Daugavas un Dņepras kanāla izveides iniciatore, a/s Ūdens enerģētikas un transporta sistēma Rīga-Hersona-Astrahaņa no uzņēmēja un bijušā biznesa partnera Ulda Pumpura vēlas piedzīt 752,1 tūkstoti latu.
Kurzemes apgabaltiesa lietu skatīs 9.decembrī.
«Maigi sakot, tā ir krāpšana,» sarunā ar Db.lv pauda Uldis Pumpurs. Viņš savulaik noslēdzis līgumu, uz kura pamata aizdevis šādu summu akciju sabiedrības dibināšanai. Tā kā līgums paredzēja, ka ieguldītājs naudu var jebkurā brīdī atprasīt, sākoties nesaskaņām, uzņēmējs to arī darījis. Nesaskaņas sākušās tieši naudas dēļ, apgalvoja U. Pumpurs. Viņš konstatējis, ka daži cilvēki jaundibinātajā akciju sabiedrībā kopējo projekta naudu tērē savām vajadzībām, akcijas bez maksas piešķir saviem radiniekiem. Viņam neesot bijusi pieņemama šāda rīcība, tāpēc no akciju sabiedrības aizgājis un izveidojis citu uzņēmumu - Enerģētika un ūdens transports.
No projekta Uldis Pumpurs neesot atteicies, gribējis nogaidīt vēlēšanu rezultātus, tagad sarunas ar Satiksmes ministriju turpinoties.
Maija otrajā pusē Satiksmes ministrija (SM) gan paziņoja, ka neatbalsta un nevirzīs izskatīšanai Ministru kabinetā abu akciju sabiedrību piedāvātos priekšlikumus Daugavas baseina apsaimniekošanai, padarot to par kuģojamu ūdensceļu. Pie šāda secinājuma gala ziņojumā nonākusi darba grupa, kas izvērtēja kompāniju Enerģētika un ūdens transports un Ūdens enerģētikas un transporta sistēma Rīga-Hersona-Astrahaņa piedāvātos priekšlikumus. Jaunais satiksmes ministrs Uldis Augulis, tiekoties ar Latvijas Tranzīta biznesa asociāciju, 2010.gada novembrī sacīja, ka Latvijas iekšējo ūdeņu attīstība un piemērotība transportam, arī kravu pārvadāšanai, ir apsverama.