties, vari saplānot savus darbus, bet ziemas sezonā vairāk strādāt ar cepurēm.»

«Es noteikti gribētu, varbūt ne pēc gada, bet pēc pieciem gadiem, atvērt savu veikalu. Tajā būtu ne tikai cepures, bet arī šalles, cimdi, jakas,» runājot par nākotnes plāniem stāsta Greta. Nākotnē viņa savas cepures labprāt izvietotu gan veikalos Latvijā un ārzemēs, gan interneta iepirkšanās platformās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmols "Straumbergs hats" vēlas sasniegt cepuru valkātājus pasaulē.

"Ideja radās gluži vienkārši no zinātkāres par to, kā rodas cepures? Cepures radīšanas procesu sāku pētīt caur internetā pieejamiem resursiem, lēnām nonācu līdz domai, ka ir vienkārši jāpamēģina darīt. Tālākais būtībā ir trial and error pieeja, mēģinot un labojot kļūdas," biznesa portālam db.lv stāsta zīmols "Straumbergs hats" cepuru meistars Kārlis Bergs.

Par uzņēmējdarbību ideja radās vēl pēc pusotra gada, kad pirmie eksperimenti jau bija izmēģināti uz draugiem un cepuru izgatavošanas tehnika - uzlabota. Kopumā vēl joprojām zīmols ir tikai ceļa sākumā, atzīst cepuru meistars.

Lai gan pirmā ideja par cepurēm "dzima" K.Bergam, tomēr "Straumbergs hats" ir ģimenes uzņēmums, kuru K.Bergs izveidojis kopā ar sievu Aneti Straumi-Bergu. No abu uzvārdu salikuma arī veidojies nosaukums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Altum palielina finansējumu biznesa eņģeļu līdzfinansētajiem projektiem

Žanete Hāka,26.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstības finanšu institūcija Altum līdz 3 miljoniem eiro palielinājusi finansējumu, kas pieejams Altum un Latvijas Biznesa eņģeļu tīkla (LatBAN) īstenotajiem kopfinansēšanas projektiem, informē Altum.

Izmaiņas veiktas, lai veicinātu privāto investoru piesaisti dzīvotspējīgiem biznesa uzsācēju un strauji augošu biznesu projektiem.

Turpmāk Altum savu atbalsta programmu ietvaros projektiem, kuriem ir piesaistīts biznesa eņģeļa līdzfinansējums, varēs izsniegt aizdevumu līdz 150 000 eiro līdzšinējo 50 000 eiro vietā, savukārt apstrādes nozares investīciju projektiem līdz 250 000 eiro, ja projektā piedalās vismaz divi biznesa eņģeļi.

Altum finansējuma apjoms ir palielināts līdz 3 miljoniem eiro līdzšinējā 1 miljona eiro vietā, kā arī projekta laiks pagarināts līdz 2018.gada 1.aprīlim. Aizdevuma atmaksas termiņš pagarināts līdz 8 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot 25 gadus kopš cepuru biznesa sākšanas, zīmolam Happy Hats Rīgas centrā atvērta studija; plānos ir paplašināties ekskluzīvajā segmentā

«Vēlos, lai ir kāda vieta, kur es mājīgā atmosfērā varētu pieņemt klientus, nodemonstrēt viņiem produkcijas piedāvājumu, arī vienkārši parunāties. Saviem pastāvīgajiem klientiem uzdevu jautājumu sociālajā vietnē Facebook – vai viņiem tāda studija ir nepieciešama, un saņēmu pozitīvu atbildi. Turklāt tas ir brīdī, kad zīmolam Happy Hats paliek 25 gadi,» stāsta zīmola īpašniece Larisa Lapšina. Viņa smejas, ka aizvadītajā vasarā no kādas jaunās māmiņas uzzinājusi, ka arī viņai reiz māte bērnībā nopirkusi Happy Hats zīmola cepuri, bet tagad rindā ir nākamā paaudze. Visas cepures viņa ada pati, pielietojot gan mašīnadīšanu, gan roku darbu, dažkārt abas metodes tiek kombinētas. Tikai tad, ja ir lielāks pasūtījums, viņa meklē palīgus. Tā bija arī tad, kad Happy Hats devās uz izstādi Maskavā, un pie Larisas vērsās kāda uzņēmuma direktors, kurš jautāja, vai var atbraukt uz Rīgu un paciemoties viņas ražotnē. «Kad sadarbojos ar Maskavas uzņēmējiem, sapratu, ka šāds modelis nav man īsti piemērots. Saruna sākās ar apjomiem, sākot no 300 līdz 1000 cepurēm, turklāt tām bija jābūt dažādu izmēru, lai spētu apgādāt visus tirdzniecības centrus. Man šķiet, ka Rīgā nav tik daudz darbinieku, lai spētu visai Maskavai piegādāt preci. Es negribētu adīt 500-600 cepures, nerūpēties par to kvalitāti un nerotāt tās ar dekoriem, kas veidoti ar rokām, bet piekārt lētos Ķīnas rotājumus un atdot cepures par vienu eiro gabalā,» viņa skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Altum kopā ar biznesa eņģeļiem finansēs biznesa uzsācējus un strauji augošus uzņēmumus

Žanete Hāka,18.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstības finanšu institūcija Altum un biedrība Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkls (LatBAN) īstenos pilotprojektu, kurā Altum ar biznesa eņģeļiem kopīgi finansēs biznesa uzsācējus un strauji augošus uzņēmumus, veicinot privāto investoru piesaisti dzīvotspējīgiem projektiem, informē Altum.

