Jaunākais izdevums

Baltijas tūrisma tirgus līderis “Novaturas”, kas ietver arī Latvijas uzņēmumu “Novatours”, pēc provizoriskiem datiem janvārī nopelnījis 9,1 miljonus eiro, kas ir par 15% mazāk kā 2024. gada attiecīgajā mēnesī, kad ieņēmumi sasniedza 10,7 miljonus eiro.

Uzņēmums apkalpoja 9 tūkstošus klientu, salīdzinot ar 9,7 tūkstošiem pērn šajā pašā periodā.

Latvijas uzņēmums “Novatours” janvārī guvis ienākumus 2,6 miljonu eiro apmērā, (pērn - 3,1 miljoni eiro) un apkalpojis 2,7 tūkstošus klientu (pērn - 2,8 tūkstoši).

“Ņemot vērā pagājušā gada ceļojumu tirgus pārpalikumu, esam mērķtiecīgi samazinājuši lidojumu skaitu gan šai ziemai, gan gaidāmajai vasaras sezonai. Lai gan līdz ar to attiecīgi samazinās kopējais apkalpoto klientu skaits, optimizācijai ir pozitīva ietekme uz darbības efektivitāti. Jau vairākus mēnešus esam nodrošinājuši augstu lidmašīnu noslogojumu, kas šogad janvārī sasniedza 98,3%,” stāsta “Novaturas” grupas vadītājs Kristijons Kaikaris (Kristijonas Kaikaris).

Viņš arī papildina, ka, lai arī ieņēmumii šī gada janvārī ir samazinājušies, ir vērts atzīmēt, ka par aptuveni 19 % ir samazinājusies pēdējā brīža ceļojumu pārdošanas īpatsvars, kas ir svarīgi sabalansētākam finanšu rezultātam. Arī slēpošanas sezona janvārī ir iesākusies veiksmīgi, kā arī ir audzis uz tālām zemēm lidojošo ceļotāju skaits (+20% salīdzinājumā ar šo pašu periodu pērn).

Uzņēmumam izdevies sasniegt augstu noslogotības koeficientu lidojumos uz tālām valstīm (99,4%). Pieprasītāko galamērķu klāstā ietilpst Šrilanka (+107%), Meksika (+83%), Vjetnama (+78%) un Maurīcija (+51%).

“Novaturas” ziemas sezonas ceļojumos uz Ēģipti fiksēta stabilitāte - ceļotāju plūsma uz šo valsti janvārī saglabājusies līdzīga kā pērn. Citā populārā ziemas galamērķī - Tenerifē - tūroperators fiksējis ceļotāju plūsmas samazināšanos, taču, uzraugot ceļojumu piedāvājumu tirgū, attiecīgi jau pirms sezonas sākuma tika būtiski samazināta lidojumu programma šim galamērķim.

Lielu popularitāti piedzīvoja visi piedāvātie slēpošanas galamērķi – Bergamo (Itālija), Liona (Francija) un Ženēva (Šveice). Šeit apkalpoto klientu skaits, salīdzinot ar pagājušā gada janvāri, palielinājās par 7% un lidmašīnu noslogojums sasniedza 98,1%.

Starp galamērķiem, kas piedzīvoja izaugsmi, bija Apvienotie Arābu Emirāti (Dubaija), kurp devās par 6% vairāk ceļotāju nekā pērn.

Kā jau iepriekš vēstīts, uzņēmums ir optimizējis savu 2025. gada vasaras sezonas programmu. Pašlaik, pēc iepriekšpārdošanas gaitas apjomiem, ir redzams, ka lidmašīnu aizpildīšanas rādītāji ir augstāki nekā pērn. Uzņēmums to vērtē pozitīvi un saista ar darbības efektivitātes uzlabošanu, ko šobrīd definē kā vienu no svarīgākajām prioritātēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Novaturas”, kas ietver arī Latvijas uzņēmumu “Novatours”, 2024. gada pirmajā pusgadā guvis ieņēmumus 91,3 miljonu eiro apmērā. Tas atspoguļo kritumu par 9,9% salīdzinājumā ar 2023. gada attiecīgajā periodu, kad ieņēmumi bija 101,4 miljonu apmērā.

