Latvijas valdība ir devusi zaļo gaismu Latvijas Krājbankas akcionāram Vladimiram Antonovam novirzīt bankas līdzekļus nacionālās aviokompānijas airBaltic glābšanai.
Pāris nedēļas pirms vēsturiskajiem notikumiem, kas sākās Lietuvā, tika parakstīta vienošanās saistībā ar airBaltic – proti «par to, kādas būs attiecības starp valsti un privāto partneri», intervijā LNT raidījumam 900 sekundes atgādina Ainārs Šlesers. «Tagad, kad šī vienošanās tika publiskota caur internetu, [..] ko sabiedrība ierauga? Ierauga to, ka valdība principā, noslēdzot šo līgumu, ir zinājusi par situāciju Krājbankā un devusi zaļo gaismu Antonovam izņemt naudu no Krājbankas un virzīt viņu caur ārvalstu kontiem, lai principā finansētu to pašu airBaltic glābšanu,» tā viņš.
Atbildot uz jautājumu, vai šāda informācija nav tikai spekulācijas, Šlesers norāda, ka ir izpētījis internetā pieejamos dokumentus, kuros viss esot skaidri parādīts. «Bankas – gan Krājbanka, gan Snoras - ir iedevušas tādas garantijas valdībai, kādas bankas nekad dzīvē nav devusi nevienam citam subjektam,» tā Šlesers.
«Principā tie cilvēki, kas ir noguldījuši naudu Krājbankā, tādi kā Raimonds Pauls, tādi kā daudzas pašvaldības, valsts uzņēmumi, privātuzņēmumi, viņi neatgūs naudu. Kāpēc? Tikai tāpēc, ka vairāk nekā simts miljoni, kuri tika novirzīti airBaltic finansēšanai caur Krājbanku un Snoras banku, tiek uzdāvināti principā valstij,» saka Šlesers par Krājbankas krahu.
Šlesers aicina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas vadību sniegt atbildi uz to, vai komisija bijuši «lietas kursā, ka Krājbanka un Snoras banka ir iedevušas tādas nesamērīgas garantijas».
«Proti, ja viņu klients – privātais – nepilda kaut kādas saistības, tad viņi noraksta visus tos simts miljonus, kurus pirms tam šīs bankas ir izsniegušas. Es uzskatu, ka FKTK vadība nemaz par to nebija informēta. Es nezinu, vai prokuratūra bija par to informēta, bet arī prokuratūrai vajadzētu to pārbaudīt,» tā Šlesers.
«Vienojoties uz šādiem nosacījumiem, es esmu pilnīgi pārliecināts, ka Latvijas valdība ir devusi zaļo gaismu konkrēti Antonovam, Krājbankas akcionāram, novirzīt Krājbankas līdzekļus airBaltic glābšanai. Un jautājums ir, vai šāda vienošanās vispār varēja pastāvēt,» sacīja Šlesers.
Atbildot uz jautājumu, kurš tad šādu shēmu bija izdomājis, Šlesers norāda, ka, viņaprāt, šī vienošanās ir noslēgta starp Antonovu un Latvijas valdību, līdz ar ko, pēc Šlesera domām, ir bijušas kādas nerakstītas vienošanās.