17.martā Altum valdes priekšsēdētājs Reinis Bērziņš un LatBAN valdes loceklis Juris Birznieks parakstīja līgumu par sadarbību pilotprojekta īstenošanā.

Pilotprojekta finansējuma kopējais apjoms ir 1 miljons eiro. Altum savu īstenoto valsts atbalsta programmu ietvaros varēs izsniegt aizdevumus biznesa eņģeļu līdzfinansētiem projektiem. Altum aizdevuma apjoms būs ne lielāks par biznesa eņģeļa ieguldījumu. Biznesa uzsācējiem vai strauji augošiem uzņēmumiem, kuri būs piesaistījuši biznesa eņģeļu finansējumu, Altum aizdevuma saņemšanai nebūs nepieciešama papildu ķīla vai personīgais galvojums.

Altum valdes priekšsēdētājs Reinis Bērziņš: « Altum un biznesa eņģeļu atbalsta kombinēšana ļaus biznesa uzsācēju un strauji augošu uzņēmumu dzīvotspējīgajām idejām saņemt finansējumu vai saņemt to lielākā apmērā situācijās, kad ir nepietiekams līdzfinansējums vai nodrošinājums aizdevuma saņemšanai privātajā tirgū. Turklāt, pateicoties biznesa eņģeļu pieredzei uzņēmējdarbībā, biznesa uzsācējiem būs iespējams efektīvāk un ātrāk sasniegt plānotos rezultātus. Šis jaunais projekts dzimis mūsu līdzšinējā veiksmīgajā sadarbībā ar Latvijas Biznesa Eņģeļa Tīklu, un esam priecīgi, ka tas ne tikai palīdzēs arvien vairāk uzņēmumiem piesaistīt finansējumu no biznesa eņģeļiem, bet arī ļaus mums izpētīt, uz kādiem nosacījumiem nākotnē veidot valsts atbalsta programmu tieši biznesa eņģeļu finansētu biznesa uzsācēju vai strauji augošu uzņēmumu projektiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas start-up uzņēmums SIA Padhat izstrādājis tehnoloģiju, kā bērniem, valkājot cepures ikdienas sadzīves apstākļos, ir iespēja samazināt risku gūt galvas traumas.

Uzņēmums jau ir izstrādājis pirmos cepuru modeļus ar iestrādātu aizsardzības tehnoloģiju un plāno tuvākajā laikā arī uzsākt eksportu, informē Padhat dibinātāja Kristīne Līpiņa.

"Ņemot vērā to, ka statistiska ir diezgan bēdīga un, kā Brain Injury Association of America (BIAA) statistiska liecina, tad ASV vien bērniem ir vairāk nekā pusmiljons galvas traumu gadā, bet vairāk nekā 10% no šiem bērniem pēc traumām nepieciešama hospitalizācija. Turklāt šī statistika ir augoša un tas ir satraucoši. Tāpēc šī cepure būs unikāls risinājums, kā samazināt risku bērniem gūt galvas traumas," teic K.Līpiņa

Padhat bērnu aizsargcepuru tehnoloģija ir izstrādāta no Latvijā radītas unikālās tehnoloģijas - BAT (Body adjust technology). Šī tehnoloģija dod iespēju aizsargam pieņemt galvas formu, tādā veidā nodrošinot gan ļoti augstu komforta līmeni, gan aizsardzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Nokia 5.3" piemīt budžeta klases tālruņiem neraksturīgs svarīgāko sastāvdaļu līdzsvars un tas pat aprīkots ar sejas atpazīšanas sistēmu.

Pēc ieilgušiem identitātes meklējumiem, atjaunotais "Nokia" zīmols, šķiet beidzot ir atradis vietu pasaules viedtelefonu hierarhijā. Tā īpašniekiem "HMD Global" izdodas radīt tehniski kvalitatīvus produktus un cenas ziņā iekļauties starp budžeta un vidējo klasi. Jaunākais pienesums "Nokia 5.3" precīzi atbilst šim aprakstam, un ir gana interesanta ierīce lietotājiem, kuri nevēlas tērēt viedtelefonam īpaši vairāk par 200 eiro.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)

Kamēr citi ražotāji cenšas līdzināties viens otram, aizmugurējās kameras izkārtojot vienā vertikālā virtenē vai plašākos blokos pa pāriem, "Nokia 5.3" pieturas pie no pērnā gada "Nokia 9 PureView" aizgūtā apaļā dizaina. Četras simetriski izkārtotas kameras ar zibspuldzi pa vidu saskan ar mazliet zemāk novietoto mazāko apli – pirkstu nospiedumu lasītāju. Kā ierasts, kameras bloks ir izvirzīts uz āru, taču tā apmales ir mata tiesu augstākas par lēcas klājošo stiklu, tādēļ tas ir relatīvi pasargāts no skrāpējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sīkmaksājumu lietotne Mobilly laiž klajā risinājumu, kas ikvienam aplikācijas lietotājam ļaus ziedot izvēlētajam labdarības mērķim, informē uzņēmumā.

