Mikroblogošanas vietnes Twitter akcijas cena Ņujorkas biržā piektdien piedzīvoja straujāko kritumu kopš uzņēmuma ieiešanas biržā, raksta Bloomberg.
Akcijas cena saruka, reaģējot uz investīciju kompānijas Macquarie Capital lēmumu samazināt kompānijas rekomendāciju no neitrālas uz pārdot. Analītiķi šo lēmumu pamatojuši, uzsverot, ka akcijas cena uzkāpusi pārāk ātri un pārāk strauji.
Akcijas cena nokritusies par 13% līdz 63,75 dolāriem. Kopumā gan kopš sākotnējā publiskā piedāvājuma, kas notika novembra sākumā, kompānijas akcijas cena ir aptuveni trīskāršojusies.
Kopš 11.decembra Twitter akcijas cena ir pieaugusi par 40%.
Macquarie Capital eksperts Bens Šahters uzsvēris, ka analītiķi tic, ka Twitter kā kompānijai ir perspektīva nākotne un daudz iespējas, tomēr, skatoties uz akciju, pēdējo 15 dienu laikā nav noticis nekas tāds, lai būtu tik straujš kāpums.
Db.lv jau rakstīja, ka pirmajā tirdzniecības dienā, 7. novembrī, Ņujorkas biržā Twitter akcijas cena pieauga par 73% līdz 44,9 dolāriem. Tādējādi tas ir lielākais pirmās dienas kāpums IPO, kura vērtība pārsniedz vienu miljardu dolāru kopš 2007. gada. Iesniegto pieprasījumu skaits piedāvāto apjomu pārsniedza aptuveni 30 reižu.
IPO laikā Twitter pārdevis 70 miljonus vērtspapīru. Tādējādi tas ir otrs lielākais interneta kompānijas piesaistītais finansējuma apjoms IPO laikā, tikai nedaudz atpaliekot no Google piesaistītajiem 1,9 miljardiem dolāru 2004. gadā.
Sākotnēji uzņēmums noteica cenu 17-20 dolāru līmenī, taču šajā nedēļā to paaugstināja līdz 23-25 dolāriem par akciju, ņemot vērā lielo investoru pieprasījumu, kaut arī iepriekš analītiķi brīdināja par iespēju zaudēt naudu tāpat kā Facebook gadījumā.
Ņemot vērā cenu 26 dolāru apmērā, Twitter tirgus kapitalizācija ir aptuveni 14 miljardi ASV dolāru. Tas ir vairāk nekā citām kompānijām, kas nesen veikušas IPO, piemēram, Groupon un Yelp. Lielāka kapitalizācija bijusi LinkedIn – 26,8 miljardi dolāru un Facebook - aptuveni 120,2 miljardi dolāru.
Lielā interese par Twitter akcijām galvenokārt ir balstīta uz prognozēm, ka, tāpat kā Facebook, tas ātri spēs izveidot spēcīgu interneta reklāmas biznesu, īpaši mobilo tālruņu tirgū, raksta MarketWatch.
Twitter gan aizvien nestrādā ar peļņu, tādēļ vairāki analītiķi un IPO pētnieki ir izteikuši brīdinājumus.
Pērn Twitterzaudējumi bija 79,4 miljoni dolāru, kas gan ir mazāki nekā iepriekšējā gadā, kad zaudējumi bija 128,3 miljonu dolāru apmērā. Savukārt šā gada deviņos mēnešus Twitter zaudējumi atkal pieauguši – tie bija 133,9 miljoni dolāru, salīdzinot ar 70,7 miljoniem dolāru pirms gada.
Uzņēmuma apgrozījums gan pēdējā laikā ir audzis, un pērn tas trīskāršojās līdz 318,9 miljoniem dolāru. Šā gada deviņos mēnešos tie pērnā gada rezultātu jau ir pārspējuši, sasniedzot 422,2 miljonus. Pērn attiecīgajā periodā ienākumi bija 204,7 miljoni dolāru.
Twitter lietotāju skaita pieaugums gan pēdējā laikā palēninās, liecina uzņēmuma dati. Trešajā ceturksnī mēnesī portālu lietoja 231,7 miljoni, kas ir par 39% vairāk nekā pirms gada, taču iepriekšējā gadā pieaugums bija 65%.
Finansējums, kas iegūts IPO laikā, palīdzēs Twitter attīstīt biznesu ārpus ASV. Tāpat uzņēmums uzlabos infrastruktūru un strādās pie jauniem produktiem, kas palīdzēs piesaistīt vairāk lietotāju un reklāmdevēju, raksta Bloomberg.