Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Čakls darbinieks ir katras uzņēmuma nodaļas bieds, DB Akadēmijā Adekvāti mērķi un efektīvs rezultātu sasniegšanas plāns sacīja SIA Komercizglītības centrs biznesa trenere, pārdošanas vadīšanas eksperte Inese Ranceva.

Čakliem darbiniekiem tik ļoti patīk pats darīšanas process un palīdzēšana citiem, ka netiek ņemti vērā efektivitātes kritēriji, norāda eksperte.

«Pereto likums (20%un 80% attiecība dažādos procesos)strādā arī mūsu ikdienā. Ja paanalizēsim savus planotājus ieraudzīsim, ka tikai 20% no visa darītā ir veidojuši 80% no iegūtā. Pārējo teorētiski varēja nedarīt un nekas no tā nemainītos. Līdz ar to svarīgākais – kas ir šie 20%? Kā tos atpazīt? Kā kļūt efektīgākam? Kā vairāk darīt tieši to, kas dod labumu? Čakls cilvēks šadus jautājumus neuzdod, jo ir aizņemts ar darīšanas procesu, viņam tas patīk. Savukārt cilvēks, kas ir orientēts uz mērķi, pēc būtības visbiežāk ir slaists, un pirmais jautājums, ko viņš uzdod : kāds man no šīs darbības būs labums, un darba vidē tas ir lieliski,» uzsver I. Ranceva.

«Personīgā efektivitāte ir apņemšanās dzīvot saskaņā ar prioritātēm. Ir cilvēki kas uzskata, ka prioritātes ir viss, kas ir steidzams un lielāko laika daļu pavada „dzēsdami savus un svešus ugunsgrēkus”. Pareizāk ir apzināties, ka prioritate ir viss, kas ir svarīgi un darba vidē tās ir tikai 4 lietas: tas, kas dod labumu, tas, kas nerada zaudējumu, tas, kas ļauj palaist procesu (ļauj citiem sākt darīt to, kas dod labumu) un tas, ko mana vietā nevar izdarīt pilnīgi neviens cits. Šī pēdē atziņa ļoti palīdz iemacīties deleģēt un līdz ar to atvieglo dzīvi vadītājam pie reizes uzlabojot komandas profesionalitāti » skaidro SIA Komercizglītības centrs biznesa trenere.

Komentāri

Pievienot komentāru