Platformas izveide ir Mobilly ieguldījums sabiedrībai, ne peļņas projekts. «Pēdējo pāris gadu laikā mūsu ikdienas paradumi ir piedzīvojuši ievērojamas izmaiņas. Ja šodien ierasta lieta ir maksājumu veikšana ar vienu pieskārienu vai kartes pīkstienu, tad kāpēc, lai ziedošana nebūtu tikpat vienkārša?» teic «Mobilly» izpilddirektors Ģirts Slaviņš.

«Līdz šim ikvienam, kurš vēlējās atbalstīt kādu labdarības projektu, bija tikai dažas, lietošanas ziņā nedaudz novecojušas izvēles – iemest naudu ziedojuma kastītē, zvanīt uz kādu maksas numuru, nosūtīt maksas īsziņu, vai pārskaitīt ziedojumu uz konkrētās organizācijas kontu. Mēs, Mobilly, vienmēr esam par vienkāršām idejām un lietotājam ērtām tehnoloģijām, tāpēc uzdevām sev jautājumu – kāpēc mūsdienās ar vienu pieskārienu var veikt stāvvietas apmaksu vai nopirkt vilciena biļeti, bet nevar noziedot sev tīkamam mērķim? Mums arī vienmēr ir rūpējuši sociālie jautājumi, tāpēc, izmantojot savas stiprās puses, kas ir mūsdienīgu un lietotājam draudzīgu tehnoloģiju attīstība, realizējām ideju par jaunas ziedojumu platformas izveidi jau esošajā Mobilly aplikācijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas Karalienes gvarde un citi britu karavīri arī turpmāk nēsās savas īstās lāčādas cepures, lai gan karaliene Elizabete II ir nolēmusi savos tērpos izmantot tikai mākslīgo kažokādu, paziņoja Lielbritānijas Aizsardzības ministrija.

«Netiek plānots nomainīt lāčādu, kas tiek izmantota ceremoniālajās galvassegās,» apliecināja ministrijā.

Ministrijā norādīja, ka kažokādas augsto, melno cepuru izgatavošanā tiek «iegūtas no Kanādas melnajiem lāčiem, kas tiek nomedīti savvaļas populācijas kontroles programmā».

Kažokādas Kanādā tiek iepirktas izsolē, un to cenas ir dažādas, informēja Lielbritānijas Aizsardzības ministrijā.

Lielbritānijas karalienes vīrs princis Filips, viņas vecākais dēls un troņmantnieks princis Čārlzs un viņas vecākais mazdēls princis Viljams ceremoniālos militāros pasākumos ir piedalījušies ar lāčādas cepurēm galvā.

Dzīvnieku tiesību aizsardzības organizācija PETA uzteica karalienes lēmumu atteikties no īstās kažokādas. Šāda Elizabetes II apņēmība tika atklāta viņas ģērbējas jaunajā grāmatā, un Bekingemas pils apliecināja karalienes nodomu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja ir laba ideja, tad to var attīstīt gan lielpilsētā, gan lauku viensētā. Tā Mārkalnes pagasta mājās Kalvītes tēvs un dēls - Arnis un Roberts Koruļi - veido cepures jeb naģenes ar koka nagiem, vēsta reģionālais medijs Alūksnes Ziņas.

Arnis un Roberts Koruļi rāda pašu radītu iekārtu, uz kuras top ieliektie koka nadziņi. «Vispirms nažfiniera sagatavi iespiež formā zem sloga. Pēc tam izgriež precīzu formu, izurbj caurumus šūšanas vietai, noslīpē, iemērc speciālā eļļā un ļauj nožūt.

Tālāk nadziņi ceļo pie mammas uz Jūrmalu, kur viņa sašuj visu kopā un nes apdrukāt,» atklāj Roberts.

«Ikviens ar pašu rokām saražotais eksemplārs ir kā mazs gabaliņš no mūsu ikdienas dzīves un aizraušanās, ar kuru gribam dalīties. Katra mūsu cepure ir unikāla, jo nav iespējams uztaisīt divus vienādus koka nadziņus, tieši tāpat kā mēs - no viena materiāla veidoti, bet esam dažādi gan pēc izskata, gan rakstura,» stāsta R.Korulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot biznesa idejai: Maina stratēģiju un izvēlas ārpakalpojumus

Anda Asere,13.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākotnēji veselīgās ēdināšanas uzņēmuma SIA Food Factory īpašnieks Mārtiņš Iskrovs visu – pasūtīt izejvielas, gatavot un piegādāt klientiem – vēlējās darīt pats, taču secinājis, ka reizēm saprātīgāk ir pirkt ārpakalpjumu