Neskatoties uz to, stratēģiskais mērķis saglabāt reģionālo vadību dinamiskā vidē ir sasniegts.

“Novaturas” grupa laika periodā no janvāra līdz martam visās trijās Baltijas valstīs kopumā apkalpoja 112 tūkstošus klientu kas ir samazinājums par 9,4%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2023. gadā. Uzņēmuma EBITDA (peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas) pirmajā pusgadā bija negatīva, sastādot 1,6 miljonus, savukārt neto zaudējumi bija 2,3 miljoni eiro.

Turklāt lielu daļu no 2023. gada pirmā ceturkšņa peļņas noteica “Novaturas” efektīva aviācijas degvielas cenas krituma izmantošana. Tikmēr šā gada janvārī - martā tik labvēlīgu apstākļu tirgū nebija, kas raisīja peļņas kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Novaturas”, kas ietver arī Latvijas uzņēmumu “Novatours”, 2024. gada trešajā ceturksnī guvis ieņēmumus 61,1 miljona eiro apmērā, kas ir par 3,6% mazāk nekā 2023. gada attiecīgajā periodā.

Uzņēmuma EBITDA (peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas) bija negatīva un bija 2,6 miljoni eiro, savukārt tīrie zaudējumi bija 2,9 miljoni eiro. Tomēr negatīvos ceturkšņa rezultātus mazināja ienesīgais septembris.

“Trešajā ceturksnī joprojām jutām iepriekš minēto iemeslu negatīvo ietekmi, proti, ceļojumu pārpalikumu un aso cenu konkurenci tirgū, īpaši ceļojumiem uz Turciju un Grieķijas salām. Lai nodrošinātu klientu apmierinātību un saglabātu viņu uzticību pat pārprodukcijas apstākļos, esam veikuši diezgan mērenu optimizāciju. Turklāt ceļojumu programmas optimizācijas iespējas bija ierobežotas arī mūsu saistību ar aviokompānijām dēļ. Tomēr, izmantojot mūsu plašo galamērķu klāstu, mēs spējām mazināt ceturkšņa zaudējumus un septembrī gūt peļņu. Ņemot vērā tūrisma tirgus dinamiku šogad, to vērtējam pozitīvi,” stāsta “Novaturas” grupas vadītājs Kristijons Kaikaris (Kristijonas Kaikaris).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstu lielākais tūrisma operators “Novaturas”, kas ietver arī Latvijas uzņēmumu “Novatours”, paziņo, ka no 7. oktobra uzņēmuma finanšu direktora amatā stāsies Darjus Undzēnas (Darius Undzėnas).

Eksperts, kurš ir uzkrājis daudzu gadu pieredzi sarežģītu finanšu vadības jomā, pievienojas augstākā līmeņa vadības komandai grupas mērogā Lietuvā, Latvijā un Igaunijā.

“Esam pārliecināti, ka Darjusa daudzpusīgā pieredze finanšu jomā un starptautiskās kompānijās iegūtās vadības prasmes veicinās “Novaturas” grupas tiekšanos nostiprināt pozīcijas tūrisma tirgū. Vienlaikus jaunajam finanšu vadītājām par stratēģisko mērķi esam izvirzījuši uzņēmuma finansiālās kapacitātes stiprināšanu, kas ir svarīgi gan mūsu klientu un partneru ilgtermiņa uzticības nodrošināšanai, gan ilgtermiņa vērtības radīšanai uzņēmuma akcionāriem," sacīja “Novaturas” grupas vadītājs Kristijons Kaikaris (Kristijonas Kaikaris).

