Savdabīgie un ne vienmēr saprotamie jautājumi par banku klientu un to tuvinieku finanšu stāvokli rada pamatīgu apmulsumu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Anketas jautājumi bankām ir atšķirīgi, tomēr nolūks esot viens – rūpēties par drošu un caurspīdīgu vidi, kā arī novērst iespējamos naudas atmazgāšanas un terorisma finansēšanas riskus.
Anketas aizpildīšanu vēlams uztvert nopietni, jo Dienas Biznesam zināmi vairāki gadījumi, kad, ignorējot aicinājumu piedalīties aptaujā, slēgti banku konti. Latvijas Komercbanku asociācijas sabiedrisko attiecību speciāliste Baiba Melnace teic, ka šāda situācija ir pilnībā iespējama: «Ir likums, un bankām kā likumpaklausīgiem uzņēmumiem, ir pienākums to izpildīt. Lai to izdarītu, bankas aicina savus klientus rīkoties atbildīgi. Patiesībā jau bankas ir finanšu iestādes, kas labprātāk nodarbotos tikai ar finanšu pakalpojumiem. Tomēr mēs saprotam, ka ir valstiski svarīgi uzdevumi un pasākumi, kuros bankas iesaistās un šīs likuma prasības izpilda. Teikt – slikti, ka nobloķēja kontu, protams, var. Tomēr tas ir tāpat kā iet pa ielu pie sarkanās gaismas un brīnīties par to, ka ceļu policists uzliek sodu. Kurš tad šajā gadījumā ir sliktais – ceļu policists vai es, kad gāju pie sarkanās gaismas? Varbūt tas nav precīzākais salīdzinājums, bet šajā gadījumā tā nav banku vēlme ievākt informāciju. Mēs palīdzam valstij tikt skaidrībā par personām, kas ir politiski nozīmīgas un šo personu finanšu darījumiem.»
Visu rakstu Banku anketas uzdod pa nerviem lasiet 23. augusta laikrakstā Dienas Bizness.