LASI ARĪ:

Biznesa ideja: Rada cepures ar koka nagu

Latvieša «krokainie» šķīvji iziet pasaulē

Biznesa ideja: Friziersalons ar robotu

Kā cilvēki Latvijā grib pelnīt naudu: vairāk nekā 20 jaunas biznesa idejas

Sākam biznesu: Palīdz pelnīt naudu mobilo spēļu izstrādātājiem

Pērnajā pavasarī uzņēmējs kopā ar komandu izveidoja restorānu un paralēli nodarbojās ar klientu apkalpošanu, kam ik dienas piegādāja individuāli pielāgotas maltītes atbilstoši katra vēlmēm un mērķiem. Šobrīd Food Factory koncentrējas uz veselīgu maltīšu ražošanu un piegādi, attīsta tieši šo biznesa novirzienu, saskatot potenciālu arī tirdzniecības automātu nišā, piedāvājot alternatīvu ierastajām neveselīgajām ātrajām uzkodām, ko tajos lielākoties var iegūt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Rīgā tiek atklāta Aleksandra Vasiļjeva modes izstāde Pieradinātā daba

Dienas Bizness,14.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā 14.jūlijā sāk darbu izstāde no starptautiski pazīstamā modes vēsturnieka Aleksandra Vasiļjeva kolekcijas Pieradinātā daba, sniedzot iespēju baudīt floras un faunas motīvu daudzveidību tērpu un aksesuāru dizainā no 18. līdz 21. gadsimtam. Šī izstāde ir pasaules pirmizrāde, jo šāda rakstura skate no modes vēsturnieka Aleksandra Vasiļjeva tērpu kolekcijas līdz šim vēl nav veidota. Ekspozīciju būs iespējams apskatīt līdz 16.oktobrim.

Latvijas Nacionālais mākslas muzejs sadarbībā ar ABLV Bank un Aleksandra Vasiļjeva fondu organizē jau astoto modes izstādi. Jaunā ekspozīcija Pieradinātā daba veltīta mūžīgai dabas un modes simbiozei visdažādākajās kombinācijās trīs gadsimtu garumā – no 18. gadsimta līdz mūsdienām. Kopumā ekspozīcijai atlasīti vairāk nekā 85 vēl neredzēti tērpi un 500 aksesuāri.

Izstādes ģenerālsponsors ABLV Bank ir zināms mākslas cienītājs un atbalstītājs. Banka atbalsta netikai ikgadējas A.Vasiļjeva modes kolekcijas izstādes, kā arī piedalās vairāku laikmetīgas mākslas izstāžu un kolekciju tapšanas projektos. Par bankas akcionāru un mecenātu Ernesta Berņa un Oļega Fiļa līdzekļiem sadarbībā ar partneriem Borisa un Ināras Teterevu fondu Rīgā tiks celts Laikmetīgas mākslas muzejs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Noslēdzies viens no apjomīgākajiem un arhitektoniski sarežģītākajiem projektiem Alūksnē

Dienas Bizness,20.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multifunkcionālās servisa ēkas būvniecība Alūksnes Pilssalā ir pabeigta. Ēka kalpos pašvaldības aģentūras «Alja» vajadzībām un tajā atradīsies aģentūras biroja un tehniskās telpas, bet daļa telpu tiks piedāvātas nomā uzņēmējiem, vēsta reģionālais portāls aluksniesiem.lv.

Projekts «Multifunkcionālās servisa ēkas izbūve Pilssalā» ir viens no apjomīgākajiem un arhitektoniski sarežģītākajiem Alūksnes novada pašvaldības īstenotajiem projektiem. Kopējā ēkas platība ir 247,3 m2, no kuriem 138,3 m2 izmantos pašvaldības aģentūras «Alja» vajadzībām, bet 109 m2 nomas tiesību izsoles kārtībā pašvaldība nodos uzņēmējdarbības veikšanai.

Kopējās būvdarbu izmaksas ir 846 991,86 EUR.

Ēkas projektēšanu veica SIA «Nams», būvniecību - SIA «Latvijas energoceltnieks», būvuzraudzību – SIA «Būvuzraugi LV», arheoloģisko uzraudzību - SIA «Archeo».

LASI ARĪ:

Industriālās teritorijas izveidē Alūksnē investēti 2,37 miljoni eiro

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājniece Ilze Šupstika pamet labi atalgotu darbu, lai no sirds nodotos tam, par ko kādreiz teica «nekad», radījusi bērnu apģērbu zīmolu Little lion

Ilze nekad apzināti nav mācījusies šūt, bet vidusskolas laikā apmeklējusi dažādus pulciņos. Kleitas Ilze savai meitai nekad nav pirkusi veikalos, vienmēr šuvusi pati, tomēr nebija iedomājusies, ka šūšana varētu kļūt par pamatnodarbošanos. «Kad man kādreiz teica – tev ir tik skaistas kleitas, vajadzētu ar to nodarboties, man likās – nu nē, negribu būt šuvēja. Valdīja stereotips – ja ir augstākā izglītība, tad taču nestrādā par šuvēju, » viņa stāsta.

