Alfa Romeo Stelvio ir talantīgs un ambiciozs krosoveru saimes jaunpienācējs. Vienīgi savā jaunības dullumā zaļknābis ir piemirsis par dažiem sīkumiem, kas ikdienā tik nesvarīgi nemaz nav
Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!
Šo rindu autoram ar 280 ZS jaudīgo benzīnversijas Stelvio izdevās iepazīties gana rūpīgi un padziļināti. Atbilstoši mūsu koplietošanas ceļu daudzveidībai izbraukāti gan gludi, gan ne tik gludi ceļi, tostarp auto tika izmēģināts arī uz grants seguma klājuma, ko savā dzīvē Stelvio, iespējams, nemaz neizmantos. Un tomēr, tieši viesojoties uz grants ceļa, par jauno Alfa Romeo modeli atklājās kāds nepatīkams fakts. To, ka salona trokšņu izolācijas pakojums nav Stelvio stiprā puse, varēja konstatēt, braucot, piemēram, pa Ropažu-Tīnūžu asfalta ceļa pārpalikumiem. Turklāt uz tik grambaina asfalta ceļa klājuma Stelvio balstiekārta un stūres pievads reaģē pārlieku nervozi. Gods kam gods, auto izmisīgi centīsies kopēt ceļa profilu, taču līdz galam tas neizdosies. Kaut kādā ziņā šis dažbrīd pārspīlētais sportiskums pat piestāv Stelvio raksturam, tomēr absolūti nepiedodami ir tas, ka, uzkāpjot uz sausa grants seguma ceļa, pēc nobrauktiem pārdesmit kilometriem salonā putekļu būs vairāk, nekā spējat iedomāties. Negribas jau vilkt paralēles ar padomju laiku autobūves sasniegumiem, taču sen nebija nācies saskarties ar mūsdienu auto, kam salona hermētiskums būtu tik vājš. Turpretim labus vārdus var veltīt benzīnmotora un astoņpakāpju automāta sadarbībai. Viss raiti un saskaņoti. Jaudas ir tieši tik, cik vajag. Arī patēriņš, kas nav klases etalons, ir atbilstošs šādas klases auto, proti, vidēji uz 100 kilometriem 10 litri benzīna.
Visu rakstu Kad temperaments skrien pa priekšu lasiet 25. augusta laikrakstā Dienas Bizness.