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Portrets - NovaTours vadītāja Latvijā Liāna Pudule-Indāne

Armanda Vilciņa,08.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa veiksmes atslēga pamatā slēpjas spējā ātri pielāgoties mainīgajiem tirgus apstākļiem un prasmē jebkurā situācijā rast atbilstošus risinājumus, domā Liāna Pudule-Indāne, NovaTours vadītāja Latvijā.

Lai izveidotu veiksmīgu biznesu, uzņēmējam ir jāspēj atrast savu ceļu un produktu nemitīgi augošajā konkurencē, kā arī maksimāli kvalitatīvi strādāt ar sadarbības partneriem, spriež L.Pudule-Indāne. Roka vienmēr jātur uz pulsa, jo izaicinājumu nekad netrūkst. Tūrismā tie var ik katru dienu nokrist no gaisa – ugunsgrēks Grieķijā, rota vīruss kādā Turcijas viesnīcā – pilnīgi jebkas momentā var ietekmēt klientu uzvedību un tirgus pieprasījumu, teic NovaTours vadītāja Latvijā.

Iepazīst pasauli

Bērnībā man nebija konkrētas sapņu profesijas, jo skolā man patika un padevās teju viss - gan humanitārie, gan eksaktie mācību priekšmeti, stāsta L.Pudule-Indāne. “Biju viena no klases teicamniecēm, tāpēc pedagogi man paredzēja skolotājas karjeru. Mani pašu savukārt ļoti aizrāva cipari - labi veicās arī fizikas olimpiādēs, tāpēc arī atzīmes bija ļoti labas. Vidusskolas pēdējā klasē, tikai pateicoties labajām sekmēm un bez konkursa, mani uzņēma ekonomikas pedagoga bakalaura programmā, kur, pēc vidusskolas absolvēšanas, arī iestājos. Tas bija brīdis, kad ekonomiskā izglītība Latvijas augstskolās bija bērnu autiņos, mācību līdzekļi bija adaptēti no Amerikas Savienotajām valstīm un pavisam neatbilda tā brīžai Latvijas un Eiropas situācijai. Neraugoties uz to, studijas bija gana interesantas, un jāsaka, ka šīs profesijas apgūšana noteikti man ir palīdzējusi attīstīt daudz un dažādas prasmes. Piemēram, spēju strukturēti un saprotami paust savu viedokli, kā arī nebaidīties uzstāties auditorijas priekšā,” secina L.Pudāne-Indāne, kura, paralēli studijām, sāka arī stādāt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #45

DB,05.11.2024

Dalies ar šo rakstu

Klientu iespēju uzvaras gājiens ir sācies. Finanšu tehnoloģiju uzņēmums ESTO nodrošina dalīto maksājumu preču iegādei bez papildu komisijas, un e-komercijā tā izdodas piesaistīt aizvien vairāk klientu. Tirgotāji, kuri izvēlas saviem klientiem piedāvāt ESTO dalītā maksājuma iespēju, palielina apgrozījumu un piesaista aizvien jaunus klientus.

To intervijā Dienas Biznesam pauda ESTO LV vadītājs Māris Vaivods.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 5.novembra numurā lasi:

Statistika

IKP 3. ceturksnī sarucis par 2,4 %

Tēma

84% no valsts finansējuma profesionālajai kultūrai saņem Rīga

Uzņēmējdarbība

Ar negatīvu kapitālu strādājošu uzņēmumu joprojām daudz

Lauksaimniecība

AmberStone investē Vaiņodes bekona attīstībā

Finanšu tehnoloģijas

Vai FinTech būs Latvijas lielā iespēja?

Finanses

Valsts politika ietekmē uzņēmēju ambīcijas

Ražošana

Līgatnē atkal ražo papīru

Portrets

Liāna Pudule-Indāne, NovaTours vadītāja Latvijā

Brīvdienu ceļvedis

Rūdis Rubenis, SIA Saruna vadītājs

Komentāri

Pievienot komentāru