Viņa strādājusi algotu darbu, saņēmusi labu atalgojumu, taču kādā brīdī radusies sajuta, ka vairs nejūt piepildījumu, kaut kas ir jāmaina. Arī Ilzes vīrs viņu atbalstīja un mudināja iet prom no darba, nopirka sievai audumus, un viņa sāka darboties. Sākotnēji viņa sprieda, ka varētu strādāt ar trikotāžas audumu, jo tas ir vienkāršāk. «Sāku skatīties, ko dara citi, un darīju pilnīgi pretējo. Tie, kas mājas apstākļos kaut ko šuj, lielā mērā izmanto trikotāžu, taču šis audums nebija īsti manējais. Man ir svarīgi, ka manām kleitām ir kokvilnas oderīte, skaistas podziņas un auduma pogu cilpiņas, lai kleitas ir svinīgas, taču lai ir arī viegli mazgājamas. Citi vecāki saka – galvenais, lai kleitas nebūtu jāgludina, tāpēc cenšos izmantot šādus audumus,» stāsta Ilze. Visbiežāk apģērbu radīšanai tiek izmantota kokvilna, mākslīgais zīds, zīds, samts, bet oderēm pārsvarā tiek izmantota kokvilna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv viesojas Smukcepures zīmola cepuru darbnīcā.

Smukcepures zīmols radīts pirms nepilniem trim gadiem un ideja par cepurēm radās zīmola autorei Elīnai Muižniecei.

«Bija skaidrs, ka uz cepurēm ir kas jāizšuj. Kādai labai paziņai bija izšūšanas mašīna. Sākumā tika izmēģināti dažādi varianti, līdz, pavisam nejauši nonācām līdz latvju zīmēm. Tas bija tas atspēriena punkts, kad manījām, ka šis ir tas īstais gala produkts,» stāsta E. Muižniece.

«Tālāk jau viss ātri vien aizgāja ķēdes reakcijā – tika dibināti kontakti ar dažādiem latviešu amatnieku veikaliem, paši cepuru izgatavotāji šad un tad mēdz aizbraukt uz kādiem īpaši mīļiem tirdziņiem, tāpat uz svētkiem nāk arī lielāki pasūtījumi no dažādiem uzņēmumiem, kuriem tiek veidotas cepures ar uzņēmuma logo,» norāda E. Muižniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā «Startup Wise Guys» piedāvās akselerācijas programmas arī Lietuvā, nodrošinot jaunuzņēmumiem iespēju saņemt investīcijas un attīstīties visā Baltijā, informē Startup Wise Guys.

Lietuvā, līdzīgi kā Latvijā un Igaunijā, tika veikts publiskais akselerācijas fondu iepirkums un «Startup Wise Guys» ir viens no diviem uzvarētājiem šajā iepirkumā. Akselerators pārvaldīs vairāk nekā septiņu miljonu eiro fondu un ar šī finansējuma palīdzību nodrošinās četras akselerācijas programmas un sēklas investīcijas jaunuzņēmumos līdz 225 tūkstošiem eiro.

«Vislielākais ieguvums no akselerācijas programmā piedāvātā finansējuma ir iespēja veikt nākamā līmeņa investīcijas, jo daudziem šī reģiona uzņēmējiem ir lielas grūtības pārvarēt t.s. uzņēmēju nāves ieleju – piesaistīt nākamo finansējuma raundu.

Lai arī «Startup Wise Guys» portfelī esošajiem jaunuzņēmumiem tas parasti izdodas jau sešu mēnešu laikā pēc akselerācijas, tomēr redzam daudzus jaunuzņēmumus Baltijā un tuvējā reģionā, kas, neskatoties uz milzīgu potenciālu, diemžēl darbību izbeidz pirms paspēj izlauzties uz lielajiem mērķa tirgiem, gluži vienkārši agrīna finansējuma nepieejamības dēļ,» norāda Kristobals Alonso (Cristobal Alonso), «Startup Wise Guys» vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Augstprātība kā drīza kritiena pazīme

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece,13.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārmērīga iedomība un dzīvošana pāri saviem līdzekļiem sagrauj arī ļoti lielos un šķietami neievainojamos

Pēdējā laikā mēs atkal Latvijā dzirdam ļoti labi apmaksātu menedžeru sevis slavināšanas runas – ar «augsta līmeņa profesionāli» kā titulu vairs nepietiek, tagad daži sev piemēro jau eņģeļa statusu. Kā vienmēr, šādi paziņojumi ir jādala vismaz ar divi vai trīs, jo sevišķi tad, ja kvēlo runu patiesais objekts ir noskatītā nauda no valsts maciņa. Kā rāda arī aktuāla pieredze citās Eiropas valstīs, neviens nav tik liels vai unikāls, lai nekritiski pieņemtu visu, ko šī persona cenšas pavēstīt.

Rudens sākumā pasauli pāršalca lielākā autokoncerna Volkswagen krāpšanās skandāls ar izmešu rādītājiem. Daudzi jutās šokēti, kā kaut kas tik muļķīgs varēja notikt tik lielā, solīdā un ar savu kvalitāti slavenā uzņēmumā?! Taču uzskats, ka «to taču tāpat neviens nepamanīs un, ja pamanīs, tad mēs to nokārtosim», gluži kā dēle ir piezīdies ne viena vien liela uzņēmuma korporatīvai kultūrai. Vēl viens šāds piemērs ir Vācijas savulaik vadošās bankas Deutsche Bank gadījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Capitalia investē igauņu vienradzī Bolt

Db.lv,17.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Capitalia ieguldījumu fonds Co-Investment Fund šī gada maijā iegādājās Igaunijas vienradža Bolt akcijas 300 000 eiro vērtībā, kļūstot par pirmo fondu Latvijā, kas investējis šajā uzņēmumā.

Līdz šim Capitalia Co-Investment Fund veica investīcijas jaunuzņēmumos to agrīnā attīstības stadijā kopā ar citiem riska kapitāla fondiem reģionā, un šis ir pirmais otrreizējā tirgus darījums.

Capitalia veiktajā darījumā viens no pirmajiem biznesa enģeļiem, kas bija ieguldījis Bolt, vēlējās pārdot daļu no sev piederošajām uzņēmuma akcijām, lai varētu šo kapitālu izmantot citiem mērķiem. Kopā ar vienu no Igaunijas vadošo riska kapitāla fondu Specialist VC Capitalia iegādājās Bolt akcijas no šī biznesa enģeļa. Šādus investīciju darījumus sauc par otreizējiem darījumiem. Capitalia pārvaldītā fonda ieguldījuma apmērs veidoja 300 000 eiro.

“Ieguldīt jaunuzņēmumos var ne tikai brīžos, kad tie piesaista jaunu finansējumu izaugsmei. Arvien biežāk jaunuzņēmumu agrīnie investori kritiskāk novērtē savu ieguldījumu portfeļu koncentrāciju un meklē iespējas daļēji realizēt un diversificēt savus ieguldīumus. Tas savukārt dod iespēju citiem investoriem, kā mūsu fondam, iegūt līdzdalību sevi jau tirgū pierādījušos uzņēmumos. Domāju šādu darījumu apjoms tuvākajos gados nozīmīgi pieaugs, un tas tikai veicinās jaunuzņēmumu finansēšanas ekosistēmu Baltijas valstīs,” komentē Capitalia vadītājs Juris Grišins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Latvijas biznesa eņģelis stāsta, kādēļ investē uzņēmumos

Signe Knipše, speciāli Dienas Biznesam,11.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gada investoru balvā Jānis Rancāns ieguva Uzlecošās zvaigznes titulu privāto investīciju sektorā par ieguldījumu darba devēju un meklētāju satikšanās platformā Jobbatical.com. Profesionālajā darbībā viņš ir IT kompānijas Visma Latvia pārdošanas un mārketinga vadītājs, investors biznesa eņģeļa statusā vairākos uzņēmumos. Ārpus tā – arī vēl students, garo distanču skrējējs un pūķotājs.

Fragments no intervijas:

Šīs sarunas iemesls ir jūsu investīcijas Jobbatical. Vai varam ar to sākt?

Varam. Tā nav vienīgā investīcija, ko veicu. Domāju, ka esmu samērā aktīvs, ja salīdzina ar latviešu privātajiem investoriem. Salīdzinot ar igauņiem, esam diezgan neaktīvi. Jobbatical bija mana investīcija, kas radās diezgan tradicionāli: ieraudzīju, iepatikās, nākamajā dienā jau bija sarunas un dažu mēnešu laikā vienojāmies. Ir interesanti, ka tur visas darbojošās personas ir igauņi.

Kā jūs izdomājat kļūt par biznesa eņģeli? Jobbatical nav jūsu pirmais ieguldījums?

Nevaru atcerēties vienu konkrētu rītu, kad būtu pamodies ar domu «gribu investēt», bet pamazām nobrieda apņemšanās, ka mazāk gribu būt darbinieks, vairāk – uzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga svētku noformējuma ziņā cenšas turēties līdzi citām galvaspilsētām, bet, protams, vienmēr ir iespēja pilnveidoties

Rīgā šogad uzstādīta un klasiskā izpratnē rotāta Zvaigžņu egle 11. novembra krastmalā, egle Doma laukumā, Operas skvērā, pie Kongresu nama, Spīķeru kvartālā, pie pašvaldības kultūras iestādēm, Pļavniekos un citur apkaimē, kā arī novietoti vides objekti (Sniegavīri un Bebri) Vērmanes dārzā, Maģiskie brieži un Dāvanas Bastejkalnā, LED dekori Ziemassvētki itāļu stilā Mazajā Smilšu ielā un citviet. Pavisam 2014. gadā Rīgā uzstādīti 2680 LED dekori (zvaigznes, lodes, pilošās lāstekas) un 1690 LED virtenes. Jau pastāvot zināmas tradīciju noteiktas svētku pasākumu norišu vietas pilsētas centrā, kuras svētkos apmeklē lielākais pilsētas iedzīvotāju daudzums un uzturas pilsētas viesi. «Jāņem vērā, ka svētkiem ir izteikts centrtieces raksturs – cilvēki vēlas doties uz centru, tiecas izrauties no ikdienas vides, pulcēties lielākā ļaužu pulkā, lai izjustu svētku kopību, piemēram, Jaungada sagaidīšana un uguņošana 11. novembra krastmalā,» saka Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta Pilsētas svētku noformējuma nodaļas vadītājs Guntars Kambars. Rīgas pašvaldības aģentūra Rīgas gaisma nodrošina pamatnoformējumu – LED virtenes un dekorus, kas pamatā ir Rīgas krāsās – baltā un zilā –, un dažādās to mākslinieciskās variācijās. Tematisko vides objektu un dekoratīvo noformējumu dizaini tiek veidoti īpaši Rīgai kā autordarbi. Svētku noformējuma budžetu pašvaldība neatklāj. Nosaukt konkrētus skaitļus esot sarežģīti, jo tiek saglabāti arī iepriekšējos gados pirktie materiāli, rotājumi un vides objekti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākām pirms četriem gadiem. Atgriežoties no prakses Amerikā, meklējām tehnoloģiju, kas var uzražot praktiski jebko, un nonācām līdz 3D printeriem, – stāsta Baltic 3D un Custom 3D dibinātājs Jānis Jātnieks.

Plānojām printēt dažādas industriālas detaļas ražojošiem uzņēmumiem, elektronikas ražotājiem, kokapstrādei utml. Protams, diezgan ātri sapratām, ka ar vienu printeri visu izprintēt nevar, taču mums bija tikai viens. Sākām sadarbību ar plašu partneru tīklu visā Eiropā, un šobrīd jau esam viens no lielākajiem 3D printēšanas centriem Ziemeļeiropā.

Baltic 3D ir mātes uzņēmums vairākiem jauniem uzņēmumiem, tostarp Custom 3D, kas ražo protēzes un ortozes. Strādājam vienā ēkā, lai nodrošinātu jaunajiem pieeju tehnoloģijām.

Līdz idejai nonācām, palīdzot kādam puikam. Viņam ir aģenēze – kopš dzimšanas nav pirkstu labajai rokai. Bijām gan paši redzējuši, gan puika bija redzējis video materiālus internetā ar 3D printētām protēzēm. Sākām pētīt, mēģinājām izdrukāt un sapratām, ka tas nav nemaz tik vienkārši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kristofers Kozlovskis vēlas padarīt cilvēkus laimīgākus, palīdzot viņiem dzīvot tīrā un sakoptā vidē

Viņa virzītā Klean ir divpusēja platforma, kur var pasūtīt mājokļa un arī komerctelpu uzkopšanu. «Viss notiek caur mobilo aplikāciju – ievadi adresi, īpašuma izmēru un nepieciešamos pakalpojumus, izvēlies konkrētu uzkopēju vai ļauj aplikācijai izvēlēties labāko piedāvājumu un veic apmaksu par pirmo stundu,» stāsta Kristofers Kozlovskis, SIA Klean līdzīpašnieks. «Visus uzkopējus satiekam klātienē, veicam nesodāmības pārbaudi. Šobrīd visiem ir pieredze nozarē,» viņš teic.

Klean veido jaunu tirgus segmentu un netiecas pēc tiem cilvēkiem, kuri jau sadarbojas ar privātu apkopēju vai kuri strādā ar lieliem uzņēmumiem. «Mūsu mērķauditorija ir cilvēki, kuri nekad nav izmantojuši šādu pakalpojumu,» skaidro Kristofers. Cilvēki vēlētos izmēģināt izmantot šādus pakalpojumus, bet nav līdz galam pārliecināti, neuzticas. Tāpēc uzņēmums mēģina pārliecināt, ka tam var uzticēties un ka šis ir pietiekami pieejams pakalpojums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas startup uzņēmums Edurio, kas izstrādā tīmekļa rīkus skolām, ieguvis 230 000 eiro lielas investīcijas, liecina informācija vietnē arcticstartup.com.

Noslēgts līgums par investīciju piesaisti no Imprimatur fonda un Austrālijas biznesa «eņģeļa» Aleksa Vaijata (Alex Wyatt). Kopējās investīcijas uzņēmumā veido 300 000 eiro.

Izglītības kvalitātes vadības rīks Edurio paredzēts skolām, lai tās gūtu atgriezenisko saiti no skolēniem par mācību procesu un kvalitāti, martā laikrakstam Dienas Bizness skaidroja tā idejas autors un SIA Edurio valdes priekšsēdētājs Ernests Jenavs.

«Mērķis ir labāka izglītība, tās kvalitātes vadību pārvēršot par maksimāli ērtu un vienkāršu procesu, nevis kaut ko, kas notiek reizi sešos gados, kad tuvojas akreditācija,» saka Ernests.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā paredzētā kopīgā klienta izpētes rīka darbību nodrošinās privātie uzņēmumi, informēja Finanšu ministrijā (FM).

Pagājušajā nedēļā Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija konceptuāli pirmajam lasījumam atbalstīja FM izstrādātos likuma grozījumus, kas paredz vienkāršot aizdomīgu darījumu ziņošanas sistēmu, kā arī kopīgā klienta izpētes rīka izveidi.

FM skaidroja, ka kopīgais klienta izpētes rīks sniedz iespēju likuma subjektiem sākt dalīšanos ar klienta izpētes procesā iegūtajiem datiem, ievietojot tos platformā arī ārpus konsolidētās grupas - kopīgajā klientu izpētes rīkā. Tādējādi rīka darbības procesā varēs efektīvāk apmainīties ar klientu izpētes gaitā iegūto informāciju.

Likumprojekts paredz divu veidu klienta izpētes rīkus. Pirmais ir slēgts kopīgs klienta izpētes rīks, kura ietvaros likuma subjekti varēs izveidot paši savu, privātu, klientu izpētes rīku, piemēram, nododot uz ārpakalpojumu kādu no klienta izpētes procesa posmiem. Otrs ir atvērtais kopīgais klienta izpētes rīks, kas pilnībā vai daļēji tiks veidota kā kanāls caur kuru likuma subjektiem iegūt informāciju, neatkarīgi no tā vai likuma subjekti par to būs savstarpēji vienojušies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Samsung Galaxy Tab S6 - magnētu stiprināta draudzība

Jānis Vēvers,27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung Galaxy Tab S6 pamatoti izvirza kandidatūru uz šā brīža labākā Android operētājsistēmas planšetdatora troni

Kamēr daļa elektronikas ražotāju gremdējas pārdomās, ko iesākt ar patērētāju interesi zaudējošajiem Android planšetdatoriem, Samsung konsekventi un pieturoties pie prognozējama laika grafika turpina attīstīt skārienjutīgās plāksnes. Augustā dienasgaismu ieraudzīja jaunākā korejiešu planšete Galaxy Tab S6, kas stājas pirms gada izdotās Tab S4 vietā kā zīmola šī segmenta labākais produkts un viens no nedaudzajiem patiesajiem konkurentiem Apple iPad Pro sērijai. Sanāk, ka Samsung pārlēca pāri piektajai Tab S paaudzei, tajā iekļaujot vien pavasarī tirdzniecībā laisto zemākas cenas vieglo versiju Tab S5e bez S Pen irbuļa atbalsta.

Viena no būtiskākajām Tab S atšķirības zīmēm kopš pirmsākumiem bijis S Pen irbulis, kas to no vienkārša izklaides rīka pārvērš plašāk pielietojamā instrumentā. Un cik sens ir irbulis, tikpat veca ir problēma ar tā glabāšanu. Atšķirībā no Note sērijas viedtelefoniem Samsung inženieri nevēlas S Pen ievietot planšetes korpusā. To arī var saprast – rakstāmais ir tik liels kā īsts zīmulis, tādēļ īpašas kabatas izveidošana nevajadzīgi uzpūstu planšeti. Iepriekš problēma risināta ar vāciņiem, kuros irbulim atvēlēta speciāla vieta. Šoreiz dizaineri ķērušies pie ragiem pašai planšetei. Padomāja, padomāja un izdomāja, ka korpusa aizmugurē var iegrebt seklu iedobi un plastmasas S Pen ievietot nelielus magnētus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānajā Asus klēpjdatorā ZenBook 14 UX433F vieta izmantota tik racionāli, ka 17 taustiņi iestrādāti pat skārienpaliktnī

Meklējot jaunu klēpjdatoru, aizgājušajos gados bieži nācās pamocīties dilemmā – iegādāties mazāku un vieglāk pārnēsājamu vai arī dot priekšroku plašākam ekrānam, ērtākai klaviatūrai, bet līdz ar to lielākam izmēram un svaram? Šķiet, nu izmēra jautājums kļūst otršķirīgs, jo aizvien sarūkošās displeja apmales ļauj lielus ekrānus ievietot krietni mazākā korpusā nekā iepriekš. Tipisks jaunā viļņa piemērs ir 2018. gada nogalē tirdzniecībā laistais Asus klēpjdators ZenBook UX433F.

UX433 uzreiz piesaista uzmanību ar neticamajiem gabarītiem. Garumā tas ir par vairāk nekā diviem centimetriem īsāks par divus gadus senu Asus ZenBook ar 13,3 collu ekrānu – būtībā A4 lapas izmērā. Vienīgi jaunajam šajā 31,9 centimetrus platajā un 19,9 cm garajā vākā iemājojis 14 collu displejs. To izdevies panākt, ap stiklu apvelkot pavisam plānas apmales. Augšpusē plastmasas līste, kurā iestrādāta tīmekļkamera un sejas atpazīšanas sensori, ir 6,1, bet sānos vien 2,9 milimetrus plata. Tā rezultātā Full HD displejs aizņem 92% no pieejamās telpas, nodemonstrējot, kā efektīvi jāizlieto resursi.

Komentāri

Pievienot komentāru